eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaprzetwwornica 3 fazowaRe: przetwwornica 3 fazowa
  • Data: 2011-12-27 23:10:20
    Temat: Re: przetwwornica 3 fazowa
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Pan Irek N. napisał:

    >> Instrukcja do wyżej wzmiankowanych zawiera równiez sposób podłączania
    >> termistora.
    >
    > Podaj mi proszę, gdzie w ATV12 małej mocy są zaciski do termistora.
    > Proszę o symbol zacisków.

    Do ATV12 się nawet nie dobrałem. Leży w pudełku, kupiony w promocji
    razem z innymi na zasadzie "o, jaki fajny, może do czegoś cię przyda".
    Te wyżej wzmiankowane, to były trochę(lecz niewiele) większe.

    >> Niczego nie konfiguraowałem, sam się skonfigurował.
    >
    > Sam niczego nie robi, autotuning się wywołuje w menu.

    To miałem na myśli. Alternatywne rozwiązanie, to wklepanie różnych danych
    (instrukcja opisuje to na kilku[nastu] stronach).

    >> Przed dostrojeniem do silnika kręcił w miarę stabilnie od około 6Hz, po
    >> automatycznym dostrojeniu -- od około 0,6Hz. Skoro była to czestotliwość
    >> około sto razy mniejsza od nominalnej, to ja się spodziewam, że moc
    >> silnika jest też na poziomie 1% znamionowej.
    >
    > Niekoniecznie, nic nie wiesz o momencie. Może się okazać, że masz 200%
    > znamionowego. Może być też limit czasowy.

    Ja bym przystał nawet na 70%, choć 200% by mnie oczywiście nie zmartwiło.
    Spdziewam się też marnej sprawnoći, bo silnik bardziej ciepły niż przystoi
    do 55W. Ale kręci długo i nie staje. Limitu raczej nie ma, bo i skąd?
    Ja tam jestem zadowolony i nie narzekam.

    >> Nawet jeśli ten "stały moment" traktować jako lekką przesadę.
    >
    > Stały moment, to jeden ze sposobów pracy napędu. Nie ma nic wspólnego z
    > osiągami silnika.

    Jak nie ma, to tym lepiej -- ja się spodziewałem tego, że ten stały
    moment, to literacka przenośnia i przy małych prędkościach moment
    maleje.

    >> Nie wiem co to by miało znaczyc owo "wykorzystanie silnika w pełni" --
    >> nie spodziewam się, że falownik zastąpi przekładnię czy inną skrzynię
    >> biegu, ale nie kręci też jakims "miękkim momentem".
    >
    > W pełni, to znaczy od minimalnych prędkości obrotowych do przynajmniej
    > znamionowej i to przy zachowaniu choćby znamionowego momentu na wale
    > silnika. Jednym słowem - pełną moc przy prędkości znamionowej.

    Pojęcie prędkości znamionowej chyba już straciło swój sens.

    > Miękki będzie na standardowej ch-ce pracy, jak się bardzo postarasz, to
    > usztywnisz przestawiając ileś tam parametrów, ale i tak nie do prędkości
    > znamionowej. Autotuning tutaj nie pomoże.

    Czyli w jakimś zakresie prędkości będzie pracował znakomicie, a przy
    trochę wyższej też niekiepsko. W każdym razie do sfajczenia daleko.
    Zwłaszcza do sfajczenia przez miękkość.

    >> Przed chwilą mówiliśmy o *minimalnych* obrotach, teraz o maksymalnych.
    >> Więc jednak nie to samo zjawisko.
    >
    > Nie, to Ty mówiłeś o minimalnych.

    Może to zbyt egocentryczne z mojej strony, ale myślałem, że w dyskusji
    chodzi o poddanie krytycznej analizie rzuconych przeze mnie luźnych uwag.

    >> No to jak nie jest, skoro jest (o czym świadczy powyższa historyjka)?
    >
    > No dobra.
    > Twoje zdanie:
    > - Czy jest droższy od wersji europejskiej, tego nie wiem, ale nie sądzę.
    > Moje zdanie:
    > - Nie jest i nawet podobny dziwoląg dostałem...

    Teraz wniosek:
    - Podwyższenie napięcia przy wielkoseryjnej produkcji nie kosztuje nic.

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: