eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaprzetwwornica 3 fazowaRe: przetwwornica 3 fazowa
  • Data: 2011-12-28 10:00:40
    Temat: Re: przetwwornica 3 fazowa
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Pan Irek N. napisał:

    >> Do ATV12 się nawet nie dobrałem. Leży w pudełku, kupiony w promocji
    >> razem z innymi na zasadzie "o, jaki fajny, może do czegoś cię przyda".
    >> Te wyżej wzmiankowane, to były trochę(lecz niewiele) większe.
    >
    > To się dobierz. Jak znajdziesz zaciski do termistora, stawiam kratę
    > wódki, jak nie znajdziesz, to Ty stawiasz. Stoi?

    To ma być uczciwe? Jak będe potrzebował, to się dobiorę do pudełka
    i do instrukcji. Na razie wierzę na słowo.

    >> To miałem na myśli. Alternatywne rozwiązanie, to wklepanie różnych
    >> danych (instrukcja opisuje to na kilku[nastu] stronach).
    >
    > Autotuning nie znajdzie poprawnych parametrów w przypadku silnika
    > połączonego w gwiazdę i pracującego na zaniżonym napięciu (gwiazda
    > oznacza w naszym przypadku 0.4kV międzyfazowo), nie do tego służy.

    Autotuning służy (jak mniemam) do autotuningu. Gdy bedzie trzeba,
    zastosuję rozwiązanie alternatywne.

    >> do 55W. Ale kręci długo i nie staje. Limitu raczej nie ma, bo i skąd?
    >> Ja tam jestem zadowolony i nie narzekam.
    >
    > Z tego termistora co to go nie ma. :)
    > Myślisz, że jak kręci powoli, to w uzwojeniach prądy śladowe?
    > Pisałem, że możesz (nie musisz!) mieć do dyspozycji 200% momentu
    > znamionowego, ale należy się liczyć z ograniczeniami.
    > Swoją drogą fakt, że na wale masz 1% mocy (bo prędkość żadna) nie
    > oznacza, że silnik też pracuje na 1% elektrycznie.

    Jak już wspomniałem, liczę się z mniejszą sprawnością. Może nawet dużo
    mniejszą. Ale nie aż tak, by coś się miało stać.

    > Zastanów się co się dzieje z mocą na wale, gdy silnik zatrzymasz :)

    Nic nie jest w stanie drania zatrzymać.

    >> Pojęcie prędkości znamionowej chyba już straciło swój sens.
    >
    > Dlaczego? Dla mnie podstawowy parametr.

    Kiedyś był, teraz już nie. Bo kiedyś nikomu do głowy nie przychodziło,
    że wielki asynchroniczny silnik można zasilać czymś innym niż prądem
    50/60Hz z elektrowni. Teraz przychodzi (a przynajmniej myśl ta powoli
    przebija się).

    >> Może to zbyt egocentryczne z mojej strony, ale myślałem, że w dyskusji
    >> chodzi o poddanie krytycznej analizie rzuconych przeze mnie luźnych uwag.
    >
    > Widzisz, bronisz swoje luźne uwagi opierając się na innych luźnych
    > uwagach, do których nikt specjalnie się nie odniósł.

    To już jego problem. Chociaż akurat w tym miejscu przyjęte jest,
    że niktórzy piszą co wiedzą nie odnosząc się do niczego.

    >> Teraz wniosek:
    >> - Podwyższenie napięcia przy wielkoseryjnej produkcji nie kosztuje nic.
    >
    > Pass...
    > EOT, chyba że ktoś przejmie uświadamianie.

    Nie ma potrzeby. Gdy mi braknie świadomości, wiem gdzie zadzwonić.

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: