  • 11. Data: 2009-09-21 04:28:50
    Temat: Re: przesiadka z nikona d70 na.... moze pentaxa k10 d? albo...?
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > czy do samsunga jest dolaczony jakis porzadny soft do obrobki raw? czy
    > umozliwia rowniez obrobke hurtowa grupy raw'ow wg podanego wzorca albo wg
    > danych obrobki zapisanych w kazdym pliku?

    tak,
    dołączono samsung raw conventer = SILKYPIX Developer Studio

    > czy moze korzystales z softu nikona (nikon capture) i jak on sie ma do
    > softu samsunga? rownie dobry?

    tego nie wiem

    > czy rzeczywiscie przejscie z nikona d70 na samsunga gx-20 warte jest tego
    > wydatku finansowego?

    również tego nie wiem,

    P.

  • 12. Data: 2009-09-21 05:37:26
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "foto" <p...@w...pl> napisał:

    > pentax k10d albo 20d rzeczywiscie ma duzo slabszy autofokus od nikona d70?
    > ten w nikonie dzialal tak sobie, choc specjalnego porowaniania nie mam

    Nie wiem, jak konkretnie w porównaniu do D70, ale od nowych konstrukcji AF
    dwucyfrowych Pentaxów trochę odstaje - szczególnie przy kiepskich warunkach
    oświetleniowych. Jeśli zatem planujesz częste wykonywanie zdjęć w warunkach,
    gdzie szybkość i pewność AQF są krytyczne (sport, koncerty itp) - jest to
    argument za szukaniem innego korpusu.
    Jeszcze jedna uwaga - polecany również w tym wątku Samsung GX-20 to
    konstrukcja prawie identyczna z K20D. Jedyne różnice to kształt obudowy (mi
    osobiście lepiej w ręku leży Pentax, ale są na ten temat różne zdania) i
    nieco inne firmware aparatu (zestaw funkcji jest ten sam - za wyjątkiem
    ograniczenia w Samsungu formatu zapisu plików RAW tylko do DNG, różni się
    natomiast grafika menu na ekraniku LCD). Obiektywy i inne akcesoria Pentaxa
    do Samsunga pasują, jedynym niekompatybilnym wyjątkiem jest grip.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 13. Data: 2009-09-21 07:43:03
    Od: "foto" <p...@w...pl>

> [...]
    > ograniczenia w Samsungu formatu zapisu plików RAW tylko do DNG, różni się
    > natomiast grafika menu na ekraniku LCD). Obiektywy i inne akcesoria

    czy to ograniczenie do DNG ma jakies znaczenie? ktore pliki sa mniejsze? ile
    srednio ma taki DNG i czy jest to kompresowany raw (bezstratnie lub nawet
    lekko stratnie jak w d70)?

  • 14. Data: 2009-09-22 20:15:16
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "lux" <b...@a...de> napisał w wiadomości
    >a czy Pentax (może Ricoh...) ma stałkę z zakresu 17-28 mm ze światłem do

    O Ricohach zapomnij, chyba że świadomie podepniesz manuale.
    Nie będziesz miał pomiaru światła wprost,
    będziesz musiał używać zielonego przycisku do pomiaru ekspozycji,
    a potem robić zdjęcie (w trybie manual). Bagnet ten sam ale styki gdzie
    indziej.

    JD