  • 1. Data: 2011-09-15 15:34:54
    Temat: przełącznik bistabilny
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    czy Ktoś tu widział gdzieś schemat włącznika typu 1 wciśnięcie włączony, 2
    wciśnięcie wyłączony, odpornego na drgania zestyków? albo jak coś takiego
    skonstruować?

  • 2. Data: 2011-09-15 18:29:02
    Temat: Re: przełącznik bistabilny
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 15.09.2011 17:34, identifikator: 20110701 pisze:
    > czy Ktoś tu widział gdzieś schemat włącznika typu 1 wciśnięcie włączony,
    > 2 wciśnięcie wyłączony, odpornego na drgania zestyków?
    Widziałem. Wielokrotnie.
    W najbardziej topornym przypadku (najprostszy koncepcyjnie a nie
    układowo) można użyć sekwencji:
    filtr RC->przerzutnik schmitta -> przerzutnik T.

    > albo jak coś
    > takiego skonstruować?
    Żeby _wykonać_ trzeba połączyć ze sobą elementy wg schematu.
    Żeby _skonstruować_ to trzeba najpierw przeanalizować jakie stany są na
    wejściu, jakie oczekiwane na wyjściu, potem chwilę pomyśleć (ciężko się
    to robi za kogoś i w dodatku przez internet) a na końcu dobrać elementy
    i je połączyć.

    Michoo

  • 3. Data: 2011-09-15 18:38:05
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    > filtr RC->przerzutnik schmitta -> przerzutnik T.

    ha ha, dobry żart...

  • 4. Data: 2011-09-15 19:29:31
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    W swojej wiadomości identifikator: 20110701 napisał:
    > czy Ktoś tu widział gdzieś schemat włącznika typu 1 wciśnięcie
    > włączony, 2 wciśnięcie wyłączony, odpornego na drgania zestyków? albo
    > jak coś takiego skonstruować?

    Jakie obciążenie?
    Atmelek + MOSFET + przekaźnik?
    --
    pzdr, j.r.

  • 5. Data: 2011-09-15 19:40:45
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    > Atmelek + MOSFET + przekaźnik?

    a czy Ktoś zna jakiś PMOS który nie ma diody?
    w TO220, przeleciałem po wszystkich w TME i allegro, nie ma...

  • 6. Data: 2011-09-15 20:27:16
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2011-09-15 21:40 identifikator: 20110701 napisał(a):

    > a czy Ktoś zna jakiś PMOS który nie ma diody?
    > w TO220, przeleciałem po wszystkich w TME i allegro, nie ma...

    Hmm, będzie trudno.
    Aby nie było diody potrzebujesz a) tranzystor JFET, albo b) połączyć dwa
    mosfety (dwie diody są spolaryzowane przeciwnie), albo c) do zwykłego
    mosfeta dołączyć diodę odwrotnie spolaryzowaną niż ta "wbudowana". Wtedy
    prąd nie będzie przeciekać spowrotem.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 7. Data: 2011-09-15 20:49:27
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 15.09.2011 20:38, identifikator: 20110701 pisze:

    > ha ha, dobry żart...

    Jaki żart? 4 tranzystory, 5 kondensatorów, kilka rezystorów i 2 diody
    jeżeli robisz to z e. dyskretnych.

    2 rezystory, kondensator i przerzutnik D jak robisz na scalaku.

    Michoo

  • 8. Data: 2011-09-16 06:37:43
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2011-09-15 22:49, Michoo pisze:

    > Jaki żart? 4 tranzystory, 5 kondensatorów, kilka rezystorów i 2 diody
    > jeżeli robisz to z e. dyskretnych.
    >
    > 2 rezystory, kondensator i przerzutnik D jak robisz na scalaku.

    No, a jak są do dyspozycji styki przełączne, to jeszcze prościej: jeden
    scalak i dwa rezystory wszystkiego. Jak jest kłopot z zasilaniem to
    nawet można wziąć z serii CD4000.

    Pozdrawiam

    DD