  • 11. Data: 2011-04-11 10:44:08
    Temat: Re: przejsciowka HDMI <----> ETH
    Od: Kell a <k...@n...com>

    Yakhub <y...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    z_hdmi_extender_adapter_na_rj_45_cat5e_6_lindy_38001
    _do_35m

    >Zwróć proszę uwagę na fakt, że to jest co prawda przejściówka na "skrętkę",
    >ale nie na Ethernet.

    To dziala tak, ze z jednej strony wpinasz skretke w rj45 w adapterze i z drugiej
    strony tak samo.
    Oczywiscie, ze nie ma mowy o przepuszczaniui tego np. przez switche. W tym kontekscie
    piszac eth
    mialem na mysli zwyczajnie mozliwosc wykorzystania skretki do transmisji sygnalu z
    hdmi (stad w
    nawiasie rj45), ale oczywiscie masz racje - napisalem niejednoznacznie i niektorych
    moglo to zmylic.

  • 12. Data: 2011-04-11 10:44:34
    Od: Zakarm <t...@s...com>

    W dniu 2011-04-11 08:38, Kell a pisze:

    > Istnieje istnieje, ale takim madralom jak Zakarm do glowy przychodzi tylko jaranie.
    > Komplet na 2 strony kosztowal 100zl., tylko, ze na DVI.

    Tak ale to nie jest HDMI-ETHernet a HDMI-kabel typu skretka Kat5 lub
    wyzszej. Na dobra sprawe mozna polutowac bezposrednio do wtyczek taki
    kabelek i jakos dzialac bedzie.

  • 13. Data: 2011-04-11 10:45:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kell a" l...@4...com

    > Istnieje istnieje, ale takim madralom jak Zakarm do glowy przychodzi tylko jaranie.

    Bo na innych patrzymy przez pewien ,,pryzmat''?
    (spotykani ludzie są zwierciadłami naszej duszy?)

    Ja nie jestem przeciwny narkotykom. Uważam, że ,,posiadanie''
    narkotyków nie powinno być karane, o ile człowiek ma narkotyki
    tylko na własne potrzeby -- na przykład na tydzień ich zażywania.
    A jak sprawdzić, czy dany osobnik ma na swój użytek? Że nie jest
    sprzedawcą czy producentem? Przecież jeden człowiek zjada kromkę
    chleba dziennie, inny tygodniowo, a inny na śniadanie trzy, do
    zupy dwie i na kolacje jedną... Po prostu złapany musiałby zażyć
    wszystko, co z nim znaleziono, w ciągu jednego tygodnia. ;)
    (o ile nie umrze wcześniej -- śmierć delikwenta zwalniałaby
    z konieczności zażywania reszty)

    > Komplet na 2 strony kosztował 100zl., tylko, ze na DVI.

    A jeśli do DVI -- stówkę, do HDMI nie musi kosztować więcej. :)
    Ale... Co z prawami autorskimi? Jeśli z HDMI przechodzimy na
    ethernet -- możemy wyjściem z telewizora czy komputera
    skierować zakazany film tam, gdzie chcemy...

    I to może nie spodobać się artystom. Jak kiedyś blokowali DVD, tak
    teraz mogą blokować inne dobrodziejstwa. Nie blokują narkotyków,
    bo mają z nich zysk, ale zablokować mogą takie przejściówki, bo
    mają z tego straty...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 14. Data: 2011-04-11 10:50:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Zakarm" inum2g$u4j$...@n...onet.pl

> [...]

    dobra sprawe mozna polutowac bezposrednio do
    > wtyczek taki kabelek i jakos dzialac bedzie.

    Ty chyba naprawdę jesteś ,,zmęczony''. (pijany lub naćpany)
    Chodzi o coś na kształt routera kierującego strumień z HDMI na Ethernet.

    Można zbudować komputer, który to uczyni? Oczywiście tak!
    Jaki w tym problem? Potrzebny sprzęt i oprogramowanie.
    A można zawęzić zastosowanie tego komputera? Może to
    być komputer dedykowany tylko do tego? Tak. A może to
    być malutki komputer, bez klawiatury, monitora, typowego
    dysku twardego, dyskietki, napędu optycznego?... Jak
    najbardziej. A czy można ten komputer zamknąć w malutkiej
    obudowie, na przykład we wtyczce HDMI? Oczywiście nie można,
    bo stracą na tym artyści, czyli ci, którzy proponują legalizację
    narkotyków. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 15. Data: 2011-04-11 11:12:25
    Od: Kell a <k...@n...com>

> [...]

    >ethernet -- możemy wyjściem z telewizora czy komputera
    >skierować zakazany film tam, gdzie chcemy...

    A kablem HDMI nie mozemy?

> [...]
    >teraz mogą blokować inne dobrodziejstwa. Nie blokują narkotyków,
    >bo mają z nich zysk, ale zablokować mogą takie przejściówki, bo

    Ale nie wyslesz strumienia hdmi przez sprzet aktywny typu switche czy
    routery, poniewaz w tej skretce nie bedzie np. pakietow z naglowkami IP :)

  • 16. Data: 2011-04-11 11:24:30
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Kell a" <k...@n...com> napisał w wiadomości
    > "nom" <n...@u...gazeta.pl> napisał(a):
    >
    > Na fullHD daje rade zwykly kabel kat 5e, chociaz oczywiscie lepiej 6. Myk
    > polega na odleglosci,
    > na jaka musisz taki obraz przeslac oraz jakosci polaczen.

    Ja kiedyś kupiłem kabelek HDMI-HDMI 5m chyba ActiveJeta i 1080p60Hz nie dało
    rady puścić (TV nic nie wyświetlał, 720p bez problemu). Zmieniłem na inny
    kabelek 3,5m i sygnał już był.
    Ze skrętką może byc podobnie, najlepiej jakby każda para była osobno
    ekranowana wtedy odległość może być znaczna i to bez wzmacniacza. :-)

  • 17. Data: 2011-04-11 11:47:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kell a" m...@4...com

    > A kablem HDMI nie mozemy?

    Sam sobie odpowiadasz ,,piętro'' niżej.

    > Ale nie wyslesz strumienia hdmi przez sprzet aktywny typu switche czy
    > routery, poniewaz w tej skretce nie bedzie np. pakietow z naglowkami IP :)

    Więc trzeba to uzupełnić -- i do tego celu potrzebny ,,konwerter''
    czy jak to nazwiemy.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 18. Data: 2011-04-11 12:55:47
    Od: "Hektor" <z...@w...pl>

> [...]

    > sygnalu z hdmi (stad w
    > nawiasie rj45), ale oczywiscie masz racje - napisalem niejednoznacznie i

    I zmyliło wszystkich co wiedzą cokolwiek na ten temat. Proponuje najpierw
    potrenować zadawanie pytań, aby później nie trzeba było nikomu pisać "gowno
    sie znasz", bo aż dziwne jest że nikt Cie nie wyśmiał w odpowiedzi.

    ZK

  • 19. Data: 2011-04-11 13:17:33
    Od: Kell a <k...@n...com>

    "Hektor" <z...@w...pl> napisał(a):

    >I zmyliło wszystkich co wiedzą cokolwiek na ten temat.

    "pasywna przejciowka hdmi <---> ethernet (rj45)"

    No tak, slowo przejsciowka, rj45 rzeczywiscie nic nie sugeruje.
    A nawet jesli nie, to nie mozna dopytac? Zwrocic uwage?
    Ale oczywiscie zaraz znajdzie sie ktos, kto bedzie probowal dojebac
    i pokazac, jaki to on madry a adwersarz glupi. Wiec moja odpowiedz
    byla dokladnei w takim samym stylu.

    >Proponuje najpierw
    >potrenować zadawanie pytań,

    Juz lece trenowac.

    >aby później nie trzeba było nikomu pisać "gowno
    >sie znasz",
    >bo aż dziwne jest że nikt Cie nie wyśmiał w odpowiedzi.

    Ale pitolenie o ziolach, rozumiem, to jest ok?

  • 20. Data: 2011-04-11 13:47:50
    Od: "Hektor" <z...@w...pl>

    Użytkownik "Kell a" <k...@n...com> napisał

    > Ale pitolenie o ziolach, rozumiem, to jest ok?

    Wiadomo, że nie jest ok? Ale pytanie wydawało się z kategorii "czy można
    przesłać wodę po drucie?".

    ZK