  • 1. Data: 2011-04-09 14:18:37
    Temat: wymiana kompa - jakie części?
    Od: "Tadeusz" <...@a...pl>

    Witam,
    Mam aktualnie:
    Pentium 4 Prescott 2,66 GHz
    Gigabyte GA-8IPE775-G
    Kingston HyperX PC3200 DDR 2*1GB
    GeForce 4 Ti4200 128MB RAM

    niestety przestaje to wystarczać, więc wymyśliłem wymianę na:
    Gigabyte GA-P55-UD3L (H55, S-1156)
    Intel Core i5 750/760
    Kingston HyperX DDR3 3x 2GB 1333MHz XMP CL7 Genesis
    GeForce with CUDA GTS 450 Gigabyte 1GB DVI & HDMI (PCI-E)

    do tego ma już dysk:
    SAMSUNG HD103UJ 1TB/7200rpm/32M

    zastanawiam się na inną płytą Gigabyte taką z USB3
    i nad wyborem obudowy np. NZXT Adamas Classic Series

    Mam legalnego Windowsa XP Professional i chciałbym go zachować.
    Doradźcie czy ta konfiguracja jest OK, ewentualnie co zmienić
    żeby było jeszcze lepiej :)

    --
    pozdrawiam
    Tadeusz

  • 2. Data: 2011-04-09 15:03:39
    Temat: Re: wymiana kompa - jakie części?
    Od: "zbigniew" <z...@w...pl>

    Użytkownik "Tadeusz" <...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Mam legalnego Windowsa XP Professional i chciałbym go zachować.
    > Doradźcie czy ta konfiguracja jest OK, ewentualnie co zmienić

    a do czego ma byc ten zestaw? co będziesz na nim robił

  • 3. Data: 2011-04-09 15:56:43
    Od: MarBar <M...@o...pl>

    W dniu 2011-04-09 16:18, Tadeusz pisze:
    > Witam,

    [...]

> [...]

    > Mam legalnego Windowsa XP Professional i chciałbym go zachować.
    > Doradźcie czy ta konfiguracja jest OK, ewentualnie co zmienić

    Masz świadomość, że na XP nie będziesz w stanie używać całej pamięci
    RAM? No chyba, że masz wersję 64 bitową.

  • 4. Data: 2011-04-09 15:58:07
    Od: MarBar <M...@o...pl>

  • 5. Data: 2011-04-09 16:30:39
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Sat, 09 Apr 2011 16:18:37 +0200, Tadeusz napisał(a):
    /.../
    > Mam legalnego Windowsa XP Professional i chciałbym go zachować.
    > Doradźcie czy ta konfiguracja jest OK, ewentualnie co zmienić żeby było
    > jeszcze lepiej :)

    OEM?
    Dlaczego Intel?

  • 6. Data: 2011-04-09 18:49:16
    Od: "Tadeusz" <...@a...pl>

    Użytkownik "zbigniew" <> napisał w wiadomości ...

    > a do czego ma byc ten zestaw? co będziesz na nim robił

    do wszystkiego po trochu :)
    Office, zwłaszcza większe pliki Worda i Excela
    internet, często po kilkanaście okien oraz trochę FrontPage'a
    multimedia: mp3, filmy divx i dvd
    czasem obróbki RAW i jpg
    czasem jakaś gierka :)

  • 7. Data: 2011-04-09 18:52:14
    Od: "Tadeusz" <...@a...pl>

    Użytkownik "MarBar" <> napisał w wiadomości ...

    > Masz świadomość, że na XP nie będziesz w stanie używać całej pamięci RAM?
    > No chyba, że masz wersję 64 bitową.

    niestety 32bit i właśnie doczytałem że to 2GB RAM
    na początek chyba wystarczy, za jakiś czas trzeba będzie się przesiąść na
    7...

  • 8. Data: 2011-04-09 18:53:20
    Od: "Tadeusz" <...@a...pl>

    Użytkownik "Smok Eustachy" <> napisał w wiadomości ...

    > OEM?

    tak OEM

    > Dlaczego Intel?

    raz miałem AMD i od tej pory nigdy więcej :)

  • 9. Data: 2011-04-09 19:14:55
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Tadeusz" napisał w wiadomości grup

    > tak OEM

    To przeczytaj licencję.

    > raz miałem AMD i od tej pory nigdy więcej :)

    Po prostu nie umiałeś poprawnie korzystać z komputera.

  • 10. Data: 2011-04-09 19:22:59
    Od: MarBar <M...@o...pl>

    W dniu 2011-04-09 20:52, Tadeusz pisze:

    > niestety 32bit i właśnie doczytałem że to 2GB RAM
    > na początek chyba wystarczy, za jakiś czas trzeba będzie się przesiąść
    > na 7...

    I tak i tak będziesz musiał kupić nowy system, skoro poprzedni jest OEM.