    From: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>
    Subject: Re: przegrzanie dławika zasilacza ATX
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Wed, 7 Sep 2011 19:39:45 +0200

    Dnia Wed, 7 Sep 2011 19:07:38 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Pisze o kolorze lakieru na rdzeniu.
    No to ten rdzeń nie był lakierowany ani oznaczany. Uzwojenia były nawiniete
    bezpośrednio na nim.

    > ROTFL!
    Ot, po prostu byłem ciekaw a magnesik był pod ręką. Porównałem siłę
    oderwania od tego spalonego i od jakiegoś podobnego. Nigdy nie wiadomo
    czego się przy okazji człowiek nauczy :)

    > Bez znaczenia. Tu gra rolę tylko i wyłącznie cena. Jeśli dławik się
    > tak mocno przegrzał, to obawiam się, że rdzeń jest jakości marnej.
    Przegrzał sie prawdopodobnie na skutek zwarcia. Jeden elektrolit był
    walnięty. Mogło też zaistnieć zwarcie międzyzwojowe. Ale tego się juz nie
    da rozszyfrować.

    Dobra, dzięki za rady. Nawinę, wmontuję i zobaczymy co z tego wyniknie :)

    --
    Jacek