  • Data: 2014-01-15 00:46:39
    Temat: Re: pryszcze...
    Od: firr <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Zgodze sie, ze na tle innych powszechnie uzywanych jezykow
    >
    > C jest wyjatkowo wymagajacy pod wzgledem wiedzy, jaka musi
    >
    > posiasc programista, zeby moc w nim bezpiecznie programowac,
    >
    > i ma to do siebie, ze potrafi zaskakiwac (z powodu takich
    >
    > cech, jak np. koniecznosc recznej alokacji pamieci czy
    >
    > sprawdzania zakresow, czy obecnosc funkcji bibliotecznych,
    >
    > ktore same moga przepelniac bufory).

    casty, pointery, niesprawdzanie zakresów, czy
    moze nawet malloc/free jako zrodło błedów są
    chyba jednynie popularna blablaniną (nie jestem
    moze zupelnie pewien ale ja pisze w c i nie mialem chyba NIGDY błedu zwiazanego z
    castem i mw tyle
    samo w zwiazku z pozostalymi kwestiami tj problem wogole nie istnieje, czy tez nie
    istnial,
    dokladniej to jak sie uruchamia kod na wskaznikah
    to w etapie rozruchowym mozna miec pare bledów runtime (co mi sie akurat zdarzylo ale
    po etepie
    rozruchowym juz raczej nie - dokladnie nawet nie wiem bo niezwykle jednak rzdko pisze
    kody na wskaznikach) generalne ijednak z mojego osobistego
    doswiadczenia wynika ze to cale blablanie o niebezpieczeństwach c jest nie warte
    czasu
    na jego czytanie

    malloc i free tez nie uzywam tak ze nie wiem,
    gdybym uzywal to pewnie bym sobue napisał wrapper
    ktory by mi sprawdzał czy tylezaalokowano co zdealokowano

    natomiast bledy w bibliotekach to owszem sa
    to pewnie powazne błedy (na przykład to jesli biblioteka jak ktos na pl.c.l.c
    okreslil produkuje pamiec itp, albo scanf które mozna wywalic inputem itp

    sczerze mowiac dla mnie przy pisaniu bledy wogole nie sa problemem nie na tyle by
    warto bylo o nich
    wspominac (czasem sie trafi cos na czym zmarnuje ze
    dwie godziny ale w sumie rzadko)

    gorsza kategoria jest np taki przypadek ze cos nie chce działać (na przyklad ostatnio
    opencl - ale to
    scisle nie jest kategoria błedów tylko problem przebijania sie przez dokumentacje i
    konfiguracje czy cos takiego ;\ :C