  • Data: 2014-01-15 14:49:06
    Temat: Re: pryszcze...
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Wednesday, 15 January 2014 14:22:11 UTC+1, g...@g...com wrote:

    > Wydaje mi sie, ze taki poglad jest dosc powszechny,
    > ale nie do konca sluszny. Rzecz w tym, ze w istocie
    > rola systemu typow nie jest optymalizacja, tylko
    > zwiekszanie niezawodnosci oprogramowania.

    To bardziej ułatwienie koncepcyjne. Ludziom łatwiej myśleć w kategoriach napisów,
    liczb czy zbiorów niż bitów i bajtów. Języki wuższego poziomu i dynamiczne typowanie
    przerzucją koszt myślenia o reprezentacji binarnej danych z programisty na
    kompilator/VM. Dzięki temu programista może skupić się na logice biznesowej za którą
    płaci klient ;)

    > Jezyk C jest pod tym wzgledem rzeczywiscie dosc
    > specyficzny, poniewaz system typow dodatkowo daje
    > pewna kontrole nad tym, w jaki sposob dane beda
    > zorganiozwane w pamieci. Ale to jest tylko przygodna
    > cecha tego akurat systemu typow, i wydaje mi sie,
    > ze ta cecha czesto wprowadza ludzi w blad dotyczacy
    > ogolnej roli systemow typow.

    C pozwala na pełną kontrolę nad organizacją danych w pamięci. Oczywiście,
    zależnie od implementacji. To jest niezbędne jak chcesz współpracować ze
    sprzętem.

    > Dlatego dodawnie anotacji z typami w jezykach
    > typowanych dynamicznie, oraz narzedzi walidujacych
    > zgodnosc uzytych typow dla takich jezykow ma jak
    > najbardziej sens, i mam nadzieje, ze bedzie jak
    > najwiecej takich narzedzi (albo: ze tworcy jezykow
    > dynamicznych zaczna myslec, ze jak nie ich jezyki
    > nie maja statycznych type-checkerow, to troche
    > siara)

    To jest trochę gonienie własnego ogona. Z jednej strony dajemy programistom
    dynamiczne typy i mniej zmartwień, a z drugiej dodatkowe zmartwienia jak im się coś
    pogmatwa. No ale nie po to na te studia szliśmy żeby było łatwo.

    AdamK