    From: A.L. <a...@a...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: pryszcze...
    Date: Tue, 14 Jan 2014 17:43:20 -0600

    On Tue, 14 Jan 2014 12:48:03 -0800 (PST), g...@g...com
    wrote:

    >Gdybym mial zgadywac, zgadywalbym, ze coraz
    >wiecej nowo powstajacych systemow informatycznych
    >nie korzysta ze statycznych systemow typow.
    >Gdybym mial zgadywac, zgadywalbym rowniez,
    >ze w coraz wiekszej ilosci systemow zdarzaja
    >sie bledy niedopasowania typu w czasie
    >uruchomienia, ktorych mozna by bylo uniknac,
    >stosujac metody sprzed 40 lat :)

    Ze niby jakie?...

> [...]
    >stoi na przeszkodzie, zeby kompilowac PHP
    >albo interpretowac C.
    >Po drugie niekiedy tanszym rozwiazaniem
    >jest kupno szybszego sprzetu albo wiekszej
    >ilosci pamieci. Po trzecie statyczny system
    >typow na pewno nie jest sposobem na
    >zwiekszenie wydajnosci czy zmniejszenie
    >zajetosci pamieci, tylko na zwiekszenie
    >niezawodnosci oprogramowania przez unikniecie
    >pewnej klasy bledow.

    >Ja im sie wcale nie dziwie. Bo statyczna kontrola
    >typow jest miodzio (a PHP, jako ze ukradl skladnie
    >z C, ma naturalne predyspozycje syntaktyczne

    Gosciu, czy ty kiedys programwoales profesjonalnie, czy tylk oze
    sluchu?

    ja nmam za soba milion z hakiem linii Smalltalka i cwierc miliona
    Prologu. Oczywiscie, nei sam, w zespole. W Smalltalku, po oddaniu
    stsremu do uzytku, tzrech programistow bylo przydzielonych non stop do
    wylapywania bledow, srednio 25 miesiecznie, TYLKO I WYLACZNEI
    spowodowanych dynamicznym typowaniem. Zreszta, jeden z tworcow
    Smalltalka dam powiedzial ze neichcialby laciec samolotem ktorego
    software bylby napsiany w Smalltalku - bo w tarkcie ladowania nagle
    mogloby sie pojawic "doesNotUndrestand"

    Jezyki nei typowane dobre sa dla hobbystow. Neistetty,l w pzremysle
    sie nei nadaja. To ze kts je stosuje, to nei moja wina.

    Typowany C kest leoszy niz bylby nietypowany, tylk oszkoda ze ten
    system typow jest do niczego

    A.L.