    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Tue, 14 Jan 2014 12:48:03 -0800 (PST)
    Subject: Re: pryszcze...
    From: g...@g...com

    W dniu wtorek, 14 stycznia 2014 21:15:27 UTC+1 użytkownik Wojciech Muła napisał:

    > On nie jest marginalizowany.

    Gdybym mial zgadywac, zgadywalbym, ze coraz
    wiecej nowo powstajacych systemow informatycznych
    nie korzysta ze statycznych systemow typow.
    Gdybym mial zgadywac, zgadywalbym rowniez,
    ze w coraz wiekszej ilosci systemow zdarzaja
    sie bledy niedopasowania typu w czasie
    uruchomienia, ktorych mozna by bylo uniknac,
    stosujac metody sprzed 40 lat :)

    > Do rzeczy typu tysiąc pięćsetny unikalny
    > system blogowy PHP, czy Ruby wystarczy.
    > Gdy gra zaczyna się o wydajność,
    > zajętość pamięci, to języki kompilowane
    > wygrywają z definicji.

    Z tym tez bywa roznie. Po pierwsze, nic nie
    stoi na przeszkodzie, zeby kompilowac PHP
    albo interpretowac C.
    Po drugie niekiedy tanszym rozwiazaniem
    jest kupno szybszego sprzetu albo wiekszej
    ilosci pamieci. Po trzecie statyczny system
    typow na pewno nie jest sposobem na
    zwiekszenie wydajnosci czy zmniejszenie
    zajetosci pamieci, tylko na zwiekszenie
    niezawodnosci oprogramowania przez unikniecie
    pewnej klasy bledow.

    > BTW PHP5[1] umożliwiaja od jakiegoś czasu stosowanie type hintingu
    > w parametrach funkcji/metod. Co prawda to się dzieje w runtime, ale
    > to jakaś forma kontroli typów. W Pythonie też zdaje się coś takiego chcą.

    Ja im sie wcale nie dziwie. Bo statyczna kontrola
    typow jest miodzio (a PHP, jako ze ukradl skladnie
    z C, ma naturalne predyspozycje syntaktyczne
    do anotacji).