    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: prosty odbiornik lampowy (reakcyjny?)
    Date: Sun, 22 Nov 2009 10:29:02 +0100

    Tomasz Szczesniak pisze:

    > Stopnie reakcyjne pracują i przy małych napięciach.

    Jak małych? ;)

    > Ale jak chcesz uzyskać sensowną moc na głosnik to bez +200V nie
    > podchodź. No i prąd rzędu 30mA rozładuje ci te baterie w trymiga.
    > Lampowe radia bateryjne robiło się na specjalnych lampach (zabytkowe
    > - seria K, późniejsze - seria D).

    Bardziej chodziło mi o to, czy można przeprowadzać próby w ten sposób -
    o układzie zasilania z sieci można by pomyśleć później. Albo zwyczajnie
    zaopatrzę się w lampki z Szarotki. ;)

    > Układ pentoda + pentoda głosnikowa był typowy w jednoobwodówkach,
    > dawał dobre efekty. Zajrzyj do schematów na mojej stronie, to się
    > przekonasz.

    Mówisz cały czas o układzie z reakcją na drugiej lampie? Czyli już po
    dwóch mogę dać transformator głośnikowy i głośnik?

    > Nie (chyba). Masz dwie takie same cewki i dwie sekcje kondensatora
    > zmiennego w postaci dwóch obwdów rezonansowych.

    Właśnie o to mi chodziło, dopiero po wysłaniu wiadomości zauważyłem, że
    trochę nie do końca jednoznacznie sformułowałem zdanie. Potrzebuję
    jakiejś dodatkowej aparatury pomiarowej celem sprawdzenia czy obwody
    rezonansowe są ze sobą "zgrane" czy wystarczy jedynie starannie wykonać
    cewki?