    From: M <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: prooba o pomoc w ocenie poprawnooci wydruku
    Date: Tue, 15 Mar 2011 15:15:48 +0100

    W dniu 2011-03-15 14:27, Damian "Indygo" Mikoda pisze:
    > Walcz dzielnie, pogadaj z właścicielem firmy o rozwiązaniu problemu a
    > nie baw się w śledztwo, dochodzenie i udowadnianie, bo osiwiejesz. Na
    > pewno się dogadacie, bo zwykle to są rozsądni ludzie. Jeśli chcesz
    > mieć argument, zrób certyfikowanego proofa, (np. proofcyfrowy.pl) ale
    > to i tak będzie tylko jakiś punkt zaczepienia.

    to pewnie do mnie, nie do Czornyj'a :-)

    wlasnie probuje sie dogadac, tylko wykonawca stwierdzil - nie ma
    dyskusji. I juz. Ba - chetnie pokryje jakas czesc (niewielką, bo nie
    chcę płacić za to drugi raz) kosztow drugiego wydruku - ale szukam
    potwierdzenia u specow od kolorow ;-) czy w ogole ide dobrym tropem, czy
    to jednak cos ze mna nie tak.

    zrobilem sobie nawet maly eksperyment, na jednym ekranie umiescilem obie
    grafiki (wywolany RAW z jak mi sie wydaje poprawnym ustawieniem wzgledem
    tabliczki kolorow, oraz PDF)

    http://dl.dropbox.com/u/6662740/dibond%20-%20dwie%20
    grafiki.jpg

    no ni cholery nie wydaje mi sie to nawet w miare poprawne odwzorowanie
    kolorow, jak wykonawca probuje udowodnic.

    Ja mam bardzo proste rozwiazanie sytuacji - kupilem przez internet,
    wszystko ustalane mailowo etc - mam 3 miesiace na zwrot produktu bez
    podawania przyczyny (nie poinformowano mnie o tej mozliwosci, wiec
    zamiast 10 dni jest 3 miesiace). Ale wlasnie o to chodzi, ze ja nie chce
    tego tak zalatwic, tylko chce sie dogadac - na razie jednak jest zero
    gadania... i szukam troche argumentów.