  • Data: 2011-03-16 08:11:42
    Temat: Re: prooba o pomoc w ocenie poprawnooci wydruku
    Od: "Damian \"Indygo\" Mikoda" <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > to pewnie do mnie, nie do Czornyj'a :-)

    Sorry! Oczywiście, że adresatem mojej wypowiedz był autor, jak i
    wszyscy czytelnicy grupy. Używam teraz googla, a on jakiś taki
    niepozbierany.

    Wracając do meritum. Jeśli masz możliwość oddania tego i zakończenia
    sporu bez strat - zrób to. Naprawdę jest to bardzo trudna praca do
    wydrukowania, a Ty siłą rzeczy jesteś wymagającym klientem. Masz
    rację, że nie powinno to być tak wydrukowane, ale najprawdopodobniej
    ta firma i wiele innych nie jest w stanie tego lepiej wydrukować.
    Swoją drogą dziwne, że nie wysłali ci próbek do akceptacji. Nie moja
    sprawa, nie moje małpy nie mój cyrk ;-)

    Zainwestuj 50 zł i zrób proofa kontraktowego (certyfikowanego).
    Będziesz miał też informacje dla siebie, jak praca rzeczywiście jest
    przygotowana. Możesz też w "proofiarni" porozmawiać o tym jak
    dopuszczalne i mierzone odchylenia koloru wpływają na jego rzeczywisty
    wygląd.

    > Norma ISO 12647-7 określa dopuszczalne odchyłki barw. Wyglądają one następująco:
    >
    > o ?E średnia dla kolorów Cyan, Magenta, Yellow, Black < 5
    > o ?E symulacji podłoża < 3
    > o ?E Średnia dla całego paska (46 barw) < 3
    > o ?E Różnica maksymalna < 6
    > o ?H maksymalna dla pól cmyk < 2,5
    > o ?H średnia dla pól balansu szarości < 1,5

    [za: http://www.studioten.pl/89/proof-matchprint]

    Znajdź lokalną firmę która robi "druk UV", wyciągnij od nich
    specyfikację przygotowania prac, pokaż im to co masz przygotowane.

    Umów się z nimi na próby/akcept, daj im proofa

    Śpij spokojnie

    Sprawdź a później obierz gotową pracę

    Ciesz się wynikami

    Pozdrawiam