  • 1. Data: 2010-06-19 18:18:34
    Temat: program do "obróbki" zdjęć cyfrowych
    Od: "jhru" <j...@g...pl>

    Jestem całkowitym amatorem ,zdjęcia robię wyłącznie dla siebie i na pokaz
    dla najbliższych.

    No ale jak każdego, czasami korci by sie pochwalić. W każdym razie mimo, że
    jestem amatorem, to wiem ,że jak słupy telegraficzne próbują się położyć
    ,lub ściany budynku wyjdą krzywe to może warto je wyprostować , a może co
    innego poprawić. Potrafię nieźle posługiwać się gimpem ,znam photoschopa 5
    i 7 - ale te programy znam od strony "grafiki" a nie retuszu i poprawy
    zdjęć. Choć niektóre błędy można skutecznie poprawić gimpem. Photoschopa Cs4
    nie kupię ,bo gdybym miał wolną taką kasę to kupił bym jakiś porządny
    obiektyw.

    Gimpa mam "swojego" no ale photoschopa 7 to tylko z "doskoku".

    Ściągnąłem wersję próbna /30 dni/ Adobe Photoschop elements 8.

    Po Kilku dniach testowania tego programu jakoś nie mogę się do niego
    przekonać.

    Mam takie wrażenie ,że ten program ma nadmiernie rozbudowane " funkcje
    myślenia" za użytkownika, ten zachwalany organizer nie jest tak sprawny jak
    piszą i nie wydaje mi się zbyt potrzebny .Brak obsługi kanałow , prawda -
    warsty są.

    W sekcji filtry ,to większość filtrów to gorsze filtry graficzne całkowicie
    nie przydatne do retuszu fotografii cyfrowej ,ramki i ozdóbki też mi nie są
    potrzebne.

    Może nie mam racji ,może to takie "pierwsze wrażenie" wynikłe z
    przyzwyczajenia do innego programu.

    Chciałbym się Was zapytać jakie jest ewentualnie Wasze zdanie na temat tego
    programu.

    Jhru

  • 2. Data: 2010-06-19 18:53:13
    Temat: Re: program do "obróbki" zdjęć cyfrowych
    Od: "waldek" <m...@p...onet.pl>

    Witam!
    Najczęściej używam PhotoScape. Jest po polsku, ma dużo różnych narzędzi, ale
    ja najczęściej używam edytora. Można go sobie wypróbować - jest darmowy do
    użytku domowego, Do większości (95%) fotek mi wystarcza, do innych mam
    Gimpa.
    Fotki staram się tak robić, aby nie wymagały zbyt dużej ingerencji.
    Pozdrawiam - Waldek

  • 3. Data: 2010-06-19 19:12:30
    Temat: Re: program do
    Od: " " <k...@W...gazeta.pl>

    > Chciałbym się Was zapytać jakie jest ewentualnie Wasze zdanie na temat tego
    > programu.

    Rzuć też okiem na PhotoLine.

  • 4. Data: 2010-06-19 20:46:34
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    jhru napisał(a):

> [...]
    > piszą i nie wydaje mi się zbyt potrzebny .Brak obsługi kanałow , prawda -

    Zerknij tu:
    http://www.tutoria.pl/gratisy/rozszerzenia_photoshop
    _elements.htm

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 5. Data: 2010-06-20 00:35:28
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    Dnia 2010-06-19, o godz. 20:18:34
    "jhru" <j...@g...pl> napisał(a):
    > Mam takie wrażenie ,że ten program ma nadmiernie rozbudowane "
    > funkcje myślenia" za użytkownika, ten zachwalany organizer nie jest
    > tak sprawny jak piszą i nie wydaje mi się zbyt potrzebny.

    Nie wiem jak z obrobka, ale osobiscie nie znam lepszego oprogramowania
    do katalogowania zdjec. Przy czym zastrzegam ze nie uzywalem
    Lightrooma :)

  • 6. Data: 2010-06-20 03:59:27
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    On Sat, 19 Jun 2010 20:18:34 +0200, jhru wrote:
    > Gimpa mam "swojego" no ale photoschopa 7 to tylko z "doskoku".

    "Photoshop - freeware!" z 26 grudnia 2009:
    http://groups.google.pl/group/pl.rec.foto.cyfrowa/br
    owse_thread/thread/ab9b863d17614cf0/93a0e9258ec69ecf
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 7. Data: 2010-06-20 04:08:21
    Od: "P.Sperling" <p...@g...com>

    To może coś innego? Z programów darmowych i prostych, ale o sporych
    możliwościach, mogę polecić Zonera PhotoStudio Free http://free.zoner.com
    Nie jest co prawda po polsku, ale jest naprawdę intuicyjny.

  • 8. Data: 2010-06-20 06:29:18
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 20.06.2010 02:35, Kombajn Bizon pisze:

    > Nie wiem jak z obrobka, ale osobiscie nie znam lepszego oprogramowania
    > do katalogowania zdjec. Przy czym zastrzegam ze nie uzywalem
    > Lightrooma :)

    Też mi sie podoba to katalogowanie, a w dodatku informacje trzyma w
    bazie danych SQLite. Czyli łatwo naprawić błąd, zrobić jakąś operację
    hurtowo i łatwo wyciągnąć dowolne dane statystyczne.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 9. Data: 2010-06-20 06:54:09
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > że jestem amatorem, to wiem ,że jak słupy telegraficzne próbują się
    > położyć ,lub ściany budynku wyjdą krzywe to może warto je wyprostować

    Zdjecia mozna robic tak, zeby nic sie nie walilo - tego sie ucz
    a nie partaniny w PhotoShopie czy innym Gimpie.

  • 10. Data: 2010-06-20 07:27:12
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Jakub Jewuła napisal:
    > Zdjecia mozna robic tak, zeby nic sie nie walilo - tego sie ucz
    > a nie partaniny w PhotoShopie czy innym Gimpie.

    He, he, sugerujesz mu od razu zakup tilt&shift? ;)

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek