    From: "jhru" <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: program do "obróbki" zdjęć cyfrowych
    Date: Sat, 19 Jun 2010 20:18:34 +0200

    Jestem całkowitym amatorem ,zdjęcia robię wyłącznie dla siebie i na pokaz
    dla najbliższych.

    No ale jak każdego, czasami korci by sie pochwalić. W każdym razie mimo, że
    jestem amatorem, to wiem ,że jak słupy telegraficzne próbują się położyć
    ,lub ściany budynku wyjdą krzywe to może warto je wyprostować , a może co
    innego poprawić. Potrafię nieźle posługiwać się gimpem ,znam photoschopa 5
    i 7 - ale te programy znam od strony "grafiki" a nie retuszu i poprawy
    zdjęć. Choć niektóre błędy można skutecznie poprawić gimpem. Photoschopa Cs4
    nie kupię ,bo gdybym miał wolną taką kasę to kupił bym jakiś porządny
    obiektyw.

    Gimpa mam "swojego" no ale photoschopa 7 to tylko z "doskoku".

    Ściągnąłem wersję próbna /30 dni/ Adobe Photoschop elements 8.

    Po Kilku dniach testowania tego programu jakoś nie mogę się do niego
    przekonać.

    Mam takie wrażenie ,że ten program ma nadmiernie rozbudowane " funkcje
    myślenia" za użytkownika, ten zachwalany organizer nie jest tak sprawny jak
    piszą i nie wydaje mi się zbyt potrzebny .Brak obsługi kanałow , prawda -
    warsty są.

    W sekcji filtry ,to większość filtrów to gorsze filtry graficzne całkowicie
    nie przydatne do retuszu fotografii cyfrowej ,ramki i ozdóbki też mi nie są
    potrzebne.

    Może nie mam racji ,może to takie "pierwsze wrażenie" wynikłe z
    przyzwyczajenia do innego programu.

    Chciałbym się Was zapytać jakie jest ewentualnie Wasze zdanie na temat tego
    programu.

    Jhru