  • 71. Data: 2010-06-24 15:37:47
    Temat: Re: program do "obróbki" zdjęć cyfrowych
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Pirate" hvvoft$cv$...@i...gazeta.pl

    > to wiedziałem :)

    > Nie raz czytając tą grupę czegoś się dowiedziałem.
    > Jestem też wdzięczny za wypowiedzi innych.
    > Wiec jeśli kogoś uraziłem to przepraszam.

    I w czym problem? Czy palnik tego Metza jest równie blisko
    osi obiektywu EOSa co palink lampy mikro w małpce? :)
    Chyba nie. Odbicie nie idzie po linii padania, ale
    kąt odbicia jest równy kątowu padania.

    . padanie
    .'
    oko (<' -------------------------------- oś oka
    '.
    '. odbijanie

    Im bliżej do oczu od aparatu tym trudniej o czerwień oczu.
    Podobnie z odległością lampa-obiektyw -- im dalej, tym trudniej.
    Małpką robimy zwykle z małej odległości, ale i odległość lampa-obiektyw jest mała. :)

    Rzecz jasna nie ma nigdy tak prostej sytuacji, bo mamy parę oczu, patrzymy nie
    równolegle do osi optycznej któregoś z nich itd., ale zasada jest prosta -- na
    matrycę nie może powrócić światło odbite od dna oka. Tam ma nic nie wrócić
    (lub niewiele -- dostatecznie ciemna czerwień to nadal czerń) a światło odbite
    od dna oka (oczu) ma trafić donikąd -- poza kadr. :)

    Czy lampa lepiej rozproszy swoje światło, czy gorzej -- mała to sprawa.
    Można co najwyżej przymknąć oczęta (przedbłyskiem lub poświeceniem jakiś
    czas delikatnym światełkiem) lub zwiększyć wiadomy kąt...

    Przy fotografowaniu z dużej odległości zlepkiem lampa+aparat
    raczej mamy pewność czerwonych oczu. Ale można odsunąć lampę
    od aparatu... :) No i można po prostu zaczernić oczęta po wszystkim...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 72. Data: 2010-06-24 17:07:42
    Od: Pirate <p...@g...pl>

> [...]
    > raczej mamy pewność czerwonych oczu. Ale można odsunąć lampę
    > od aparatu... :) No i można po prostu zaczernić oczęta po wszystkim...

    No i zaczerniłem :)
    Na szczęście na 120 zdjeć miałem tylko 4 z czerwonymi ;]

    Pozdrowienia
    Piratee

  • 73. Data: 2010-06-24 21:24:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Pirate" i003d1$abb$...@i...gazeta.pl

    > No i zaczerniłem :)
    > Na szczęście na 120 zdjeć miałem tylko 4 z czerwonymi ;]

    Ja tam wychodzę z założenia, że ludzi nie należy oszukiwać!!
    Oczy są naprawdę czerwone -- i koniec!!! Po co te oszustwa
    zaczerniające prawdę? ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 74. Data: 2010-06-25 17:19:06
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <104s2h4s8w3rv.zq586zcn36vu$.dlg@40tude.net>,
    Krasnal <k...@o...pl> wrote:

    >. Nie wiem jak
    > chcesz poprawić RAW i w takim samym formacie zapisać, skoro RAW to surowe
    > dane z matrycy.
    Aprture3 ma funkcje redukcji czerwonych oczu. Chyba bez wychodzenia w
    RAW.
    Pewnie w zwiazku z tym Lightroom podobnie.
    TA

  • 75. Data: 2010-06-25 18:35:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <T...@s...in.the.world>
    T...@n...onet.pl

    > Aprture3 ma funkcje redukcji czerwonych oczu. Chyba bez wychodzenia w RAW.
    > Pewnie w zwiazku z tym Lightroom podobnie.

    Ciekawe, co nie ma. :) Ciekawe, czy są przeglądarki bez tego. :)

    -=-

    BTW CS5 -- używam i cieszę się niezmiernie. :)
    Aby było śmieszniej -- też ma tę ,,redukcję''. :)
    (choć nie wiem, po co)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'