  • 11. Data: 2010-06-20 08:05:14
    Temat: Re: program do "obróbki" zdjęć cyfrowych
    Od: Pirate <p...@g...pl>

    W dniu 2010-06-19 20:18, jhru pisze:
> [...]
    > myślenia" za użytkownika, ten zachwalany organizer nie jest tak sprawny
    > jak piszą i nie wydaje mi się zbyt potrzebny .Brak obsługi kanałow ,
    > prawda - warsty są.
    >
    > W sekcji filtry ,to większość filtrów to gorsze filtry graficzne
    > całkowicie nie przydatne do retuszu fotografii cyfrowej ,ramki i ozdóbki
    > też mi nie są potrzebne.
    >
    > Może nie mam racji ,może to takie "pierwsze wrażenie" wynikłe z
    > przyzwyczajenia do innego programu.
    >
    > Chciałbym się Was zapytać jakie jest ewentualnie Wasze zdanie na temat

    Witam
    A czym poprawić zdjęcia w formacie RAW ( i w takim samym formacie zapisać)
    Mam na razie słabą lampę błyskową o od czasu do czasu wychodzą mi
    czerwone czy :((

    Jak wyeksportuje do jpg i zrobię redukcje czerwonych oczu to tracę
    troszkę na jakości.

    Pozdrowienia
    piratee

  • 12. Data: 2010-06-20 09:45:15
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > He, he, sugerujesz mu od razu zakup tilt&shift? ;)

    To jedyny sposob jaki przychodzi Ci dom glowy?

    Pewnie zaczynales fotografie od nauki PSa ;)

  • 13. Data: 2010-06-20 11:40:58
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Sun, 20 Jun 2010 10:05:14 +0200, Pirate napisał(a):

    > Jak wyeksportuje do jpg i zrobię redukcje czerwonych oczu to tracę
    > troszkę na jakości.

    To eksportuj do tifa bez zmniejszania a później obrabiaj. Nie wiem jak
    chcesz poprawić RAW i w takim samym formacie zapisać, skoro RAW to surowe
    dane z matrycy.

    --
    Krasnal...

  • 14. Data: 2010-06-20 11:58:03
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Sun, 20 Jun 2010 13:40:58 +0200, Krasnal napisał(a):

    > [ciach]

    Oczywiście najlepiej wszelkie poprawki robić na pliku RAW i eksportować do
    jpg już po obróbce. Nie wiem dlaczego Ci wychodzi kiepska jakość, przecież
    to Ty ustawiasz format pliku, stopień kompresji.

    --
    Krasnal...

  • 15. Data: 2010-06-20 12:33:05
    Od: Pirate <p...@g...pl>

    W dniu 2010-06-20 13:58, Krasnal pisze:

    > Oczywiście najlepiej wszelkie poprawki robić na pliku RAW i eksportować do
    > jpg już po obróbce. Nie wiem dlaczego Ci wychodzi kiepska jakość, przecież
    > to Ty ustawiasz format pliku, stopień kompresji.

    Kiepska jakość wychodzi już po poprawieniu drugi raz pliku jpg.
    Dzięki za podpowiedź z TIF-em

    Pobawię się

    Pozdrowienia
    Piratee

  • 16. Data: 2010-06-20 12:34:03
    Od: Pirate <p...@g...pl>

    W dniu 2010-06-20 13:40, Krasnal pisze:

    > To eksportuj do tifa bez zmniejszania a później obrabiaj. Nie wiem jak
    > chcesz poprawić RAW i w takim samym formacie zapisać, skoro RAW to surowe
    > dane z matrycy.

    Myślałem że jest możliwość jakaś poprawienia Czerwonych oczu na RAW-ie a
    później eksport do jgp.

    Pozdrowienia
    Piratee

  • 17. Data: 2010-06-20 13:49:30
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Sun, 20 Jun 2010 14:34:03 +0200, Pirate napisał(a):

    > Myślałem że jest możliwość jakaś poprawienia Czerwonych oczu na RAW-ie a
    > później eksport do jgp.

    Raczej się da, zależy jaki program. W Lightroom nie ma problemu usunąć na
    pliku RAW.

    --
    Krasnal...

  • 18. Data: 2010-06-20 16:09:18
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "Krasnal" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Raczej się da, zależy jaki program. W Lightroom nie ma problemu usunąć na
    > pliku RAW.

    Ech ludzie, ludzie.
    Zamiast mu wytlumaczyc to jeden przez drugiego pierniczycie farmazony...

    Pirate - RAW to format zapisu danych odczytanych z matrycy.
    Nie format zapisu obrazu zrozumialego bezposrednio dla nas.

    Zeby powstal obraz czytelny dla czlowieka RAW musi zostac zintepretowany
    - to wlasnie robia programy do "otwierania RAW". To co otrzymujesz zalezy
    od algorytmow jakich dany program uzywa.

    Nie da sie "poprawic na RAW". Da sie "otworzyc RAW" i potem poprawic dane,
    ktore masz w pamieci komputera (zdjecie). Pozniej dopiero decydujesz
    o tym w jakim formacie zapiszesz zdjecie.

    RAW jako taki jest "read-only" - nie da sie na nim wykonac jakichkolwiek
    operacji. Pracujesz na danych powstalych z interpretacji zawartosci pliku
    RAW.

  • 19. Data: 2010-06-21 14:52:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jakub Jewuła" hvlefb$u6b$...@n...onet.pl

> [...]

    > - to wlasnie robia programy do "otwierania RAW". To co otrzymujesz zalezy
    > od algorytmow jakich dany program uzywa.

    (; Natomiast masa innych formatów zawiera obrazki zrozumiałe jak czysty tekst. ;)

    Już raczej przeciętnego RAWa można czytać (nie od początku do końca)
    bez programów graficznych, podczas gdy nie każdego JPGa czy TIFFa. :)

    > Nie da sie "poprawic na RAW". Da sie "otworzyc RAW" i potem poprawic dane,

    Da się, da się!!! :) Nawet czystym (tekstowym) edytorem. :)
    Da się zmienić tam niemal wszystko -- nasycenie barw, kontrast,
    balans bieli, datę i czas, położenie geograficzne...
    Można wprowadzić zakłamanie co do długości ogniskowej czy obiektywu w ogóle...

    > ktore masz w pamieci komputera (zdjecie). Pozniej dopiero decydujesz
    > o tym w jakim formacie zapiszesz zdjecie.

    > RAW jako taki jest "read-only" - nie da sie na nim wykonac

    Ciekawe. :) Wystarczy wziąć program Canona do ręki, aby zauważyć, że pleciesz bzdury.
    :)
    Wczytujesz RAWkę, zmieniasz w niej balans bieli i zapisujesz. :) Zapisujesz RAWkę!!!
    Co więcej -- jutro możesz uznać, że to zły balans, więc możesz wczytać ponownie,
    poprawić
    ów balans (na przykład przywrócić wcześniejsze ustawienia) i na nowo zapisać. :)
    Zapisać RAWkę!!!

    I na tym polega przewaga RAW nad innymi formatami -- w RAWce w jednym miejscu jest
    ,,obrazek'' a w innym ustawienia typu balans bieli, więc po edycji można mieć
    dosłownie
    to samo, co przed edycją -- jak w programie tekstowym. Dziś zmieniasz 'jeśli' na
    'jeżeli', a jutro 'jeżeli' na 'jeśli' i masz to, co przed tymi dwiema zmianami. :)

    W TIFF czy w JPG zmiana balansu bieli jest zasadniczo nieodwracalna -- pomijając
    odtworzenie pliku sprzed zmiany. :)

    > jakichkolwiek operacji.

    Nie tylko się da, ale się je wykonuje!

    > Pracujesz na danych powstalych z interpretacji zawartosci pliku RAW.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 20. Data: 2010-06-21 14:58:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Pirate" hvl1rt$34o$...@i...gazeta.pl

    > Myślałem że jest możliwość jakaś poprawienia Czerwonych oczu na RAW-ie a później
    eksport do jgp.

    Da, ale trzeba mieć program do tego. Niektóre programy obrabiają RAWki.
    Program dostarczany z aparatami Canona obrabia RAWki Canona, ale nie
    fragmenty -- nie same oczy a całe RAWki. Można co prawda plamkować,
    można kadrować i obracać, ale raczej do odczerwienienia oczu są inne
    programy. A szkoda, bo to bardzo dobre narzędzie!! I bezpłatne, i szybkie!
    Problem (częściowej obróbki) jest chyba zaklęty w możliwości odczyniania zmian. :)

    Ja bym wolał korekty perspektywy niż odczerwienianie oczu.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'