  • 31. Data: 2011-12-05 13:25:26
    Temat: Re: [press] trzeba porzucić ideę
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 03/12/2011 19:28, g...@N...gazeta.pl wrote:

    > Były czasy - chyba 2002-3 że AMD rządził w domowych komputerach, Duron 600 MHZ
    > co sie kręcił na 900 MHZ i potem Athlon 2,8. Ten był chyba nawet lepszy niz
    > Pentium IV 1,6 Mhz.

    To zupełnie jak Celeron 300 kręcony na 450 i Pentiumy 3, też mocno
    podkręcane.

    Zapomniałeś też dodać, ile tych duronów i athlonów pokruszyło się przy
    montowaniu radiatora. Najczęsciej sporego, bo grzały na potęgę. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 32. Data: 2011-12-05 13:30:05
    Temat: Re: [press] trzeba porzucić ideę "AMD kontra Intel"
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 02/12/2011 21:34, Radosław Sokół wrote:

> [...]
    > bie rynku mikroprocesorów, na którym byłby tylko Intel jako
    > monopolista nie z własnej woli.
    >
    > A może AMD wcale nie powinno gonić Intela? Mnie na przykład
    > nie są potrzebne najszybsze mikroprocesory. Chciałbym coś,
    > co przy względnie niskiej częstotliwości taktowania i sen-
    > sownej (ale nie najwyższe) wydajności miało niski pobór mocy.
    > Obecnie używam Phenoma II X3 i jestem z niego bardzo zadowo-
    > lony, ale mimo wszystko gdyby nowy procesor miał podobną wy-
    > dajność, a zużywał mniej energii, to byłbym jeszcze szczę-
    > śliwszy, bo by komputer ciszej działał :)

    35W TDP z i3 to aż tak dużo porównująć z innymi komponentami? Załóż duży
    radiator z wolnoobrotowym wentylatorem i będzie kompletnie bezgłośny.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 33. Data: 2011-12-05 13:44:26
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    > 35W TDP z i3 to aż tak dużo porównująć z innymi komponentami? Załóż duży
    > radiator z wolnoobrotowym wentylatorem i będzie kompletnie bezgłośny.

    35W dla Core i3-2120T to orientacyjnie max przy obciazonych 2 rdzeniach
    i grafice, moze sie okazac iz w konkretnych potrzebach obciazenie bedzie
    znacznie mniejsze.

    http://luktronik.pl/

  • 34. Data: 2011-12-05 13:56:11
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Mon, 05 Dec 2011 13:25:26 +0000, kamil napisał(a):

    >.. przy
    > montowaniu radiatora. Najczęsciej sporego, bo grzały na potęgę. :)
    W porównaniu z PIII to była tragedia, ale P4 (a szczególnie prescot) biły
    go na głowę.

  • 35. Data: 2011-12-05 15:16:54
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Remek" napisał w wiadomości grup
    > Też taki miałem, ale nie pamiętam czy był w nim Hyper-Threading. Zdaje się, że
    > nie. Mimo to też go dobrze oceniam. Miał/ma FSB 533 MHz, a 2,6 juz 800 MHz. to
    > też ma znaczenia dla wydajności.

    Mylisz Willamette z Northwood:
    http://ark.intel.com/products/27493/Intel-Pentium-4-
    Processor-supporting-HT-Technology-2_40-GHz-512K-Cac
    he-800-MHz-FSB

  • 36. Data: 2011-12-05 15:59:05
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 05/12/2011 13:44, Rafal Lukawski wrote:

    > 35W dla Core i3-2120T to orientacyjnie max przy obciazonych 2 rdzeniach
    > i grafice, moze sie okazac iz w konkretnych potrzebach obciazenie bedzie
    > znacznie mniejsze.

    Oczywiście masz rację, dla jeszcze oszczędniejszych jest Atom, więc nie
    do końca rozumiem po co wymyślać od nowa koło, szczególnie że CPU to
    akurat jeden z oszczędniejszych elementów dzisiejszych komputerów..

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 37. Data: 2011-12-05 19:08:41
    Od: Tomek Banach <b...@b...org>

    On 2011-12-05 14:56, Leszek K. wrote:

    > W porównaniu z PIII to była tragedia, ale P4 (a szczególnie prescot) biły
    > go na głowę.

    No właśnie panowie jak to jest z tym grzaniem. Prescotty o ile mnie
    pamięć nie myli dochodziły do 140W. wszędzie czytałem jak to tak być nie
    może że ATX nie jest przystosowany do takich energii i w ogóle.

    Faktycznie kolejne generacje procesorów były chłodne ale znowu siedzimy
    okrakiem na 100 watach na procesorach a karty graficzne są jeszcze
    cieplejsze.

    A teraz cisza i nikt nie narzeka ?

    --
    Tomek

  • 38. Data: 2011-12-05 19:15:23
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 05.12.2011 20:08, Tomek Banach pisze:
    > Faktycznie kolejne generacje procesorów były chłodne ale znowu siedzimy okrakiem na
    100 watach na procesorach a karty graficzne są jeszcze cieplejsze.
    > A teraz cisza i nikt nie narzeka ?

    Pojawiły się kolejne wersje standardu ATX, przewidujące
    zasilanie i chłodzenie elementów o takiej wydzielanej mocy.

    Poza tym tak wysokie TDP mają raczej topowe modele mikro-
    procesorów i układów graficznych. Typowy komputer domowy
    i biurowy może spokojnie mieścić się z TDP głównych pod-
    zespołów w 120 W (np. 50 W CPU, 40 W GPU i 30 W płyta, pa-
    mięci i dysk).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 39. Data: 2011-12-05 19:27:13
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Mon, 05 Dec 2011 20:08:41 +0100, Tomek Banach napisał(a):

> [...]
    >
    > Faktycznie kolejne generacje procesorów były chłodne ale znowu siedzimy
    > okrakiem na 100 watach na procesorach a karty graficzne są jeszcze

    Znacznie pomogła dynamiczna zmiana zegara/napięcia zapoczątkowana przez C&Q
    od AMD. Moc jest potrzebna tylko gdy procesor jest obciążony, a to przy
    normalnym użytkowaniu zazwyczaj są tylko krótkie chwile.

  • 40. Data: 2011-12-05 20:26:19
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Tomek Banach" napisał w wiadomości grup
    > No właśnie panowie jak to jest z tym grzaniem. Prescotty o ile mnie pamięć nie
    > myli dochodziły do 140W. wszędzie czytałem jak to tak być nie może że ATX nie
    > jest przystosowany do takich energii i w ogóle.

    Masz jakiś dowód tych 140W? Bo przeszukałem stronę intela i maksymalnie to 115W
    ATX jest przystosowany.