-
Date: Thu, 11 Mar 2010 11:26:29 +0100
From: LEPEK <n...@n...net>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: [press]toyota po raz kolejny
References: <hnafc1$h2e$1@inews.gazeta.pl>
In-Reply-To: <hnafc1$h2e$1@inews.gazeta.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
NNTP-Posting-Host: 195.95.235.235
Message-ID: <4...@n...home.net.pl>
X-Trace: news.home.net.pl 1268303182 195.95.235.235 (11 Mar 2010 11:26:22 +0100)
Organization: home.pl news server
Lines: 50
X-Authenticated-User: drapoltrading.post
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
.pl!not-for-mail
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2263030
[ ukryj nagłówki ]rafal pisze:
> zacytuje kawałek:
> "A co może zrobić sam kierowca? -- Nie wolno wyłączyć silnika. Jeżeli
> wyłączymy silnik, przestaje działać wspomaganie hamowania i kierownicy
> -- przestrzega Zbigniew Weseli ze Szkoły Jazdy Renault.
> Co zatem możemy robić? Zbigniew Weseli tłumaczy, że gdy po wciśnięciu
> sprzęgła, wrzuceniu na luz i rozłączeniu silnika nie da się zahamować,
> to trzeba próbować zaciągnąć ręczny hamulec."
>
> Bez wspomagania kierownicy podczas jazdy da się przeżyć,
Co innego, jak samochód nie ma wspomagania fabrycznie - podczas jazdy
niezauważalne. Ale jak odłączysz silnik w samochodzie ze wspomaganiem,
to kręcisz musisz napędzić i skręt kół i wspomaganie - a to już nie tak
lekko.
> jak wyłączymy
> silnik to zahamujemy zdecydowanie szybciej nawet bez używania pedału
> hamulca niż jak byśmy nie robili nic.
Problemem może być to, że jak ktoś w panice będzie chciał skutecznie
wyłączyć silnik, to przekręci kluczyk i będzie chciał go dodatkowo
wyjąć. Wtedy lekki skręt i pstryk! - oto załączyła się blokada kierownicy :O
(oczywiście dotyczy tradycyjnych kluczyków).
> No i teraz - co się może stać podczas jazdy jak się zaciągnie ręczny?
> Czy jest to bezpieczne?
Jeśli szarpnięty w panice do góry - nie, to nie jest bezpieczne: tył
będzie chciał koniecznie zamienić się z przodem, a przy niekorzystnych
warunkach w połowie zamiany dach przejmie inicjatywę i zechce prowadzić
będąc jak najbliżej asfaltu. A potem...
Jeśli zaciągany z wyczuciem, to wyhamuje - może nie tak skutecznie, jak
"nożny" (bo działa tylko na dwa koła i to zazwyczaj na tylne, a jak
wiadomo środek ciężkości przy hamowaniu leci do przodu), ale da radę.
> Dodatkowo mówi to osoba z Renault, a to chyba w renault'ach jest
> montowany inteligentny hamulec ręczny co się go nie zaciągnie do puki
> samochód nie stanie...
Dodatkowo to Renault produkuje samochody na kartę, a nie na kluczyk, z
przyciskiem start/stop - może być ciężko odłączyć zapłon w czasie jazdy.
Pozdr,
--
L E P E K Pruszcz Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Toyota Corolla 1.3 sedan '97
Hyundai Atos 0.9 nanovan '00
Następne wpisy z tego wątku
- 11.03.10 11:28 Bydlę
- 11.03.10 11:35 J.F.
- 11.03.10 11:37 J.F.
- 11.03.10 11:58 Budzik
- 11.03.10 12:20 Mikolaj Rydzewski
- 11.03.10 12:27 PB
- 11.03.10 12:28 PB
- 11.03.10 13:56 choczsz
- 11.03.10 13:58 Axel
- 11.03.10 14:00 choczsz
- 11.03.10 14:07 PB
- 11.03.10 14:23 LEPEK
- 11.03.10 14:58 Budzik
- 11.03.10 15:10 Axel
- 11.03.10 15:13 Bydlę
Najnowsze wątki z tej grupy
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
Najnowsze wątki
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-31 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-31 Błonie => Administrator systemów <=