  • 41. Data: 2011-04-22 09:05:29
    Temat: Re: kobieta ominela polrogatki i skasowaly ja 2 pociagi.
    Od: Krzysztof Waszkiewicz <i...@e...pl>

    W artykule <m...@4...com>
    J.F napisał(a):

    > W Polsce nie ma torow ani pociagow pozwalajacych rozwinac duze
    > predkosci :-)

    To zalezy jak zdefiniujemy to pojecie. Zasadniczo przejazdy w poziomie
    szyn stosuje sie do predkosci 160km/h. Powyzej to juz musi byc wiadukt.
    Nie tylko w PL tak jest.

    > A tablica informacyjna jest ?
    > "Szanowny kliencie, w odroznieniu od innych przejazdow tu zastosowano
    > nowoczesny system automatyczny, wiec prosimy poczekac na otwarcie
    > rogatki, gdyz nie potrwa to dluzej niz 60 sekund".

    A po co? Wystarczy czerwone swiatlo.

    > po drogach czasem jezdza samochody 160 i jakos nie ma problemow je
    > przepuscic.

    Tylko tym samochodom znacznie latwiej zahamowac.

    Zdravim!

    --
    Krzysztof Waszkiewicz GG://3721721 KF: http://iwan.eu07.pl/Score
    tel PL: +48664435528 CZ: +420774038383 ** JID://i...@g...com

  • 42. Data: 2011-04-22 09:05:58
    Od: Krzysztof Waszkiewicz <i...@e...pl>

    W artykule <4db099dd$0$2484$65785112@news.neostrada.pl>
    Tomasz Pyra napisał(a):

    > Inna sprawa, że gdyby to było 30 sekund to nikt by półzapór nie objeżdżał.
    > Problemem jest to, że są przejazdy gdzie półzapory oznaczają że pociąg
    > będzie np. za 10 minut i na takich przejazdach miejscowi masowo
    > półzapory objeżdżają.

    Mozesz mi podac jeden przyklad takiego przejazdu?

    Zdravim!

  • 43. Data: 2011-04-22 09:07:03
    Od: Krzysztof Waszkiewicz <i...@e...pl>

    W artykule <a...@r...go
    oglegroups.com>
    WS napisał(a):

    > ...a jak glowna jedzie TIR to czekasz ile? Masz jakies extra dane jak
    > bedzie jechal? Widzisz, ze zdazysz, to zapewne jedziesz...

    Wiem, ze 160 to on raczej nie pojedzie...

    Zdravim!

  • 44. Data: 2011-04-22 09:09:04
    Od: Krzysztof Waszkiewicz <i...@e...pl>

    W artykule <n...@4...com>
    J.F napisał(a):

    > skoro sa przejazdy niestrzezone bez zapor, to niby czemu
    > nie daloby sie przejechac bezpiecznie przez polzapory ?

    Bo na takowych Vmax dla pociagow wynosi 120km/h

    Dokladnie.

    Zdravim!

  • 45. Data: 2011-04-22 09:21:26
    Od: Krzysztof Waszkiewicz <i...@e...pl>

    W artykule <b...@l...goo
    glegroups.com>
    WS napisał(a):

    > zalezy to od konkretnej sytuacji... znam kilka przejazdow na jednym w
    > miare prostym torze... jesli droga jest o malym natezeniu ruchu to
    > jest tylko znak STOP, jesli o wiekszym to rogatki... jakos ludzie
    > masowo nie gina na tych przejazdzach bez rogatek ;)

    Sytuacja jest kuriozalna:
    "Analiza wypadków zaistniałych w 2007 roku na przejazdach kolejowych
    przeprowadzona przez  Urząd Transportu Kolejowego wykazała ponad
    2-krotnie większą częstotliwość wypadków (liczba wypadków na 100
    przejazdów danej kategorii) na przejazdach z czynnym zabezpieczeniem
    (kategoria B - automatyczne półrogatki i sygnalizacja świetlna oraz
    kategoria C - sygnalizacja świetlna) w stosunku do przejazdów
    niestrzeżonych - kategoria D, co świadczy o rażącym nieprzestrzeganiu
    przepisów o ruchu drogowym przez kierowców."

    Pewnie to dzieki takim myslicielom - swiatla sie swieca, rogatki
    zamkniete, ale jeszcze zdaze bo pociag pewnie daleko...

    > analogicznie wjazd na czerwonym - przeciez wystarczy sie rozgladnac i
    > jechac tylko w sytuacji 100% bezpiecznej

    Jechac na czerwonym? Obys nigdy kogos w ten sposob nie zabil.

    > tak samo ludzie nie gina na takich skrz. jesli swiatla nie dzialaja...

    Sa znaki, ktore reguluja pierwszenstwo przejazdu...

    > a przez skrzyzowania, przejazdy kolejowe itp zawsze jade ostroznie,
    > tzn. nawet jesli rogatki sa otwarte na wszelki wypadek patrze (bez
    > zatrzymywania sie, bo po co w 99% przypadkow)

    Super! Ostroznie omijasz zamkniete rogatki.

    Zdravim!

  • 46. Data: 2011-04-22 10:45:14
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Mozesz mi podac jeden przyklad takiego przejazdu?

    na drodze pomiedzy Łodzią a gierkówką (nie pamietam numeru) jest przejazd
    jeden charakterystyczny, gdzie jest droznik i zdazalo sie ze stoi sie tam po
    5 minut. albo ja mam tam pecha albo nie wiem bo na powiedzmy 20 przejazdów
    stałem połowe

  • 47. Data: 2011-04-22 10:48:30
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Ale wiesz, że tarcze/klocki wychodzą taniej od synchronizatorów?
    > :)

    bez przesady:) nikt nie kaze wachlowac lewarkiem ale co prawda to prawda.

    > A na dodatek współczesne silniki praktycznie nie hamują.

    no bez przesady - moje dwa trupki bardzo ladnie hamuja silnikiem (jak
    wszystkie inne zresztą). Kwestia masy do pojemności.

  • 48. Data: 2011-04-22 11:09:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Waszkiewicz" <i...@e...pl> napisał w

> [...]
    > poziomie
    > szyn stosuje sie do predkosci 160km/h. Powyzej to juz musi byc

    Ale w Polsce nieliczne lokomotywy beda w stanie pojechac tak
    szybko, ale niedlugo, bo z szyn wypadna :-)

    > A po co? Wystarczy czerwone swiatlo.

    Zeby kierowca mial wieksza motywacje poczekac, a nie przejechac, bo
    swiatlo moze sie jeszcze godzine bedzie palilo :-)

    > Tylko tym samochodom znacznie latwiej zahamowac.

    Wiekszosc przepuszcza tak zeby nie trzeba bylo hamowac.

    J.

  • 49. Data: 2011-04-22 11:14:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl>
    napisał w
    > lepsza jest anegdota o magazynie w ktorym pracownicy poczuli gaz.
    > wezwali gazownikow,a ze pracownicy wy;laczyli prad w calym
    > obiekcie to bylo ciemno jak w .... . Gazownicy wiec w akcie
    > napadu intelektualnego przyswiecili sobie zapalniczka.
    > ciekawe czy to prawdziwe ale znajac mozliwosci ludzi tak

    No coz - wydaje sie ze jakby rowniez czuli gaz, to by chyba nie
    zapalili - swoja robote na tyle chyba znaja.

    J.

  • 50. Data: 2011-04-22 15:59:27
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-04-22 09:02, Artur(m) pisze:

    > Wystarczy uważać, że ograniczenia na drogach są dla debili.
    > "Czerwone" na skrzyżowaniu, ograniczenie prędkości
    > i półrogatki. Jak omijanie takich zapór jest nagminne
    > można zobaczyć w TV, Internecie i w życiu. podejrzewam więc,
    > że to zdarzenie było związane z "rutyną".

    IMHO raczej z rutyną rozumianą jako "zawsze sie udawało" a nie 8h za
    kółkiem i jadę "na automacie". IMHO zrobiła to świadomie. Z jazdy "na
    automacie" to można światło przejechać, znaku nie zarejestrować. Ale jak
    fizycznie coś ci masz na drodze to się zawsze budzisz, przynajmniej ja.
    Zdarza się, że jakby mnie ktoś w długiej trasie zapytał co było przez
    ostatnie 10km to mógłbym nie pamiętać, ale wszystkie sytuacje typu ktoś
    mi drogę zajechał momentalnie mnie wybudzają z transu - rogatka
    fizycznie blokowała jej drogę - nie ma szans, żeby zrobiła to mimowolnie.

    Shrek.