  • 31. Data: 2011-04-21 20:49:06
    Temat: Re: [press] kobieta ominela polrogatki i skasowaly ja 2 pociagi.
    Od: Krzysztof Waszkiewicz <i...@e...pl>

    W artykule <4daf53df$0$2457$65785112@news.neostrada.pl>
    Tomasz Pyra napisał(a):

    > Omijanie, omijaniem, ale jak już się robi coś takiego, to opuszczone
    > półzapory powinny być sygnałem żeby się przynajmniej rozejrzeć. W
    > którąkolwiek ze stron.

    Opuszczona polzapora oznacza zazwyczaj, ze w ciagu 30 sekund na
    przejezdzie bedzie pociag.

    Zdravim!

    --
    Krzysztof Waszkiewicz GG://3721721 KF: http://iwan.eu07.pl/Score
    tel PL: +48664435528 CZ: +420774038383 ** JID://i...@g...com

  • 32. Data: 2011-04-21 21:11:09
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-04-21 00:11, Grejon pisze:

    > Ja kiedys o mało nie wjechałem na pełnym gazie na niestrzeżony przejazd
    > kolejowy i nie dlatego, że go nie zauważyłem - wiedziałem, że tam jest
    > bo to trasa, którą jeżdżę min. raz w miesiącu, co więcej widziałem
    > jebitnie czerwony znak STOP. Po prostu coś mnie zaćmiło i myślałem że
    > jestem 200 m dalej na skrzyżowaniu, na którym mam pierwszeństwo.

    Tak, ale mimo wszystko to co innego niż ominięcie rogatek. Sytuacja
    byłaby porównywalna do twojej, gdyby je z gapiostwa staranowała. Skoro
    je omijała, to raczej świadomie. Odruchowo i automatycznie to można
    robić rzeczy do których przywykłeś i masz obcykane. Omijanie półzapór
    raczej do takich nie należy;)

    Shrek.

  • 33. Data: 2011-04-21 21:45:05
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 21 Apr 2011 18:47:11 +0000 (UTC), Krzysztof Waszkiewicz
    >I oczywiscie masz biezacy SRJ i WOS pod reka? Jestes pewny, ze nic nie
    >pojedzie szybciej niz te 50?

    >Skad wiesz, z jaka predkoscia nadjedzie pociag?

    W Polsce nie ma torow ani pociagow pozwalajacych rozwinac duze
    predkosci :-)

    >Przy nowoczesnej SSP masz kilkadziesiat sekund od wzbudzenia czujnika
    >torowego do miniecia przejazdu. Czy nie mozna tyle poczekac?

    A tablica informacyjna jest ?
    "Szanowny kliencie, w odroznieniu od innych przejazdow tu zastosowano
    nowoczesny system automatyczny, wiec prosimy poczekac na otwarcie
    rogatki, gdyz nie potrwa to dluzej niz 60 sekund".

    >Przy 160km/h 100m pociag przejezdza w 2,25s. W 12s robisz ponad pol km.

    po drogach czasem jezdza samochody 160 i jakos nie ma problemow je
    przepuscic.

    J.

  • 34. Data: 2011-04-21 22:24:29
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Thu, 21 Apr 2011 09:31:38 +0200, Piotr <p...@w...pl> wrote:

    > Mysla, ze sa swietnymi kierowcami, a nieustanie gniota pedal hamulca, bo
    > nie potrafia hamowac biegami

    Ale wiesz, że tarcze/klocki wychodzą taniej od synchronizatorów?
    :)

    A na dodatek współczesne silniki praktycznie nie hamują.

    r.
    _____________

  • 35. Data: 2011-04-21 22:49:42
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 21 Kwi, 20:47, Krzysztof Waszkiewicz <i...@e...pl> wrote:

    > I oczywiscie masz biezacy SRJ i WOS pod reka? Jestes pewny, ze nic nie
    > pojedzie szybciej niz te 50?

    ...a jak glowna jedzie TIR to czekasz ile? Masz jakies extra dane jak
    bedzie jechal? Widzisz, ze zdazysz, to zapewne jedziesz...
    Czy sie to komus podoba, czy nie ;) pociag jest chyba najbardziej
    przewidywalnym pojazdem. Nawet bardziej niz stojacy na poboczu
    samochod, ktory niespodziewanie moze ruszyc, lub ktos np. otworzy
    drzwi bez patrzenia w lusterko...

    WS

  • 36. Data: 2011-04-21 22:56:00
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-04-21 20:49, Krzysztof Waszkiewicz pisze:
    > W artykule<4daf53df$0$2457$65785112@news.neostrada.pl>

    > Opuszczona polzapora oznacza zazwyczaj, ze w ciagu 30 sekund na
    > przejezdzie bedzie pociag.

    Inna sprawa, że gdyby to było 30 sekund to nikt by półzapór nie objeżdżał.
    Problemem jest to, że są przejazdy gdzie półzapory oznaczają że pociąg
    będzie np. za 10 minut i na takich przejazdach miejscowi masowo
    półzapory objeżdżają.

  • 37. Data: 2011-04-21 23:09:33
    Od: "jarek d." <d...@w...tlen.pl>

    Uzytkownik "WS" <L...@c...pl> napisal w wiadomosci
    p.googlegroups.com...

> [...]
    > przewidywalnym pojazdem. Nawet bardziej niz stojacy na poboczu
    > samochod, ktory niespodziewanie moze ruszyc, lub ktos np. otworzy

    Hmmm... psychiatra nie jestem, ale to chyba jakies wypieranie...
    Dwa (sic!) pociagi rozsmarowaly auto na przejezdzie, a grupowi miszcze
    teoretyzuja o przewidywalnosci pociagu.

    "Otwarte drzwi bez patrzenia w lusterko"... Analogia po ch..u
    Z takim podejsciem - Darwin czeka, Panowie.

    jarek d.

  • 38. Data: 2011-04-22 00:14:42
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 21 Kwi, 23:09, "jarek d." <d...@w...tlen.pl> wrote:

    > Hmmm... psychiatra nie jestem, ale to chyba jakies wypieranie...
    > Dwa (sic!) pociagi rozsmarowaly auto na przejezdzie, a grupowi miszcze
    > teoretyzuja o przewidywalnosci pociagu.

    a jesli uchwala, ze przez przejazd kolejowy mozna przechodzic tylko w
    czerwonych skarpetkach, to tych w czarnych nazwiesz samobojcami? ;)

    myslenie nie boli ;)

    zalezy to od konkretnej sytuacji... znam kilka przejazdow na jednym w
    miare prostym torze... jesli droga jest o malym natezeniu ruchu to
    jest tylko znak STOP, jesli o wiekszym to rogatki... jakos ludzie
    masowo nie gina na tych przejazdzach bez rogatek ;)

    analogicznie wjazd na czerwonym - przeciez wystarczy sie rozgladnac i
    jechac tylko w sytuacji 100% bezpiecznej - tak samo ludzie nie gina na
    takich skrz. jesli swiatla nie dzialaja...

    > "Otwarte drzwi bez patrzenia w lusterko"... Analogia po ch..u

    z wlasnej praktyki - otwarli mi tak drzwi conajmniej 2x gdy jechalem
    rowerem, 1x motocyklem - gdyby mnie cos wyprzedzalo w tej chwili
    wypadek na 100%...

    a przez skrzyzowania, przejazdy kolejowe itp zawsze jade ostroznie,
    tzn. nawet jesli rogatki sa otwarte na wszelki wypadek patrze (bez
    zatrzymywania sie, bo po co w 99% przypadkow)

    WS

  • 39. Data: 2011-04-22 00:29:58
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 21 Apr 2011 23:09:33 +0200, jarek d. wrote:
> [...]
    >
    >Hmmm... psychiatra nie jestem, ale to chyba jakies wypieranie...
    >Dwa (sic!) pociagi rozsmarowaly auto na przejezdzie, a grupowi miszcze

    No wiesz, nie ponosimy odpowiedzialnosci za kazda glupia babe, ktora
    nie wiadomo co nawywijala.
    Mniej wiecej wiemy jak wyglada pociag i czego sie spodziewac na
    przejezdzie - skoro sa przejazdy niestrzezone bez zapor, to niby czemu
    nie daloby sie przejechac bezpiecznie przez polzapory ?

    Za to moze nie wszyscy wiedza ze przejazd strzezony powinni traktowac
    tak samo jak niestrzezony - zwolnic, zatrzymac sie w razie potrzeby,
    rozejrzec, przejechac - bo mimo podniesionych zapor pociag nadal ma
    pierwszenstwo przejazdu :-)

    >"Otwarte drzwi bez patrzenia w lusterko"... Analogia po ch..u
    >Z takim podejsciem - Darwin czeka, Panowie.

    No i wiesz - zdarzylo mi sie miec przejazd na codziennej drodze i co ?
    Rzut oka na zegarek - jak byla 7:55 to skrecalem na przejazd
    niestrzezony. Bo na rogatkach z duzym pradopodobienstwem stracilbym
    kilka minut.
    I co ? I nic. Nawet srednia mgla nie jest problemem.

    J.

  • 40. Data: 2011-04-22 09:02:35
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Shrek" <lskorupka@wirtualna> napisał w wiadomości
> [...]
    > omijała, to raczej świadomie. Odruchowo i automatycznie to można robić
    > rzeczy do których przywykłeś i masz obcykane. Omijanie półzapór raczej do

    Wystarczy uważać, że ograniczenia na drogach są dla debili.
    "Czerwone" na skrzyżowaniu, ograniczenie prędkości
    i półrogatki. Jak omijanie takich zapór jest nagminne
    można zobaczyć w TV, Internecie i w życiu. podejrzewam więc,
    że to zdarzenie było związane z "rutyną".

    Artur(m)