  • Data: 2010-05-28 12:15:53
    Temat: Re: [press] dzwon motocykla z autem :-(
    Od: kakmar <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 28.05.2010 to <t...@a...xyz> napisał/a:
    > kakmar wrote:
    >
    > W takim rowerze o jakim mówię też można bez problemu zablokować przednie
    > koło przy każdej prędkości jaką da się na nim osiągnąć. Pamiętaj, że
    > rower wazy 10 kg i ma opony o szerokości ~2 cm. Można i wiele osób, które
    > nie potrafią hamować taki lot przez kierownicę zaliczyło.

    Motocykl ~200kg i ~120mm przedniej opony, pewnie coś to zmienia.
    Nie znam się na rowerach, ale z motocykla drogowego nie spada się po
    zablokowaniu przedniego koła przez kierownicę.

    > O to mi właśnie chodzi -- jeśli ktoś nie potrafi posługiwać się danym
    > pojazdem, to powinien najpierw się nauczyć, a dopiero potem łamać
    > ograniczenia.

    Oczywiście, szkolenie bardzo pomaga, tyle że nawet najlepszym zdarzają
    się pomyłki, zwłaszcza w stresie. A szkolenie na takie okoliczności nie
    jest jeszcze obowiązkowe, ciekawe swoją drogą ile by kosztowało.

    > Niby dlaczego bajkopisarstwo? Wiadomo jaką długość ma Uno, wiadomo ile
    > czasu motocyklista był w kadrze, można więc oszacować jego średnią
    > prędkość w tymże kadrze.

    Specjalnie wrzuciłem ten filmik do edytora, rekompresowany 440x248, z
    nieznanym oryginalnym framerate. Spowolnienie zrobione przez dublowanie
    klatek. Nieznane dane kamery, zwłaszcza dystorsja obiektywu, kąt
    pionowy i wysokość, kąt względem drogi. Pomiar długości Uno jako takiego
    będzie obarczony sporym błędem*, zniekształcającym dodatkowo pomiar drogi
    motocykla. A obraz tej drogi jest zniekształcony przez kamerę, w nieznany
    sposób odwzorowującą perspektywę. Do pomiaru czasu mamy jakieś ~13 klatek,
    przy nieznanej ilości klatek na sekundę oryginału i w części obrazu
    obarczonej zwykle większymi zniekształceniami.

    Więc dupa. Nawet nie ma jak sprawdzić czy proporcje obrazu są
    prawidłowe, "Na oko" nie są bo uno ma kółka jakieś jajowate.

    Dobra, ja się bez sensu rozpisałem a to przecież Ty twierdzisz że wiesz
    ile jechał, to się tylko pytam. A skąd?

    *można niby to uno mierzyć kilka razy, ale niewiele to da "na oko"
    prostopadle jest 1 miejscu już po dzwonie.

    --
    kakmaratgmaildotcom