eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będzie niebezpiecznaRe: [press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będzie niebezpieczna
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będzie niebezpieczna
    Date: Mon, 1 Feb 2010 18:52:26 +0100

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał
    > http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,75137
    60,Czy_droga_z_Wroclawia_do_Poznania_bedzie_niebezpi
    eczna.html
    > Chodzi o przekrój drogi krajowej nr 5 między Wrocławiem i
    > Trzebnicą.
    > Modernizacja polega tam m.in. na dobudowaniu po obu stronach
    > dwumetrowych
    > poboczy. Powstaną one wyłącznie poza małymi miejscowościami
    > znajdującymi
    > się na tej trasie. Tymczasem w listopadzie 2005 roku GDDKiA
    > zakazała ich
    > stosowania ze względów bezpieczeństwa. W zamian zaleca przekrój
    > 2+1, czyli
    > dwa pasy w jednym kierunku i jeden w przeciwnym.

    No coz ... temat na dluzsze narzekanie.
    Czy mi sie wydaje, czy do Poznania ma biec jakas inna droga, bo ta,
    nawet zmodernizowana, to bylby smiech.

    > Niemcy z nich zrezygnowali, bo ich badania wykazały, że co prawda
    > zarówno
    > na drogach z szerokim poboczem, jak i na tych o przekroju 2+1
    > dochodzi do
    > podobnej liczby wypadków, ale na tych z poboczami są one o wiele
    > tragiczniejsze.

    Niemcy to chyba jednak postawili na drogi 3+3 :-)

    > Potwierdza to Jacek Gacparski z Generalnej Dyrekcji Dróg
    > Krajowych i
    > Autostrad: - Do najtragiczniejszych wypadków dochodzi tam, bo
    > kierowcy
    > zapominają, że nie można przekraczać bocznych linii ciągłych.
    > Robią to, by
    > ułatwić wyprzedzanie innym. Ale jadąc "okrakiem", mogą wpaść na
    > ludzi
    > sprzedających grzyby czy jagody albo na grupę pieszych za
    > zakrętem.
    > Odnawiając te drogi w ten sposób, powielamy błąd sprzed 30 lat.

    Zachodzi wiec pytanie - po ch* te szerokie pobocza, skoro na nich
    jezdzic nie wolno ?
    Zeby grzybiarze mieli sie gdzie rozlozyc ?
    I kto dal PJ tym ludziom, ze nie widza przeszkody na pasie na
    ktorym jada ?

    > Autorem projektu remontu jest firma Dromost. Jej wiceprezes Marek
    > Kruszewski, twierdzi, że zmiana na jezdnię 2+1 wymagałaby
    > sporządzenia
    > nowego projektu i pozyskania dodatkowego terenu na wykonanie
    > koniecznych
    > przy tym rozwiązaniu dróg dojazdowych do posesji indywidualnych.
    > Tymczasem
    > inwestycja jest już realizowana, a na znacznych fragmentach prace
    > są bardzo
    > zaawansowane.

    Cos mi sie wydaje ze nowy projekt bylby potrzebny tylko na
    malowanie.

    > Oszytko broni też rozwiązania z poboczami: - Na tej trasie są one
    > lepszym
    > pomysłem, ze względu na konieczność zastosowania lewoskrętów
    > umożliwiających dojazd do bocznych ulic. W przypadku drogi 2+1
    > kierowca
    > jadący lewym pasem nie może skręcać w lewo, ponieważ groziłoby to
    > kolizją.

    Co oni p* ? Przeciez na takiej drodze zaraz wydziela pas do
    lewoskretu.

    ----------
    > I teraz tak się zastanawiam... Czy GW wrocławska pierd... jak
    > zawsze, czy
    > gdaka poszła po rozum do głowy?

    Mysle ze dziennikarze p* jak zwykle. Oni juz nie potrafia inaczej,
    albo im sie nie oplaca :-(
    A gdaka to swoja droga- pozniej sie dowiemy gdzie poszli. Albo sie
    nie dowiemy.

    >Tylko czy faktycznie gdzieś budują nowe drogi 2+1?

    Troche tego jest, chocby obwodnica Trzebnicy.

    Jesli chodzi o moje zdanie:

    - 2+1 .. owszem, pod te trzebnickie gorki to moze i dobre, ale jak
    sie trafi jakis traktor, to wszyscy pojada 25.
    chyba ze zrobia oddzielenie linia przerywana, tak jak bylo np na
    8-ce kolo Zabkowic - ciekaw jestem na ile to jest jest bezpieczne.
    Ale tak nie zrobia, przyjdza "drogi zaufania" i zrobia z tego
    1+1 plus podwojna ciagla i w obie strony pojada wszyscy tyle ile
    najwolniejszy.

    - szerokie pobocza i policja pilnujaca zeby na nie przypadkiem nie
    zjechac to jakies nieporozumienie. Co to ma dac ?
    dac waskie pobocza z dozwolonym zjazdem i tablice jak Austrii
    "trzymac sie prawej krawedzi jezdni".
    W dzien moze niektorzy grzecznie zjada na pobocze, w nocy bedzie
    miejsce dla rowerow i pieszych, a pasy na tyle szerokie ze moze da
    sie wyprzedzic.

    Akurat na tej drodze to najlepiej by zrobili jakby sie szarpneli na
    4 pasy i waskie pobocza. Tam sa krotkie odcinki po kilometr-dwa
    miedzy wioskami, zrobic taka "wyprzedzajke", zredukowac do 2 pasow
    przed wioska. Moga troche rolnicy protestowac ... najlepiej jakby z
    innej strony dojezdzali, po co maja bloto nanosic :-)

    J.