  • Data: 2009-06-10 17:39:14
    Temat: Re: preselekcja naswietlania czy przyslony
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

    pawel pisze:

    > Chodziło mi tylko o te konkretne warunki jak jest trochę ciemno, a nie mam
    > możliwości dobrego doświetlenia tym sprzętem co mam.

    Bardzo zgrubna zasada jest taka, że z ręki utrzymasz nieporuszone zdjęcie, jeśli
    czas naświetlania nie będzie dłuższy niż odwrotność ogniskowej obiektywu, czyli
    np. przy 100 mm granicą będzie ~1/100 sekundy. Ważne: liczy się ogniskowa
    przeliczona dla tzw. małego obrazka, a nie rzeczywista, czyli inaczej mówiąc
    ekwiwalent ogniskowej. Ekwiwalenty powinieneś mieć podane przy każdym zdjęciu,
    gdy przeglądasz je w aparacie, oraz po podejrzeniu nagłówka EXIF w programie, w
    którym oglądasz zdjęcia na komputerze.