  • Data: 2009-06-11 09:06:38
    Temat: Re: preselekcja naswietlania czy przyslony
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 11 Jun 2009 10:48:17 +0200, Digit wrote:
    > (...)
    >
    > Tyle ze krotnosc zooma nie ma nic wspolnego z powiekszeniem liniowym - to
    > roznica miedzy najwieksza a najmniejsza ogniskowa zoom 5x moze oznaczac
    > obiektyw 50-250 mm jak tez i 100-500mm

    Wyciales z posta przedpiscy:

    ,,Czas podstawowy (bez zoomu) bez poruszenia niech wynosi 1/50 (zalezy
    to od reki i obiektywu, ale z grubsza tak mozna przyjac. Niektórzy mówia
    ^^^^^^^^^
    o 1/30). Przy zoomie x2 powinnismy przejsc na czas 1/100, przy zoomie x4
    1/200, itd.''

    Dla aparatu ktory pokazuje w/w parametr zamiast goniskowych jest to
    calkiem rozsadne podejscie wyznaczania ,,bezpiecznego'' czasu.

    pozdrawiam,
    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns