  • Data: 2023-04-25 10:42:37
    Temat: Re: pradu za duzo
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 25 Apr 2023 06:46:04 +0200, Cavallino wrote:

    > Przecież to nie o prywatnych odbiorców chodzi....
    > Ale - czemu nie - koszty produkcji na dziś na dziś to 0,60 zł, jak
    > słońce świeci to mniej.
    >
    > A rachunek na 1,22 zł dla domowych i 3 zł dla biznesu.
    > Narzucić 10% marży i niech się sprężają....

    Nie rozumiem - chcesz narzucic odbiorcom stałe wysokie ceny prądu, a
    komu sie nie podoba - niech sobie stawia solary?

    Czy chcesz ceny zmiennej rynkowej - teraz sloneczko swieci, to sie
    ustali powiedzmy 15 groszy.
    Skonczysz ładować auto, to sie okaze, ze od godziny byl niedobór, i
    ładowałes po 1.80 :-)

    > Jak mi zapłacisz - proszę bardzo.
    > Na dziś biorą za to kasę tysiące nic nie robiących leni.

    Leni powiadasz ... to jakie gory lub wąwozy po 100m wysokosci masz w
    okolicy?

    > No i?
    > Lepiej nie robić nic, a kasę z certyfikatów przepierdolić?
    > No nie - nie ma na to zgody.

    Kasa poszla na emerytow i na dzieci.
    I na partie, ale tylko troszeczke, i na Rydzyka :-(

    ale uzmyslow sobie, ze trzeba np 100 tys baterii i falownikow takich
    jak z twojego auta. To ile to będzie kosztować?

    > Pytasz co zrobić z gorącym olejem gdy już słońce zajdzie?
    > Poważnie?
    > Produkować z niego prąd - myślałem że to oczywiste.

    Sprawnosc ze 30% i starczy na krótko.

    Kiedys był pomysł stopionej soli ... taka elektrownia za miliard $
    wlasnie zbankrutowała i została porzucona.

    Teraz na youtube modny temat "sand battery", czyli grzanie piasku.
    Podobno dobre.

    J.