  • Data: 2023-04-25 13:59:07
    Temat: Re: pradu za duzo
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 25 Apr 2023 11:34:41 +0200, Cavallino wrote:
> [...]

    t-od-oze-tlumaczy-niedzielny-incydent-energetyczny-p
    anstwo.html#s=BoxOpImg6

    > Nie sobie trwa, jak się chce takie badziewie używać.

    Na razie innych nie mamy.
    No - troche mamy.

    I moze bym Cie nawet poparł, ze mozna było to zmienic ... ale
    bylibysmy teraz w szponach Putina?
    I nasze pieniadze poszlyby na ruskie czolgi i zasiłki dla górników?

    > Nie mój problem.

    Te inne, w innych krajach, tez chyba kontraktują z wyprzedzeniem.
    Ktos tu dawał dane australijskie ... czy tam 5 lat nie było?

    Tylko mechanizmy ogólnie ciekawe przy tym..

    > Karać za nadużywanie.

    Na razie zdarzyło sie raz w tym roku.

    > Wystąpienie nadwyżki NIE JEST zagrożeniem.

    Ale brak prądu o godzinie 20 to juz jest zagrożenie, przyznasz?

    > Produkcja prądu kosztuje 0,60 a nie 3 zł.
    > Przyjmiesz to wreszcie do wiadomości, czy dalej będzie pierdzielił o
    > niczym i w oderwaniu od faktów?

    Po tych wszyskich tarczach i doplatach to ja juz nie wiem, ile
    naprawde kosztuje węgiel. Szczególnie, ze ktos dobrze punktował
    "prosze powiedziec, co w kopalni Bełchatów podrożało 3 razy".

    No ale skoro po 60gr, to czemu pisales, ze po 3zl?
    Tak czy inaczej - z marnotrawstwem wegla bedzie drozszy.

    > Niech sobie będzie, zrównoważy się groszowymi cenami prądu z OZE przez
    > te pół dnia.

    Te ceny z OZE nie sa takie znów groszowe, bo inwestycja musi sie
    zwrocic. Chyba, ze akurat pięknie swieci lub wieje.

    Tak czy inaczej - obecnie jakos tak to przecież działa.
    PSE robi prognozy, kontraktuje, elektrownie się kręcą,
    troche prądu z OZE jest, za kręcenie klient płaci.
    Tylko na razie tych OZE jest w miarę mało, jak czasem zrobi sie
    nadwyzka ... to widać PSE kupuje zakontraktowany prąd, za który i tak
    musi zapłacic.

    Jak OZE będzie wiecej, to problem bedzie codziennie.
    A tu niestety u nas szczyt poboru jest wieczorem.
    Albo bedziesz płacił za całą dobę krecenia, żeby miec prąd przez 3h,
    albo sie tak podniesie stawki, ze swieczkę zapalisz :-)

    Niestety - mamy złe elektrownie. Trzeba najpierw zbudowac nowe,
    a nie ma dobrych - przynajmniej dla nas.

    Inwestować w baterie? Ogolnie to chyba nas nie minie.
    Wegiel sie kiedys skonczy.

    Wodór, amoniak?

    J.