  • 71. Data: 2011-07-02 21:32:21
    Temat: Re: [praca] Programiści systemów embedded poszukiwani
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan JanuszR napisał:

    > Miło, że na Politechnice Poznańskiej dbając o gruntowne wykształcenie
    > studenta prezentują zabytki kultury technicznej. Na Politechnice
    > Koszalińskiej jakie 5 lat temu kształcono studentów w zakresie pisania
    > sterowników VGA pod system operacyjny DOS. Potem płacz, że absolwent
    > nieprzystosowany pod wymogi gospodarki.

    Może powinni im kazać pisać pod CPM86 albo coś jeszcze bardziej
    egzotycznego. Źródła sterowników pod DOSa pewnie da się gdzieś
    wyguglać i uzyskać zaliczenie. A tak, to by się jakiejś samodzielnej
    roboty nauczyli (choć nie jestem całkiem pewien, czy gospodarka
    akurat samodzielnych potrzebuje najbardziej).

    --
    Jarek

  • 72. Data: 2011-07-02 21:41:57
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > ja stoje na stanaowisku, że jak ktoś coś potrafi to powinien wymagać
    > pensji i procentu od sprzedaży tego co zaprojektuje..

    Nie, jak chce procent, to powinien samemu to produkować.
    Niby dlaczego rolnik miał by mieć procent ze sprzedaży jogurtu
    truskawkowego?
    Kolejny pewnie młody i jeszcze gniewny :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 73. Data: 2011-07-02 21:55:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Irek,

    Saturday, July 2, 2011, 11:41:57 PM, you wrote:

    > Nie, jak chce procent, to powinien samemu to produkować.
    > Niby dlaczego rolnik miał by mieć procent ze sprzedaży jogurtu
    > truskawkowego?
    > Kolejny pewnie młody i jeszcze gniewny :)

    Jak na razie produkcja truskawek nie podlega prawu autorskiemu.
    Programowanie - tak. I nawet pomimo tego, że w większości krajów tak
    zwane "prawo autorskie" jest w rzeczywistości prawem producenta, to
    jednak autorów szanować trzeba.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 74. Data: 2011-07-02 22:00:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Irek N. napisał:

    > Nie, jak chce procent, to powinien samemu to produkować.

    Jak chce sam produkować, to ma całość, nie procent.

    > Niby dlaczego rolnik miał by mieć procent ze sprzedaży jogurtu
    > truskawkowego?

    Jak należy do spółdzielni co robi jogurty, to ma.

    > Kolejny pewnie młody i jeszcze gniewny :)

    Albo stary i głupi -- zawsze jest alternatywa.

    A tak poważnie, to wszystko zależy od umowy. Taka z procentem
    na ogół jest korzystna dla obu stron.

    --
    Jarek

  • 75. Data: 2011-07-02 22:21:08
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

> [...]
    > Programowanie - tak. I nawet pomimo tego, że w większości krajów tak
    > zwane "prawo autorskie" jest w rzeczywistości prawem producenta, to

    Roman, ja nie mówię że nie szanować, ale popatrz, robimy prostą maszynę i:
    1. Ktoś przygotowuje brief, koncepcję, badania czy jakkolwiek nazwiemy
    wstępne założenia - są tylko jego.
    2. Na podstawie tych założeń ktoś inny przygotowuje technologię.
    3. Jeszcze ktoś zbiera to razem i robi projekt maszyny.
    4. Elektryk/automatyk projektuje sterowanie.
    5. Programista coś napisze.
    6. Jakiś gość w biurze stworzy dokumentację.

    Tak na szybko i bez specjalnego wgłębiania się mamy kilka osób
    związanych z procesem tworzenia. Należy im się jakoś specjalnie?
    Naprawdę tak sądzisz?
    Widzisz, ja nie uważam że programista to święta krowa i należy mu się,
    bo tak. Dla mnie to taki sam człowiek jak elektryk, dokumentalista czy
    chociażby ślusarz przygotowujący ramę w/g założeń konstruktora.
    Fakt że jest lepiej wykształcony nie czyni z niego kogoś wyjątkowego.

    Szlak mnie trafia, jak widzę podejście niektórych osób do świata*.
    Ostatnio poprosiłem kolegę o pomoc w napisaniu softu do pewnego
    ustrojstwa. Musiał mnie źle zrozumieć, bo wyskoczył z taką kwotą, że mi
    trampki spadły. Najprawdopodobniej pomyślał że nie mam wyboru i muszę mu
    to zlecić, a ja wcale nie musiałem, tylko było mi wygodnie zorganizować
    temat inaczej niż zazwyczaj. Żeby nie było że skąpy jestem (a może i
    jestem, cholera wie), pozwoliłem sobie zapytać innego kolegę o to samo
    (nie ma czasu dla mnie), oszacował dokładnie tak jak mi się wydawało.

    Miłego.
    Irek.N.
    * 20 lat temu informatycy przykładowo.

  • 76. Data: 2011-07-02 22:25:51
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Jak chce sam produkować, to ma całość, nie procent.

    Niestety nie, wszechmocny zabierze mu przynajmniej 23% i pewnie jeszcze
    z 19 jak nic :)

    > Jak należy do spółdzielni co robi jogurty, to ma.

    Ale jak należy, to czy sprzedaje spółdzielni?

    > Albo stary i głupi -- zawsze jest alternatywa.
    >
    > A tak poważnie, to wszystko zależy od umowy. Taka z procentem
    > na ogół jest korzystna dla obu stron.

    Umowy fakt, różne i różnie rozwiązują temat - i bardzo dobrze.
    Ja miałem na myśli stosunek pracodawca-pracownik.
    Nie znam nikogo, kto tworzył by cokolwiek na umowie o pracę i dostawał
    procent ze sprzedaży - nie w mojej branży.
    Handlowcy... o tak, motywator wtedy jest :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 77. Data: 2011-07-02 22:46:24
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Irek N. napisał:

    > Niestety nie, wszechmocny zabierze mu przynajmniej 23% i pewnie
    > jeszcze z 19 jak nic :)

    Ten procent też miał być od tego, co wszechmocny raczy zostawić.

    > Ale jak należy, to czy sprzedaje spółdzielni?

    Tak.

> [...]
    > i dostawał procent ze sprzedaży - nie w mojej branży.
    > Handlowcy... o tak, motywator wtedy jest :)

    Różnorodność jest taka, że umowa o pracę nie jest rozwiązaniem
    jedynym ani dominującym. Bywa, że stanowi tylko "bazę", a bardziej
    poważnie kwoty (jeśli się trafią), rozliczane są inaczej.

    --
    Jarek

  • 78. Data: 2011-07-02 22:50:32
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 02.07.2011 23:23, JanuszR pisze:
> [...]
    > Koszalińskiej jakie 5 lat temu kształcono studentów w zakresie pisania
    > sterowników VGA pod system operacyjny DOS.
    Pod DOS też pisaliśmy - TSR i obsługa LPT na przerwaniach.

    Potem było jeszcze 8051 - nawet z JTAGiem i pracą krokową.

    No i robiliśmy autonomiczne samochodziki jeżdżące po wytyczonej trasie w
    pierwszym kroku program sterujący na PC kierujący po tym cholernym LPT,
    potem autonomiczne. I robiliśmy z tego wideodokumentację.

    Michoo

  • 79. Data: 2011-07-03 00:53:54
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "Irek N." <j...@t...tajny.jest> wrote in message

    > Tak na szybko i bez specjalnego wgłębiania się mamy kilka osób związanych
    > z procesem tworzenia. Należy im się jakoś specjalnie? Naprawdę tak
    > sądzisz?

    Ja sądzę, że każdemu. Sam pomysł zaprojektowania samochodu nic nie daje.
    Muszą to wykonać za tego "pomysłodawcę" inni ludzie.
    może nie maja kapitału na własną produkcję ale procent od sprzedaży im sie
    należy.

  • 80. Data: 2011-07-03 01:03:13
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    > Jak chce sam produkować, to ma całość, nie procent.

    > Handlowcy... o tak, motywator wtedy jest :)

    A uczucie, że to ty też produkujesz i czerpiesz zyski ze swojej wiedzy, a
    nie tylko dostajesz padliniastą pensję jest też motywujące. Wręcz bezcenne
    uczucie, że coś projektujesz z serca i liczysz, że nie tylko klienci bedą
    zadowoleni ale proporcjonalnie do zadowolenia dostajesz kasę.