  • 1. Data: 2011-07-01 19:34:23
    Temat: Chyle czola ....
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    Wczoraj zonka zagotowala swojego "rumaka" ;)
    wiec trzeba bylo sie troche usmarowac, ale mimo wszystko ....
    CHYLE czola przed inz. ktory projektowal silnik wentylatora dla Seicento 900
    :[
    (uzwojenie drutem ~0,6 ok 16 zwojow na sekcje)
    efekt .... po kilku latach eksploatacji oraz ~35kkm
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/be6740b690
    cba023.html

    Skoro juz rozdarte, to jest pewna pokusa przewinac
    mysle ze daloby sie upchnac ciut wiecej zwojow
    ew. grubszym drutem - moze jakies wskazowki ?
    .... bo ja to tylko technik jestem, i od lat nie w zawodzie.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-07-01 19:40:07
    Temat: Re: Chyle czola ....
    Od: "d530" <d...@p...com>

    "Waldek" <s...@n...cpam> wrote in message news:iul7fv$df4$1@news.onet.pl...
> [...]
    > ew. grubszym drutem - moze jakies wskazowki ?
    > .... bo ja to tylko technik jestem, i od lat nie w zawodzie.

    a krytykujesz jak "zawodowiec" :-), po co ci wskazówki ?

  • 3. Data: 2011-07-01 20:38:08
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    Użytkownik "d530" <d...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > .... bo ja to tylko technik jestem, i od lat nie w zawodzie.
    >
    >a krytykujesz jak "zawodowiec" :-), po co ci wskazówki ?

    Z zawodu (wyuczonego) jestem tech. elektronikiem
    - a wlasciwie to bylem 26 lat temu
    Zapewne wiele sie pozmienialo od tamtego czasu,
    ale prawo Georga Ohma chyba nie ?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2011-07-01 21:07:02
    Od: "d530" <d...@p...com>

    "Waldek" <s...@n...cpam> wrote in message news:iulb7g$se6$1@news.onet.pl...

    myślę, że nie warto przezwajać.

    nie jest wykluczone, że było jakieś zwarcie między zwojami, które spowodowało
    przedwczesną awarię

    może szybciej, taniej i wystarczająco trwało będzie wstawić wirnik ze "szrotu"

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2011-07-01 21:14:35
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Waldek <s...@n...cpam> napisał(a):

> [...]
    >
    > Z zawodu (wyuczonego) jestem tech. elektronikiem
    > - a wlasciwie to bylem 26 lat temu
    > Zapewne wiele sie pozmienialo od tamtego czasu,

    Właśnie w tym przypadku prawo Ohma się sprawdziło. Zatarło się łożysko i się
    silnik od wentylatora usmażył.

  • 6. Data: 2011-07-01 21:27:17
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    >myślę, że nie warto przezwajać.

    W lokalnym sklepie gostek rzucil kwote 180 zl :]
    na aledrogo widzialem ~125 (nie sprawdzalem ile wysylka)
    Tesciu ma w zapasach rozne druty nawojowe, kiedys tam nalogowo nawijal trafa
    ;)
    wiec koszt w tym wypadku = czas wlasny + ew. satysfakcja ;)

    >nie jest wykluczone, że było jakieś zwarcie między zwojami, które
    >spowodowało przedwczesną awarię

    Moglo byc i tak, ew. inna opcja to przykorodowana os wirnika w panewkach
    co moglo stanowic dodatkowy opor "krecenia sie"
    Obwod jest zabezpieczony topikiem 30A !!
    (moze i uzasadnione ze wzgledu na, zakladam spory prad rozruchowy)
    ogledziny wskazuja na to, ze zanim przepalil sie bezpiecznik to niezly prad
    buszowal
    i to nie przez krotka chwile ;)
    (stopiona izolacja IMO lezaca na czole lameli wirnika)

    Tak czy inaczej mam nieodparte wrazenie ze uzyto zbyt cienkiego drutu
    - nie mialem mozliwosci sprawdzic jaki to prad pobiera w czasie normalnej
    pracy
    ale mozna by w sumie oszacowac - Ro (dla Cu) * l/s ?
    tylko nie mam pojecia jaka sie przyjmuje gestosc pradu dla zwojow w silniku

    >może szybciej, taniej i wystarczająco trwało będzie wstawić wirnik ze
    >"szrotu"

    kupujac na szrocie nie mam gwarancji ze nie wezme takiego samego szankla
    (znaczy sie w podobnym stanie) i ze jeszcze jakis czas pozyje .....

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2011-07-01 21:36:11
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Z zawodu (wyuczonego) jestem tech. elektronikiem
    > - a wlasciwie to bylem 26 lat temu
    > Zapewne wiele sie pozmienialo od tamtego czasu,
    > ale prawo Georga Ohma chyba nie ?

    Spoko luzik, nawiń więcej, będzie się kręcił wolniej, łożyska dłużej
    pociągną :)
    A na serio, faktycznie lepiej zamienić na nowy/używany, jak wolisz.

    __
    Irek.N.

  • 8. Data: 2011-07-01 21:43:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldek napisał:

    > W lokalnym sklepie gostek rzucil kwote 180 zl :]

    Tu obok jeden ma silnik od kosiarki, z którym nie wie co zrobić.
    Może się nada do cienko-cienko.

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2011-07-01 21:46:06
    Od: bratsiostry <n...@i...pl>

    > Skoro juz rozdarte, to jest pewna pokusa przewinac
    > mysle ze daloby sie upchnac ciut wiecej zwojow
    > ew. grubszym drutem - moze jakies wskazowki ?
    > .... bo ja to tylko technik jestem, i od lat nie w zawodzie.

    Ale po co?
    Sądzisz, że reszta pociągnie następne 35000 km?
    Nie kombinuj - grubszy drut zwiększy p-stwo przepalenia przy zatrzymaniu
    silnika. Jeśli chcesz przewijać to zrób tak jak fabryka zrobiła.

  • 10. Data: 2011-07-01 22:05:52
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    > Tu obok jeden ma silnik od kosiarki, z którym nie wie co zrobić.
    > Może się nada do cienko-cienko.

    Ale ja go nie usiluje przerobic na helikopter ;)