  • 61. Data: 2011-07-02 18:08:14
    Temat: Re: [praca] Programiści systemów embedded poszukiwani
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-07-02 17:40, Irek N. wrote:
    > Panie kolego, jak Pan możesz takie insynuacje pisać, no jak? ;)

    No bo nie dość że kiedy szukalem pracy to miałem kłopot znaleźć bo za
    dużo wpisałem ("bo wie pan, my szukamy specjalisty a nie kogoś od
    wszystkiego") to kilku moich znajomych musiało redukować CV aby dostać
    sie tam gdzie chcieli. Wszystko w zawodzie programisty co prawda, ale
    dzisiaj elektronik to często programista właśnie. Powodem było
    stwierdzenie "skoro wpisał za dużo to pewno jakaś ściema" i CV lądowalo
    w koszu bez weryfikacji.

  • 62. Data: 2011-07-02 18:14:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Wojtek napisał:

    > Obawaim ze nie do konca Panowie wiecie o czym mowicie
    > http://www.doneyles.com/LM/Tales.html
    >
    > Oprogramowanie jest na 4 zdjeciu ;)))
    > Zwroccie prosze uwage na "osiagi" a nie tylko zasoby - toto jest system
    > tealtime emmbedded jakbysmy to dzis nazwali ;))))))
    >
    > Pominmy fakt ze nie bylo pod reka pcta i soft pisalo sie na kartce .....

    Tego faktu nie można pominąć. Bo chodziło o to, co by zrobił kol. Michoo,
    do którego przyszło dziesięciu najlepszych programistów świata. Dzisiaj.

    Nie ma sesu spierać się o to, czy mamy teraz lepszych czy gorszych
    programistów niż w latach sześćdziesiątych. Ale bezsprzeczne jest to,
    że dzisiaj można taki sam program jak 50 lat temu napisać szybciej
    i jest to teraz o wiele łatwiejsze.

    --
    Jarek

  • 63. Data: 2011-07-02 18:18:30
    Temat: Re: [praca] Programi?ci systemów embedded poszukiwani
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-07-02 16:54, neuron wrote:
    > widzil kolega soft do tego : http://neuron.com.pl/apollo.html ?
    > Chodzby przyszlo 10 najlepszych programistow na swiece i nie wiem jak by sie
    > starali to nie dadza rady napisac takiego softu na taka platforme sprzetowa
    > ;)

    A dlaczego nie? To nic strasznego:

    http://tinyurl.com/me443a

    Z grubsza to zwykły asembler. Oczywiście było tam *wtedy* wiele
    innowacji, jak np cooperative multitasking, ale żadnej specjalnej magii
    z punktu widzenia dzisiaj jako *programisty*.

    Znacznie ciekawszy był ten z Gemini:

    http://www.ibiblio.org/apollo/Gemini.html

    Kto jeszcze potrafiłby pisać aseblerem z sylabami :) ?

  • 64. Data: 2011-07-02 18:59:25
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > No ale vector czy map chyba używałeś :)
    > Hint: Standard Template Library

    Naście lat temu napisałem sobie (w Turbo C++) konwerter bitmapy na GERBERa
    aby grafikę na PCB pod Protelem wstawiać.
    No i klasa którą wtedy napisałem mi wystarczała, aż do niedawna kiedy użyłem
    TBitmap (nie wiem, czy to podchodzi pod STL) aby napisać programik łączący n
    zrzutów z Geoportalu w jedną mapę.

    > Mnie Borland zniechęcał tym, że nie można stosować ich środowiska do celów
    > komercyjnych. To już wolałbym Visual Expres (gdyby nie było gcc).

    Może jakoś inaczej rozumiem stosowanie środowiska do celów komercyjnych, ale
    według mnie mam prawo używać mojego Buildera 5 Standard do celów
    komercyjnych.
    P.G.

  • 65. Data: 2011-07-02 20:42:48
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> wrote in message

    > To nie mój tekst ale uważam, że dla tego, o czym tu mowa to wcale nie
    > jest wygórowania kwota. W PLN.

    Im się wydaje - ża taki jak ja ma im zrobić projekt urządzenia, a oni bedą
    to powielać i zbijać kokosy nic nie płacąc.
    ja stoje na stanaowisku, że jak ktoś coś potrafi to powinien wymagać pensji
    i procentu od sprzedaży tego co zaprojektuje..

  • 66. Data: 2011-07-02 20:42:59
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > [...]
    > O Pythonie też powinieneś słyszeć - reszta to już wąska specjalizacja.

    Ta... szczególnie UML. Tak wąska specjalizacja, że ze 3 semestry się z
    tym na studiach męczysz, począwszy od inżynierii oprogramowania, a
    skończywszy na projekcie zespołowym.

  • 67. Data: 2011-07-02 21:05:51
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

> [...]
    > tealtime emmbedded jakbysmy to dzis nazwali ;))))))
    >
    > Pominmy fakt ze nie bylo pod reka pcta i soft pisalo sie na kartce .....

    Gorzej bywało, że nie było assemblera i pisało się kodami procesora na
    kartce papieru, np. adresy skoków wyliczało się ręcznie, assembler był w
    głowie. Tak pisałem moje pierwsze oprogramowanie pod 8080 bo najprostszy
    komp ZX81 był poza zasięgiem finansowym. Dało się wtedy więc dało by się
    i dzisiaj.

    JanuszR

  • 68. Data: 2011-07-02 21:09:17
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > obecnie jest kilka projektów, od ma?ych urz?dzen do zbierania i przesy?ania
    > danych w specyficznych srodowiskach, MSP430 do sporych systemów na
    > Texasowych wielordzeniowych DSP C6000. szukamy osób o ró?nym poziomie
    > zaawansowania, niekoniecznie z wielkim doswiadczeniem.

    Emerytów z assemblerem też?
    JanuszR

  • 69. Data: 2011-07-02 21:13:58
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 02.07.2011 23:05, JanuszR pisze:

> [...]
    > głowie. Tak pisałem moje pierwsze oprogramowanie pod 8080 bo najprostszy
    > komp ZX81 był poza zasięgiem finansowym. Dało się wtedy więc dało by się
    Na politechnice poznańskiej jeden z przedmiotów na informatyce to
    "Architektura Systemów Komputerowych". Na przedmiocie tym poznaje się
    8080 - kompiluje się na kartce a programuje za pomocą sprytnej
    klawiatury - ustawia się adres, ustawia bajt i klika w celu
    wygenerowania zbocza zegarowego.

    Michoo

  • 70. Data: 2011-07-02 21:23:07
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

> [...]
    > 8080 - kompiluje się na kartce a programuje za pomocą sprytnej
    > klawiatury - ustawia się adres, ustawia bajt i klika w celu

    Miło, że na Politechnice Poznańskiej dbając o gruntowne wykształcenie
    studenta prezentują zabytki kultury technicznej. Na Politechnice
    Koszalińskiej jakie 5 lat temu kształcono studentów w zakresie pisania
    sterowników VGA pod system operacyjny DOS. Potem płacz, że absolwent
    nieprzystosowany pod wymogi gospodarki.

    JanuszR