  • 41. Data: 2011-07-02 14:54:46
    Temat: Re: [praca] Programiści systemów embedded poszukiwani
    Od: "neuron" <n...@n...pl>

    > Zdaje Ci się.

    widzil kolega soft do tego : http://neuron.com.pl/apollo.html ?
    Chodzby przyszlo 10 najlepszych programistow na swiece i nie wiem jak by sie
    starali to nie dadza rady napisac takiego softu na taka platforme sprzetowa
    ;)

    > OMG! Ja od 5 lat już nie programuję - po 20 latach życia z tego byłem
    > kompletnie wypalony. Skoro Ty po 25 latach uważasz się za beginnera
    > (tak to się chyba pisze), to jest to dla mnie dziwne...

    Chodzi o to w jaki sposob osiagam efekt. Na starosc zaczynam sie uczyc
    inzynierii oprogramowania, uczyc tego ze softu sie nie pisze tylko sie go
    projektuje.
    Jestem automatykiem piszacym oprogramowanie co ma zalety od strony
    meryterycznej - wiem co - nie jestem jednak zawodowym programista i czesto
    nie wiem jak, tzn wiem jak
    bo jakos to robie ale nie tak jak np oczekiwac by mozna od zawodowca.
    Patrzac z tej strony jestem beginerem - jak zreszta 90 procent piszacych
    oprogramowanie.....
    Z zawodowcami ( a szczegolnie z tymi ktorzy za takich uchodzic by chcieli)
    bywa ten problem ze wiedza jak ale czesto nie wiedza co maja zaprogramowac,
    a juz wogole zdaja sie zapominac po co ;)

    wojtek
    www.neuron.com.pl
    CMMS Maszyna
    Golem OEE
    Hall2007

  • 42. Data: 2011-07-02 15:08:08
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    > Urojenia maniakalne się leczy...

    że niby u mnie? coś chrzanisz...

  • 43. Data: 2011-07-02 15:13:15
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 02.07.2011 16:41, Jacek pisze:
    > Nie zagniezdzalem sie w czytanie. Odnioslem sie do tego, jako wymienianie w
    > CV umiejetnosci. Tekie CV czesto widac. Wracajac do jezykow, to pokaz mi
    > prosze linka do CV, na ktorej aplikujacy zna tyle jezykow obcych, co
    > aplikujacy programista zna jezykow programowania.
    Jest subtelna różnica pomiędzy językiem naturalnym a językiem programowania:
    Żeby dobrze mówić w języku naturalnym musisz w nim myśleć.
    Dobry programista nie myśli za to "w języku programowania" tylko myśli
    abstrakcyjnie nad rozwiązaniem problemu a dopiero potem za pomocą języka
    programowania to konkretyzuje.

    Dobry program to jak projekt domu. Język programowania to narzędzia.
    Binarka to gotowy budynek.

    Można oczywiście po prostu stawiać kolejne cegły i patrzeć czy się nie
    wali, ale ciężko w ten sposób uzyskać dobry efekt.

    > Podkresle: byc dobrym we wszystkim, to byc w polowie dobrym.
    W przypadku języków programowania można być dobrym w wielu. Osiągnięcie
    poziomu eksperta rzeczywiście nie jest takie proste bo wymaga ciągłego
    "trzymania ręki na pulsie".

    Michoo

  • 44. Data: 2011-07-02 15:32:09
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello neuron,

    Saturday, July 2, 2011, 4:54:46 PM, you wrote:

> [...]
    > starali to nie dadza rady napisac takiego softu na taka platforme sprzetowa

    Jasne. Bo to bogowie oprogramowali...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 45. Data: 2011-07-02 15:40:11
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Mam nadzieje, że nie odrzucasz CV tylko dlatego że jest w nim dużo
    > napisane.

    Panie kolego, jak Pan możesz takie insynuacje pisać, no jak? ;)
    Miło jak jest dużo napisane, niech będzie jak najwięcej, ale niech za
    tym idzie jakakolwiek wiedza. Jak się czymś interesujesz, to po pierwsze
    masz jakiekolwiek o tym pojęcie, po drugie uczysz się w tym kierunku
    (choćby podświadomie).
    Jak ktoś pisze, że interesuje się fotografią, to nie może mi wypalić że
    ma "...yyy.... no tego.... a! Canona!" :) tylko powinien mi palnąć takie
    info, że to mnie zrobi się głupio (bo się tym nie interesuję).

    Miłego.
    Irek.N.

  • 46. Data: 2011-07-02 15:53:26
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > widzil kolega soft do tego : http://neuron.com.pl/apollo.html ?
    > Chodzby przyszlo 10 najlepszych programistow na swiece i nie wiem jak by sie
    > starali to nie dadza rady napisac takiego softu na taka platforme sprzetowa

    Wtedy królował assembler i dzisiaj zrobi to gość biegły w tym.
    JanuszR

  • 47. Data: 2011-07-02 16:07:19
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 02 Jul 2011 17:40:11 +0200, Irek N. wrote:
> [...]
    >ma "...yyy.... no tego.... a! Canona!" :) tylko powinien mi palnąć takie
    >info, że to mnie zrobi się głupio (bo się tym nie interesuję).

    Technokrata :-)
    w fotografii najwazneijszy jest fotograf, a aparat jest niewazny.
    Przynajmniej niektorzy tak twierdza :-)

    J.

  • 48. Data: 2011-07-02 16:38:41
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 02.07.2011 16:41, Sebastian Biały pisze:
    > Ja mam bardzo dużo do wpisania w CV i kiedyś ktoś mi zwrócił
    > uwagę że to *nie* jest możliwe zebym jednocześnie pisał aplikacje na
    > AVR-8bit i aplikacje przetwarzające dane na gigabajtach pamięci w
    > klastrach po drodze zajmując się stukaniem sporego GUI i przetwarzaniem
    > sygnałów, w paru językach - po czym zasugerował żebym napisal "tylko
    > prawdę" ;).
    Ja nie miałem za dużo okazji do wysyłania CV, ale jak starałem się o
    pracę przy pisaniu serwera w C++ to z wywaliłem nie tylko assemblera i
    javę ale też OpenGl, czy Qt, właśnie po części dlatego, żeby nie było
    tak "napakowane" i żeby skupić się na tym co potrzebne do pracy a nie
    potem na rozmowie kwalifikacyjnej udowadniać, że to wszystko prawda.

    Michoo

  • 49. Data: 2011-07-02 16:43:34
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 02.07.2011 17:53, JanuszR pisze:

    > Wtedy królował assembler i dzisiaj zrobi to gość biegły w tym.
    Ja bym najpierw napisał kompilator a potem grzecznie programował w C ;)

    Michoo

  • 50. Data: 2011-07-02 16:59:58
    Temat: Re: [praca] Programi?ci systemów embedded poszukiwani
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > w fotografii najwazneijszy jest fotograf, a aparat jest niewazny.
    > Przynajmniej niektorzy tak twierdza :-)

    Ale to odszczepieńcy są chyba.
    Ciekawe czy "branża" ma podobny podział jak muzycy/audiofile ;)
    Tylko wiesz, tam to kabelki a nie szkiełka.

    Miłego.
    Irek.N.