    From: AL <a...@s...tam>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: pożiew zbiorowy - Plej
    Date: Wed, 17 Aug 2011 15:53:12 +0200

    W dniu 2011-08-17 15:00, Emil pisze:

    > Podziel się jak, bo widocznie ja też jestem cienki bolek. Samo
    > wyłączenie opcji "Mobile internet" NIE pomaga, Android/aplikacje na
    > moim Hero potrafią tą opcje zignorować/włączyć, więc temu nie ufam.
    > Aplikacje/ręczne przestawianie APN też NIE są opcją, gdyż istnieją
    > sieci które akceptują traffic z dowolnym APN'em.

    W ustawieniach:
    1. wylaczasz lacznosc: pol.z internetem (siec komorkowa) - to na wypadek
    gdyby zasieg wifi sie skonczyl i tel. chcial przejsc na siec komorkowa

    2. wylaczasz automatyczne akrualizowanie wszelkich programow (masz
    'ptaszka' podczas instalacji kazdego z programow

    3. wylaczasz automatyczna synchronizacje z kontem google

    Instalujesz dowolny widget (byc moze masz taki juz w telefonie - w
    nazwie ma zazwyczaj slowo zarzadzanie zasilaniem, itp)

    Ja polecam darmowego Widgetsoid (chyba najlepszy - ze wzgl. na
    mozliwosci konfiguracyjne) (ale jest tez masa innych, dobrych - np
    elixir - ale widgetsoid imho ma duzo wieksze mozliwosci i nie pozwala
    mieszac w ustawieniach apn)
    Wyciagasz sobie w widgecie podstawowe funkcje na pulpit, ktore
    wlaczasz/wylaczasz jednym palcem z glownego ekranu kiedy potrzebujesz
    (piktogramy), np:
    - WiFi
    - BT
    - MobileData (to pol interetowe via siec komorkowa)
    - 2g/3g (prelacznik miedzy sieciami - mozna czasami zaoszczedzic na
    zywotnosci baterii - ew. przelaczac sie na 3G gdy laczysz sie via
    MoibileData - ale to taki szczegol, ktory mozna tu pominac)
    - DataSync (synchronizacja uslug googlowych)
    - GPS
    - ...
    (ja mam jeszcze blokade obrotu, oswietlenie i blokade telefonu)

    Te wszystkie narzedzia zajmuja jeden rzadek ikon ekranu - a sa podstawa
    do konfiguracji twego fona. No i masz podglad jak i czy telefon w danej
    chwili kontaktuje sie ze swiatem.

    Wlaczasz poszczegolne funkcje, wtedy kiedy Ty chcesz (np. gdy jestes w
    zasiegu WiFi) a nie kiedy telefon chce (zwlaszcza pol. z internetem czy
    synchronizacje). To samo z aktualizacja oprogramowania.

    Dodatkowo konto SIP (to akurat moj tel.domowy) mam ustawiony, ze zglasza
    sie (tzn rejestruje aut. do sieci) tylko jak jest w zasiegu WiFi.
    (analogicznie program pocztowy (uzywam MailDroid'a), czy do czytanie
    grup dyskusyjnych), etc
    Akurat wiekszosc czasu mam zasieg WiFi (dom, praca) - wiec czesto nawet
    WiFi nie wylaczam, natomiast poza zasiegiem WiFi uzywam MobileData TYLKO
    wtedy, gdy to mi rzeczywisce jest niezbedne (swiadomie).

    Jesli wyjdziesz poza zasieg WiFi - to nic sie nie dzieje - dzieki
    wylaczeniu opcji MobileData, telefon nie przechodzi automatycznie na
    lacznosc internetu via siec komorkowa. Funkcje WiFi i powiazne z nia
    uslugi (np. SIP) usypiaja sie.

    Do kontoroli danych we/wy - polecam np. Traffic Statistic (rejestruje w
    tle zarowno ruch 2g/3g (wazne dla danych pakietowych) jak i via Wifi.
    Dziala stabilni, ma opcje konfiguracji, ktore uwazam za wystarczajace
    dla tego typu programu.
    .
    W momencie gdy dane pakietowe 2g/3g zblizaja mi sie do kresu wykupionego
    pakietu, zawczasu go zwiekszam (np. w mMobile za 5pln kolejne 100MB) - w
    w/w TraficStatistic ustawiasz sobie alarm - wiec ta informacja Ci nie
    umknie (jedynie ze wzgledu, ze roznie rozni operatorzy naliczaja
    sciagane dane - nalezy zachowac odpowiedna tolerancje, czyi zapas.)

    Powyzej podalem przyklad dwoch narzedzi, ktore powinny rozwiazac
    bolaczke niekontrolowanego dostepu do internetu telefonu.
    Oba za 'gratis' i sa w markecie do pobrania (podobnych im jet wiecej,
    ale te podane tu przypadly mi najbardziej do gustu)

    Zajmuja tylko jeden rzad ekranu (u mnie rownowaznosc 5ciu ikon) - a
    pozwalaja sprawnie zarzadzac telefonem (bez wchodzenia co chwila w opcje
    ustawien telefonu - bo to niewygodne).
    Od prawie 8-mu miesiecy (odkad mam telefon z androidem) nie zdarzyla mi
    sie zadna wpadka z przekroczeniem zalozonych limitow.

    --
    pozdr
    Adam (AL)