    From: ToMasz <t...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: potrzebny domofon za 1zł
    Date: Tue, 13 Oct 2009 23:03:21 +0200

    sundayman pisze:

    > Zgadzam się. Gdybym się tym zajmował (robiłem w domofonach na początku lat
    > 90tych :), to nie widziałbym sensu w tym, żeby ulokować kasę w instalacjach,
    > a potem
    > się starać o jej odzyskanie. Tak, że jeśli ktoś cos takiego proponuje, to
    > imho desperacja na tym rynku musi być :)

    ja zakładałem (sobie) domofon 7 lat temu i od tego czasu wyminiłem
    transformatorek, bo sąsiadka narzekała że jej za słabo "buczy" rygiel.
    Mogłem odrazu dać wiekszy, ale miałem za mało doświadczenia. Tak wiec
    serwis to 0zł, nie licząc urwanych słuchawek w mieszkaniach, ale za to
    lokatorzy sami płacą.
    U mojej mamy jest domofon zamontowany przez profesjonalistów, kosztował
    niemal 2razy tyle i co miesiac trzeba płacić w czynszu za serwis.
    Zadnego serwisu przez naście lat nie było. nikt kabli, złączek,
    słuchawek nie zmieniał, bo to przecież i tak koszty (obecnie)
    właścicieli, inaczej mówiac wspólnoty. ale płacą solidarnie za "serwis".
    5złx10mieszkańx12 mieś to 600zł. za 2 lata - zarobią na nowy domofon.
    płacą naprawde naście lat. Ktoś to policzył i zadziałał, zrobił promocje
    za 1zł, ale nigdzie nie umiem znaleźć namiarów.

    ToMasz

    PS płaci wspólnota. czyli nawet jak jakiś delikwent nie zapłaci, to i
    tak reszta solidarnie musi to pokryć. moze nie miłe dla lokatorów, ale
    takie jest prawo.