-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <X...@l...net> <o9v0a0$e7f$1@dont-email.me>
<58c4470a$0$5162$65785112@news.neostrada.pl>
<58c46922$0$644$65785112@news.neostrada.pl>
<oa1rqk$t06$1@news.mixmin.net> <oa2t3d$omq$1@node2.news.atman.pl>
<oa2tnl$rh2$1@news.mixmin.net> <oa2v8v$scl$1@dont-email.me>
<58c506b6$0$644$65785112@news.neostrada.pl>
<oa39sr$12c$2@node1.news.atman.pl>
<58c5327b$0$5145$65785112@news.neostrada.pl>
<58c53dda$0$15194$65785112@news.neostrada.pl>
<58c5423a$0$15200$65785112@news.neostrada.pl>
<oa3ij9$def$1@node2.news.atman.pl>
<2...@t...pl>
<oa8909$au7$1@node1.news.atman.pl>
<58c7cb58$0$15189$65785112@news.neostrada.pl>
<oa8ibb$7e4$1@node2.news.atman.pl>
<58c7d265$0$5164$65785112@news.neostrada.pl>
<oa8k9g$9sp$1@node2.news.atman.pl>
In-Reply-To: <oa8k9g$9sp$1@node2.news.atman.pl>
Subject: Re: potrącenie na pasach. art. 14.
Date: Tue, 14 Mar 2017 13:51:18 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 77
Message-ID: <58c7e749$0$5164$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.27.166.155
X-Trace: 1489495881 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5164 83.27.166.155:57312
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2601949
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:oa8k9g$9sp$...@n...news.atman.pl...
W dniu 2017-03-14 o 12:22, J.F. pisze:
>> Zawsze bedzie taki okres, gdy juz nie dasz rady sie zatrzymac.
>> Musialbym zatrzymywac sie przed kazdym przejsciem, gdzie na
>> chodniku sa
>> jacys piesi.
>Nie trzeba się zatrzymywać, wystarczy zwolnić i zachować szczególną
>ostrożność.
To nadal bedzie.
>Od sytuacji ekstremalnych (czyli to, że jedziesz wolno, a pieszy
>wychodzi ci metr przed maskę) jest właśnie zakaz "wtargiwania". Ale
>nie polega on na tym, aby robić wnioskowanie "nie zdążyłem zahamować,
>*więc* pieszy mi wtargnął").
No jak nie jak tak ?
Jechalem niezbyt szybko, nacisnalem hamulec "blyskawicznie" - auto sie
w miejcu nie zatrzyma.
Nawet z predkosci 30km/h.
>> Tu akurat mamy bufor szerokosci pasa, ktory jest wystarczajacy przy
>> predkosci pojazdu 50km/h (a w nocy dopuszczalne 60) ... i predkosci
>> pieszego rzedu 4km/h. A nie dowolnej.
>Jak widać nie był wystarczający - gdyby pieszy nie zaczął uciekać, a
>kierowca skręcać, to spotkaliby się na środkowym pasie.
Bo wystarczajacy to on jest jak kierowca hamuje. No i wczesniej jedzie
50 :-)
>>> Co do tego mitycznego wtargnięcia - wtargnąć można komuś metr
>>> przed
>>> maskę, a nie 50 metrów, bo ktoś pruje 100km/h.
>> To powiedz jaka jest calkowita droga hamowania przy predkosci
>> 60km/h.
>> Pytanie z testow - jako kierowca masz obowiazek wiedziec :-)
>Nie mam obowiązku wiedzieć.
I co - zaskarzysz oblany egzamin do sadu ? :-)
>Za to przy przejściu mam zachować szczególną ostrożność, oraz *uwaga*
>nie mam obowiązku jechać z prędkością maksymalną.
Nawet wiecej - masz obowiazek zwolnic "odpowiednio". Ale tylko przy
przejsciach ze znakiem ostrzegawczym.
>> Zycze powodzenia w wypatrywaniu pieszych schowanych za kioskami,
>> samochodami i wchodzacych na przejscia bez ogladania.
>Na drogę z pierwszeństwem też tak na pałę wjeżdżasz, "bo nie widzę,
>więc co będę zwalniał"?
Drog z pierwszenstwem jest mniej, to to nie jest takie uciazliwe (ha,
ha - przejechac sie osiedlem "u nas wszystkie rownorzedne"),
widocznosc bywa lepsza, samochody po nocy oswietlone itp.
>>>>> A jak jeszcze pieszy sie zatrzyma na krawezniku i popatrzy na
>>>>> samochody
>>>>> i nie bedzie wchodzil pod te bardzo blisko jadace, to obaj beda
>>>>> szczesliwi.
>>>> Przecież nie wchodził - samochód nie dość, że był dziesiątki
>>>> metrów
>>>> przed, to jeszcze nie na tym pasie, na którym wchodził.
>
>> Ale ja w ogolnosci.
>W ogólności to masz ustąpić pierwszeństwa pieszemu. A tutaj
>dyskutujemy określony przypadek.
W okreslonym przypadku to pieszemu zabrania sie przebiegac przez
przejscie :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 14.03.17 14:46 Lesko
- 14.03.17 15:08 Lesko
- 14.03.17 18:22 Cavallino
- 14.03.17 18:33 Mateusz Bogusz
- 14.03.17 18:45 Shrek
- 14.03.17 18:47 Shrek
- 14.03.17 19:00 Budzik
- 14.03.17 19:00 Budzik
- 14.03.17 19:12 Shrek
- 14.03.17 20:00 Budzik
- 14.03.17 20:23 Shrek
- 14.03.17 21:01 Budzik
- 14.03.17 21:28 mk4
- 14.03.17 21:30 mk4
- 14.03.17 21:37 mk4
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=