eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypotrącenie na pasachRe: potrącenie na pasach. art. 14.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
    -spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <X...@l...net> <o9v0a0$e7f$1@dont-email.me>
    <58c4470a$0$5162$65785112@news.neostrada.pl>
    <58c46922$0$644$65785112@news.neostrada.pl>
    <oa1rqk$t06$1@news.mixmin.net> <oa2t3d$omq$1@node2.news.atman.pl>
    <oa2tnl$rh2$1@news.mixmin.net> <oa2v8v$scl$1@dont-email.me>
    <58c506b6$0$644$65785112@news.neostrada.pl>
    <oa39sr$12c$2@node1.news.atman.pl>
    <58c5327b$0$5145$65785112@news.neostrada.pl>
    <58c53dda$0$15194$65785112@news.neostrada.pl>
    <58c5423a$0$15200$65785112@news.neostrada.pl>
    <oa3ij9$def$1@node2.news.atman.pl>
    <2...@t...pl>
    <oa8909$au7$1@node1.news.atman.pl>
    <58c7cb58$0$15189$65785112@news.neostrada.pl>
    <oa8ibb$7e4$1@node2.news.atman.pl>
    <58c7d265$0$5164$65785112@news.neostrada.pl>
    <oa8k9g$9sp$1@node2.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <oa8k9g$9sp$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: potrącenie na pasach. art. 14.
    Date: Tue, 14 Mar 2017 13:51:18 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 77
    Message-ID: <58c7e749$0$5164$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.27.166.155
    X-Trace: 1489495881 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5164 83.27.166.155:57312
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2601949
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:oa8k9g$9sp$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2017-03-14 o 12:22, J.F. pisze:
    >> Zawsze bedzie taki okres, gdy juz nie dasz rady sie zatrzymac.
    >> Musialbym zatrzymywac sie przed kazdym przejsciem, gdzie na
    >> chodniku sa
    >> jacys piesi.

    >Nie trzeba się zatrzymywać, wystarczy zwolnić i zachować szczególną
    >ostrożność.

    To nadal bedzie.

    >Od sytuacji ekstremalnych (czyli to, że jedziesz wolno, a pieszy
    >wychodzi ci metr przed maskę) jest właśnie zakaz "wtargiwania". Ale
    >nie polega on na tym, aby robić wnioskowanie "nie zdążyłem zahamować,
    >*więc* pieszy mi wtargnął").

    No jak nie jak tak ?
    Jechalem niezbyt szybko, nacisnalem hamulec "blyskawicznie" - auto sie
    w miejcu nie zatrzyma.
    Nawet z predkosci 30km/h.

    >> Tu akurat mamy bufor szerokosci pasa, ktory jest wystarczajacy przy
    >> predkosci pojazdu 50km/h (a w nocy dopuszczalne 60) ... i predkosci
    >> pieszego rzedu 4km/h. A nie dowolnej.

    >Jak widać nie był wystarczający - gdyby pieszy nie zaczął uciekać, a
    >kierowca skręcać, to spotkaliby się na środkowym pasie.

    Bo wystarczajacy to on jest jak kierowca hamuje. No i wczesniej jedzie
    50 :-)

    >>> Co do tego mitycznego wtargnięcia - wtargnąć można komuś metr
    >>> przed
    >>> maskę, a nie 50 metrów, bo ktoś pruje 100km/h.
    >> To powiedz jaka jest calkowita droga hamowania przy predkosci
    >> 60km/h.
    >> Pytanie z testow - jako kierowca masz obowiazek wiedziec :-)
    >Nie mam obowiązku wiedzieć.

    I co - zaskarzysz oblany egzamin do sadu ? :-)

    >Za to przy przejściu mam zachować szczególną ostrożność, oraz *uwaga*
    >nie mam obowiązku jechać z prędkością maksymalną.

    Nawet wiecej - masz obowiazek zwolnic "odpowiednio". Ale tylko przy
    przejsciach ze znakiem ostrzegawczym.

    >> Zycze powodzenia w wypatrywaniu pieszych schowanych za kioskami,
    >> samochodami i wchodzacych na przejscia bez ogladania.

    >Na drogę z pierwszeństwem też tak na pałę wjeżdżasz, "bo nie widzę,
    >więc co będę zwalniał"?

    Drog z pierwszenstwem jest mniej, to to nie jest takie uciazliwe (ha,
    ha - przejechac sie osiedlem "u nas wszystkie rownorzedne"),
    widocznosc bywa lepsza, samochody po nocy oswietlone itp.

    >>>>> A jak jeszcze pieszy sie zatrzyma na krawezniku i popatrzy na
    >>>>> samochody
    >>>>> i nie bedzie wchodzil pod te bardzo blisko jadace, to obaj beda
    >>>>> szczesliwi.
    >>>> Przecież nie wchodził - samochód nie dość, że był dziesiątki
    >>>> metrów
    >>>> przed, to jeszcze nie na tym pasie, na którym wchodził.
    >
    >> Ale ja w ogolnosci.

    >W ogólności to masz ustąpić pierwszeństwa pieszemu. A tutaj
    >dyskutujemy określony przypadek.

    W okreslonym przypadku to pieszemu zabrania sie przebiegac przez
    przejscie :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: