  • Data: 2017-03-13 12:04:45
    Temat: Re: potrącenie na pasach. art. 14.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Powiem ci tak. W Warszawie jest naprawdę duża kultura jazdy. Jedyne
    >czego musimy się nauczyć to właśnie "obsługa przejść". Kierowcy nie
    >są zaskoczeni pojawieniem się pieszych na przejściach, bo wbrew temu
    >co tu poniektórzy twierdzą... piesi po prostu tam nie włażą na siłę.
    >Jak który wejdzie nie czekając aż go puszczą, to prawie zawsze
    >kierowcy są tym faktem zaskoczeni.

    Ale o to chodzi aby tak zostalo i piesi nie wlazili na sile :)

    >Co więcej - też kiedyś byłem przerażony jak to piesi wogóle nie
    >patrzą tylko włażą. Ale popatrzyłem jak to wygląda z perspektywy
    >pieszego i nie jest to prawdą. Patrzą wcześniej raz i widzą dokładnie
    >ile samochodów jest za tobą i na sąsiednim pasie i czy się
    >zatrzymują. Wystarczy jeden rzut oka - podobnie jak ty widzisz
    >ogólnie całą sytuację przed sobą przez przednią szybę, tak im
    >wystarczy raz spojrzeć.

    Chyba, ze maja nos w tablecie.
    Chyba, ze spiesza sie do tramwaju.
    Chyba, ze im sie powie, ze samochody musza ich przepuszczac.
    Chyba ze ... a co mamy na filmie ?

    >A potem ty patrzysz na takiego i wydaje ci się, że włazi bezmyślnie.
    >Otóż nie - w swojej dupocentryczności wydaje ci się, że jak ci nie
    >spojrzał w oczy to cie nie widzi, a to nieprawda. Sprawdź kiedyś jak
    >będziesz przechodził, zastanów się jak to wygląda z perspektywy
    >kierowcy.

    Z perspektywy kierowcy, to mi sie zdarzylo kiedys przejscie z drzewem
    i skarpa, moj pas w sloncu, chodnik po lewej w cieniu.

    Pieszy zdrowszy bedzie, jak sie nauczy, ze trzeba na samochody
    patrzec.
    A samochodom mozna czasem mandatem przypomniec o obowiazkach.

    Tu akurat na filmie sytuacja bardzo dwuznaczna.

    I np nie maja przejsc :-)

    J.