-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrad
a.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
References: <1wvsz6kvcc4di$.awcd8ryn7eti$.dlg@40tude.net>
<n61bmd$kbd$1@dont-email.me> <n61d6c$1s0$1@node2.news.atman.pl>
<6...@g...com>
<n61jb5$hb5$1@dont-email.me>
<0...@g...com>
<n63ann$55s$1@dont-email.me> <56853974$0$655$65785112@news.neostrada.pl>
<n64cu2$ju6$1@dont-email.me> <5687b32a$0$682$65785112@news.neostrada.pl>
<n698i2$b6f$1@dont-email.me> <56882918$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
<n6bit9$84b$1@dont-email.me> <568a6d45$0$691$65785112@news.neostrada.pl>
<n6eusp$10g$1@dont-email.me> <568bb056$0$689$65785112@news.neostrada.pl>
<n6ge56$6ao$1@dont-email.me> <568bc2c4$0$685$65785112@news.neostrada.pl>
<n6mpk4$1fm$1@dont-email.me> <568ef0ab$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
<n6tvj1$9id$1@dont-email.me> <569384d7$0$644$65785112@news.neostrada.pl>
<n728mh$ahs$1@dont-email.me> <5694bca1$0$696$65785112@news.neostrada.pl>
<5694d07a$0$689$65785112@news.neostrada.pl>
Subject: Re: postarzanie nie poplaca
Date: Tue, 12 Jan 2016 12:22:36 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
X-Antivirus: avast! (VPS 160111-0, 11.01.2016), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 159
Message-ID: <5694e0f9$0$689$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-72-242-154.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1452597498 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 689 89.72.242.154:3222
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:691949
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:5694d07a$0$689$65785112@news.neostrada.pl...
> Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:5694bca1$0$696$6...@n...neostrada.
pl...
> Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
>>>> Miałem na myśli sytuację, że sprzęt jest niby sprawny, ale ma jakąś
>>>> irytująca cechę, która powoduje iz jego używanie jest uciążliwe. Np.
>>>> pilot działa tylko dokładnie w osi odbiornika IR, albo każda funkcja
>>>> działa z opóźnieniem 2 sekund. Wtedy raczej 90% nabywców zwróci ten
>>>> sprzęt do sklepu. Producent go nie przyjmie z powrotem, ponieważ sprzęt
>>>> działa: włącza się, odtwarza płyty, wyłącza.
>>
>>> Jak tu żyję długo to się z takimi bublami nie spotykam...
>>> Może właśnie dlatego że sklepy w USA mają taką politykę zwrotów
>>> to takie badziewia wysyła się do sprzedaży tylko w Polsce? ;-)
>
>>Według szczegółowej teorii spiskowej, to tak własnie jest. :)
>>Gorsze proszki do prania, kawa, herbata, słodycze. Może i elektronika?
>
> Ja sie ciagle zastanawiam, czy to nie jest tak, ze jak gdzies odrzuca
> partie z powodu jakosci, to ona laduje u nas.
> Po takiej cenie, ze sie zwracac nie oplaca.
Co do proszków, to jest tak, że sami producenci przyznają, że te na polski
rynek mają inny skład. Oficjalnie, żeby być dostosowanymi do wody w naszych
kranach. Nieoficjalnie, żeby były tańsze w produkcji.
>
> Niektore z tych chinskich wyrobow sa tak wykonane, ze to nie ma prawa
> masowo dzialac.
> Ale tez roznie - np ladowarki do telefonow - wszystkie dzialaja.
>
>>>> Jest dużo ludzi (w tym ja) że sprzętu elektronicznego nie traktują
>>>> jak jakiegoś świętego przedmiotu który mozna kupić tylko w stanie
>>>> fabrycznego dziewictwa, nierozpieczętowanego - zauważają fakt
>>>> że czy ten DVD player postoi u mnie 10 dni czy u kogoś 10 dni
>>>> to wartość jego nie spadła 15% i zamiast za coś zapłacić $500
>>>> chętnie zapłacimy te $400 czy $425 aby mieć TEN SAM SPRZĘT.
>
> Czyli wartosc nie spadla o 15%, ale chcesz miec 20% obnizki :-)
> Po prawdzie to wartosc nie spadla niemal nic, ale obnizke chcesz.
> Poza tym to znaczy, ze sklep musi podniesc cene o te 20%, no przynajmniej
> z 10.
>
> Jeszcze byl bezczelny przyklad z innej grupy - przyjsc do sklepu, poprosic
> o wypakowanie sluchawek, posluchac ... i poprosic o drugie oryginalnie
> zamkniete pudelko.
> Bo sluchawki dobre, ale to na prezent ma byc.
> Oczywiscie te rozpakowane to sprzedawca moze sprzedac, ale po stosownej
> obnizce.
Dlaczego po obniżce? Ja jeszcze nie trafiłem na towar przeceniony, bo ma
otworzone opakowanie. Jest przeceniany jak zalega pół roku na półce.
> Albo po posluchaniu kupic w sklepie internetotym.
>
> No coz, byc moze tak trzeba elektronike sprzedawac - do 20 sztuk jedna
> gratis, do macania.
> Duze sklepy do 20, mniejsze do 5 ... i cena rosnie.
To jeden z powodów, dlaczego sklepy internetowe mają niższe ceny.
>
>>> Są sklepy ze sprzętem "ze zwrotów", ale kupując sprzęt zwrócony przez
>>> kogoś, ryzykujesz, że jest on uszkodzony lub ma wadę. Cena jest niższa,
>>> ale gwarancja jest wtedy na miesiąc, na pół roku albo nie ma jej wcale.
>> No to bida.
>
> Niekoniecznie. Cena za to dobra.
Co rozumiesz jako dobra cena? U Pszemola za samo podarte pudełko może
być -15% i z pełną gwarancją.
> Zreszta "refurbished" to nie jest nasz wymysl.
Towar odświeżony, w stanie jak z fabryki i z pełną gwarancją jest w
porządku.
>
>>>> No to naprawdę producenci i sprzedawcy w USA są wyrozumiali dla
>>>> klienta. :)
>>> Po prostu jest duży narzut detaliczny który pokrywa taką obsługę
>>> klienta.
>>> Tym się właśnie hurt od detalu ma różnić.
>
>>Czasem taniej jest mi kupić jakieś podzespoły elektroniczne w sklepie
>>detalicznym niż w hurtowni po maksymalnych rabatach. To jest zagadka
>>ekonomiczna!
>
> Albo to wcale nie sa maksymalne rabaty, albo to nie jest tania hurtownia.
Mozliwe. Ale przy takich warunkach wcale się nie chce rozpoczynać współpracy
z takimi dostawcami.
>
> Tak nawiasem mowiac - to np rabaty siegaja w Polsce 80%.
> Kosmos jakis ... albo zakupowcy w hurtowniach sa od rabatu widocznego na
> fakturze premiowiani, to im producent duzego udziela, co mu tam, kazdemu
> moze dac :-)
Ktoś z marketingu wymyślił, że ludziom podobają się duże rabaty i reszta
firm bezsensownie to powtarza. Sam trafiłem na rabaty 70%.
Robi się to co posałem powyżej, że zakup w detalu może być tańszy od zakupu
w hurtowni. Producent da małej hurtowni 80%, a dużej 90%. Każda hurtownia
dorzuci swoje 5% marży, detalista kolejne 10% i cena u taniego detalisty
może być podobna jak w małej hurtowni.
>
>>>> Albo pod wpływem takiego filmu na portalu społecznościowym 100 lub 1000
>>>> osób.
>>> Uuuu, Pszemol, nie wiesz co piszesz. Jakby pracownik wrzucił taki filmik
>>> do sieci, to może zostać zwolniony dyscyplinarnie za naruszenie
>>> tajemnicy pracodawcy. Nie wiem też czy pracodawca nie może wtedy
>>> dochodzić od niego zadośćuczynienia za poniesione straty.
>
> Moze i moze, ale film przeciez prawdziwy.
Udowodnij, że nie reżyserowany w celu oszkalowania pracodawcy. Pracodawca
posiada komplet zaswiadczenia z urzędów kontrolujących (PIP, Sanepid, GUM,
ZUS, NIK :), że wszystko jest OK.
> A przeciez nie trzeba sie przyznawac do imienia czy nazwiska.
Przecież w Internecie nie jest się anonimowym. Pracodawca zgłasza sprawę do
prokuratury, a ta już dochodzi kto wrzucił filmik do sieci. Musiałbyś
zainwestować w zakup modemu/tabletu/smartfona i zniszczyć go skutecznie po
wgraniu filmu do sieci. I jeszcze film nagrywać z ukrycia, żeby nikt nie
zeznawał przeciwko Tobie.
>
> Tylko ... film powiedzmy odniesie efekt, pracodawca zbanktuje, a pracownik
> ... zostanie bez pracy.
>
Po zwolnieniu dyscyplinarnym, to chyba nawet zasiłek dla bezrobotnych nie
przysługuje.
>>>> A za szkalowanie firmy w Internecie można słono zapłacić. Polska firma
>>>> wędliniarska wytoczyła proces blogerowi jak ten skrytykował smak
>>>> tatara, że jest w nim za dużo chemii. Biedaczek bardzo przepraszał, bo
>>>> inaczej poszedłby z torbami.
>>>> http://di.com.pl/sokolow-vs-bloger-spor-zakonczyl-si
e-ugoda-ale-sokolow-chce-czegos-wiecej-48797
>>> Ciekawa historia.
>>Samo życie.
>
> To nie USA, u nas to jeszcze rzadkosc :-)
> A ciagle jeszcze mozna zlozyc skarge konstutucyjna - obowiazuje wolnosc
> pogladow :-)
> Chyba, ze naprawde przegial z tymi parowkami ...
Wolność Twoich poglądów kończy się tam, gdzie zaczyna się biznes firmy
zdolnej do opłacenia stada prawników.
--
Pozdrawiam,
yabba
Następne wpisy z tego wątku
- 12.01.16 12:13 J.F.
- 12.01.16 12:48 yabba
- 12.01.16 12:46 J.F.
- 12.01.16 13:06 d...@g...com
- 12.01.16 13:25 yabba
- 12.01.16 13:27 yabba
- 12.01.16 13:30 Kris
- 12.01.16 13:57 Pszemol
- 12.01.16 13:58 J.F.
- 12.01.16 14:03 Pszemol
- 12.01.16 14:06 Pszemol
- 12.01.16 14:13 Paweł Pawłowicz
- 12.01.16 14:14 J.F.
- 12.01.16 14:25 d...@g...com
- 12.01.16 14:25 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
Najnowsze wątki
- 2025-01-20 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-20 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-20 huta ruszyla
- 2025-01-20 piece wodorowe
- 2025-01-20 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-20 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-20 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-20 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)