eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikapostarzanie nie poplaca › Re: postarzanie nie poplaca
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrad
    a.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <1wvsz6kvcc4di$.awcd8ryn7eti$.dlg@40tude.net>
    <n61bmd$kbd$1@dont-email.me> <n61d6c$1s0$1@node2.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <n61jb5$hb5$1@dont-email.me>
    <0...@g...com>
    <n63ann$55s$1@dont-email.me> <56853974$0$655$65785112@news.neostrada.pl>
    <n64cu2$ju6$1@dont-email.me> <5687b32a$0$682$65785112@news.neostrada.pl>
    <n698i2$b6f$1@dont-email.me> <56882918$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
    <n6bit9$84b$1@dont-email.me> <568a6d45$0$691$65785112@news.neostrada.pl>
    <n6eusp$10g$1@dont-email.me> <568bb056$0$689$65785112@news.neostrada.pl>
    <n6ge56$6ao$1@dont-email.me> <568bc2c4$0$685$65785112@news.neostrada.pl>
    <n6mpk4$1fm$1@dont-email.me> <568ef0ab$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
    <n6tvj1$9id$1@dont-email.me> <569384d7$0$644$65785112@news.neostrada.pl>
    <n728mh$ahs$1@dont-email.me> <5694bca1$0$696$65785112@news.neostrada.pl>
    <5694d07a$0$689$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: postarzanie nie poplaca
    Date: Tue, 12 Jan 2016 12:22:36 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    X-Antivirus: avast! (VPS 160111-0, 11.01.2016), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 159
    Message-ID: <5694e0f9$0$689$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-72-242-154.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1452597498 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 689 89.72.242.154:3222
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:691949
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:5694d07a$0$689$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:5694bca1$0$696$6...@n...neostrada.
    pl...
    > Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
    >>>> Miałem na myśli sytuację, że sprzęt jest niby sprawny, ale ma jakąś
    >>>> irytująca cechę, która powoduje iz jego używanie jest uciążliwe. Np.
    >>>> pilot działa tylko dokładnie w osi odbiornika IR, albo każda funkcja
    >>>> działa z opóźnieniem 2 sekund. Wtedy raczej 90% nabywców zwróci ten
    >>>> sprzęt do sklepu. Producent go nie przyjmie z powrotem, ponieważ sprzęt
    >>>> działa: włącza się, odtwarza płyty, wyłącza.
    >>
    >>> Jak tu żyję długo to się z takimi bublami nie spotykam...
    >>> Może właśnie dlatego że sklepy w USA mają taką politykę zwrotów
    >>> to takie badziewia wysyła się do sprzedaży tylko w Polsce? ;-)
    >
    >>Według szczegółowej teorii spiskowej, to tak własnie jest. :)
    >>Gorsze proszki do prania, kawa, herbata, słodycze. Może i elektronika?
    >
    > Ja sie ciagle zastanawiam, czy to nie jest tak, ze jak gdzies odrzuca
    > partie z powodu jakosci, to ona laduje u nas.
    > Po takiej cenie, ze sie zwracac nie oplaca.

    Co do proszków, to jest tak, że sami producenci przyznają, że te na polski
    rynek mają inny skład. Oficjalnie, żeby być dostosowanymi do wody w naszych
    kranach. Nieoficjalnie, żeby były tańsze w produkcji.

    >
    > Niektore z tych chinskich wyrobow sa tak wykonane, ze to nie ma prawa
    > masowo dzialac.
    > Ale tez roznie - np ladowarki do telefonow - wszystkie dzialaja.
    >
    >>>> Jest dużo ludzi (w tym ja) że sprzętu elektronicznego nie traktują
    >>>> jak jakiegoś świętego przedmiotu który mozna kupić tylko w stanie
    >>>> fabrycznego dziewictwa, nierozpieczętowanego - zauważają fakt
    >>>> że czy ten DVD player postoi u mnie 10 dni czy u kogoś 10 dni
    >>>> to wartość jego nie spadła 15% i zamiast za coś zapłacić $500
    >>>> chętnie zapłacimy te $400 czy $425 aby mieć TEN SAM SPRZĘT.
    >
    > Czyli wartosc nie spadla o 15%, ale chcesz miec 20% obnizki :-)
    > Po prawdzie to wartosc nie spadla niemal nic, ale obnizke chcesz.
    > Poza tym to znaczy, ze sklep musi podniesc cene o te 20%, no przynajmniej
    > z 10.
    >
    > Jeszcze byl bezczelny przyklad z innej grupy - przyjsc do sklepu, poprosic
    > o wypakowanie sluchawek, posluchac ... i poprosic o drugie oryginalnie
    > zamkniete pudelko.
    > Bo sluchawki dobre, ale to na prezent ma byc.
    > Oczywiscie te rozpakowane to sprzedawca moze sprzedac, ale po stosownej
    > obnizce.

    Dlaczego po obniżce? Ja jeszcze nie trafiłem na towar przeceniony, bo ma
    otworzone opakowanie. Jest przeceniany jak zalega pół roku na półce.

    > Albo po posluchaniu kupic w sklepie internetotym.
    >
    > No coz, byc moze tak trzeba elektronike sprzedawac - do 20 sztuk jedna
    > gratis, do macania.
    > Duze sklepy do 20, mniejsze do 5 ... i cena rosnie.

    To jeden z powodów, dlaczego sklepy internetowe mają niższe ceny.

    >
    >>> Są sklepy ze sprzętem "ze zwrotów", ale kupując sprzęt zwrócony przez
    >>> kogoś, ryzykujesz, że jest on uszkodzony lub ma wadę. Cena jest niższa,
    >>> ale gwarancja jest wtedy na miesiąc, na pół roku albo nie ma jej wcale.
    >> No to bida.
    >
    > Niekoniecznie. Cena za to dobra.

    Co rozumiesz jako dobra cena? U Pszemola za samo podarte pudełko może
    być -15% i z pełną gwarancją.

    > Zreszta "refurbished" to nie jest nasz wymysl.

    Towar odświeżony, w stanie jak z fabryki i z pełną gwarancją jest w
    porządku.

    >
    >>>> No to naprawdę producenci i sprzedawcy w USA są wyrozumiali dla
    >>>> klienta. :)
    >>> Po prostu jest duży narzut detaliczny który pokrywa taką obsługę
    >>> klienta.
    >>> Tym się właśnie hurt od detalu ma różnić.
    >
    >>Czasem taniej jest mi kupić jakieś podzespoły elektroniczne w sklepie
    >>detalicznym niż w hurtowni po maksymalnych rabatach. To jest zagadka
    >>ekonomiczna!
    >
    > Albo to wcale nie sa maksymalne rabaty, albo to nie jest tania hurtownia.

    Mozliwe. Ale przy takich warunkach wcale się nie chce rozpoczynać współpracy
    z takimi dostawcami.

    >
    > Tak nawiasem mowiac - to np rabaty siegaja w Polsce 80%.
    > Kosmos jakis ... albo zakupowcy w hurtowniach sa od rabatu widocznego na
    > fakturze premiowiani, to im producent duzego udziela, co mu tam, kazdemu
    > moze dac :-)

    Ktoś z marketingu wymyślił, że ludziom podobają się duże rabaty i reszta
    firm bezsensownie to powtarza. Sam trafiłem na rabaty 70%.
    Robi się to co posałem powyżej, że zakup w detalu może być tańszy od zakupu
    w hurtowni. Producent da małej hurtowni 80%, a dużej 90%. Każda hurtownia
    dorzuci swoje 5% marży, detalista kolejne 10% i cena u taniego detalisty
    może być podobna jak w małej hurtowni.


    >
    >>>> Albo pod wpływem takiego filmu na portalu społecznościowym 100 lub 1000
    >>>> osób.
    >>> Uuuu, Pszemol, nie wiesz co piszesz. Jakby pracownik wrzucił taki filmik
    >>> do sieci, to może zostać zwolniony dyscyplinarnie za naruszenie
    >>> tajemnicy pracodawcy. Nie wiem też czy pracodawca nie może wtedy
    >>> dochodzić od niego zadośćuczynienia za poniesione straty.
    >
    > Moze i moze, ale film przeciez prawdziwy.

    Udowodnij, że nie reżyserowany w celu oszkalowania pracodawcy. Pracodawca
    posiada komplet zaswiadczenia z urzędów kontrolujących (PIP, Sanepid, GUM,
    ZUS, NIK :), że wszystko jest OK.

    > A przeciez nie trzeba sie przyznawac do imienia czy nazwiska.

    Przecież w Internecie nie jest się anonimowym. Pracodawca zgłasza sprawę do
    prokuratury, a ta już dochodzi kto wrzucił filmik do sieci. Musiałbyś
    zainwestować w zakup modemu/tabletu/smartfona i zniszczyć go skutecznie po
    wgraniu filmu do sieci. I jeszcze film nagrywać z ukrycia, żeby nikt nie
    zeznawał przeciwko Tobie.

    >
    > Tylko ... film powiedzmy odniesie efekt, pracodawca zbanktuje, a pracownik
    > ... zostanie bez pracy.
    >

    Po zwolnieniu dyscyplinarnym, to chyba nawet zasiłek dla bezrobotnych nie
    przysługuje.

    >>>> A za szkalowanie firmy w Internecie można słono zapłacić. Polska firma
    >>>> wędliniarska wytoczyła proces blogerowi jak ten skrytykował smak
    >>>> tatara, że jest w nim za dużo chemii. Biedaczek bardzo przepraszał, bo
    >>>> inaczej poszedłby z torbami.
    >>>> http://di.com.pl/sokolow-vs-bloger-spor-zakonczyl-si
    e-ugoda-ale-sokolow-chce-czegos-wiecej-48797
    >>> Ciekawa historia.
    >>Samo życie.
    >
    > To nie USA, u nas to jeszcze rzadkosc :-)
    > A ciagle jeszcze mozna zlozyc skarge konstutucyjna - obowiazuje wolnosc
    > pogladow :-)
    > Chyba, ze naprawde przegial z tymi parowkami ...

    Wolność Twoich poglądów kończy się tam, gdzie zaczyna się biznes firmy
    zdolnej do opłacenia stada prawników.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: