-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!peer01.fr7!news.highwinds-
media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.
neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
References: <1wvsz6kvcc4di$.awcd8ryn7eti$.dlg@40tude.net>
<d...@4...com>
<9...@g...com>
<n61bmd$kbd$1@dont-email.me> <n61d6c$1s0$1@node2.news.atman.pl>
<6...@g...com>
<n61jb5$hb5$1@dont-email.me>
<0...@g...com>
<n63ann$55s$1@dont-email.me> <56853974$0$655$65785112@news.neostrada.pl>
<n64cu2$ju6$1@dont-email.me> <5687b32a$0$682$65785112@news.neostrada.pl>
<n698i2$b6f$1@dont-email.me> <56882918$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
<n6bit9$84b$1@dont-email.me> <568a6d45$0$691$65785112@news.neostrada.pl>
<n6eusp$10g$1@dont-email.me> <568bb056$0$689$65785112@news.neostrada.pl>
<n6ge56$6ao$1@dont-email.me> <568bc2c4$0$685$65785112@news.neostrada.pl>
<n6mpk4$1fm$1@dont-email.me> <568ef0ab$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
<n6tvj1$9id$1@dont-email.me> <569384d7$0$644$65785112@news.neostrada.pl>
<n728mh$ahs$1@dont-email.me>
Subject: Re: postarzanie nie poplaca
Date: Tue, 12 Jan 2016 09:47:34 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
X-Antivirus: avast! (VPS 160111-0, 11.01.2016), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 145
Message-ID: <5694bca1$0$696$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-72-242-154.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1452588193 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 696 89.72.242.154:4493
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 7953
X-Received-Body-CRC: 3356518138
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:691942
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
news:n728mh$ahs$1@dont-email.me...
> "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote in message
> news:569384d7$0$644$65785112@news.neostrada.pl...
>> Miałem na myśli sytuację, że sprzęt jest niby sprawny, ale ma jakąś
>> irytująca cechę, która powoduje iz jego używanie jest uciążliwe. Np.
>> pilot działa tylko dokładnie w osi odbiornika IR, albo każda funkcja
>> działa z opóźnieniem 2 sekund. Wtedy raczej 90% nabywców zwróci ten
>> sprzęt do sklepu. Producent go nie przyjmie z powrotem, ponieważ sprzęt
>> działa: włącza się, odtwarza płyty, wyłącza.
>
> Jak tu żyję długo to się z takimi bublami nie spotykam...
> Może właśnie dlatego że sklepy w USA mają taką politykę zwrotów
> to takie badziewia wysyła się do sprzedaży tylko w Polsce? ;-)
>
Według szczegółowej teorii spiskowej, to tak własnie jest. :)
Gorsze proszki do prania, kawa, herbata, słodycze. Może i elektronika?
Mam kolegę, który z zawiązanymi oczami, bezbłędnie po samym smaku,
rozpoznawał kraj produkcji misiów-żelków.
>>> Jest dużo ludzi (w tym ja) że sprzętu elektronicznego nie traktują
>>> jak jakiegoś świętego przedmiotu który mozna kupić tylko w stanie
>>> fabrycznego dziewictwa, nierozpieczętowanego - zauważają fakt
>>> że czy ten DVD player postoi u mnie 10 dni czy u kogoś 10 dni
>>> to wartość jego nie spadła 15% i zamiast za coś zapłacić $500
>>> chętnie zapłacimy te $400 czy $425 aby mieć TEN SAM SPRZĘT.
>>
>> Też bym bez problemu taki kupił. Jednak u nas nie zauważyłem w Media
>> Marktach i tym podobnych sprzętów zwróconych przez klientów
>> i z niższą ceną. Może bywają, ale się rozchodzą jak ciepłe bułeczki. :)
>
> Może tak jest.
>
>> Są sklepy ze sprzętem "ze zwrotów", ale kupując sprzęt zwrócony przez
>> kogoś, ryzykujesz, że jest on uszkodzony lub ma wadę. Cena jest niższa,
>> ale gwarancja jest wtedy na miesiąc, na pół roku albo nie ma jej wcale.
>
> No to bida.
>
>>>> Czy małe sklepy też przyjmują zroty w taki prosty sposób?
>>>
>>> Zdefiniuj termin "małe sklepy".
>>
>> Sklep z 2-3-4-5 pracownikami.
>
> Nie odwiedzam takich sklepów z elektroników.
> Przeważnie jest w nich jakaś zbieranina z eBay'a.
> Więc nie orientuję się jak u nich ze zwrotami...
>
>>> Teoretycznie można to tak interpretować jak mówisz :-)
>>> Natomiast w praktyce gwarancja liczy się od daty zakupu,
>>> i kupując towar otworzony w sklepie efekt jest taki jak
>>> gdy kupujesz towar nowy: dostajesz pełną gwarancję
>>> od daty widniejącej na Twoim paragonie.
>>> Pamiętaj, że w dużej skali ten mały procent sprzętu który
>>> generalnie się nie psuje nie będzie dla producenta żadnym
>>> obciążeniem finansowym gdy gwarancję będzie honorował przez
>>> 13 a nie 12 miesięcy, czy - tymbardziej - 25 a nie 24 miesiące.
>>
>> No to naprawdę producenci i sprzedawcy w USA są wyrozumiali dla klienta.
>> :)
>
> Po prostu jest duży narzut detaliczny który pokrywa taką obsługę klienta.
> Tym się właśnie hurt od detalu ma różnić.
Czasem taniej jest mi kupić jakieś podzespoły elektroniczne w sklepie
detalicznym niż w hurtowni po maksymalnych rabatach. To jest zagadka
ekonomiczna!
>
>>> Istnieje to nie jest dobre kryterium - to oznacza tylko tyle że jakoś
>>> tam
>>> się mu opłaca tak funkcjonować. Kto wie czy nie miałby więcej dochodów
>>> gdyby lepiej traktował klientów - może mógłby zatrudnić więcej
>>> pracowników,
>>> rozbudować lokalizację, oferować więcej produktów, założyć filię swoją
>>> na sąsiednim osiedlu - czy też wygryźć konkurencję i mieć 2x więcej
>>> profitów.
>>
>> Konkurencja z dobrymi wędlinami też się nie rozwinęła przez ten czas.
>
> W ogóle małym sklepikom nie wróżę zbyt dużego prosperity...
Nie rozwinęła, to nie znaczy, że ma się źle. Wolę kupować w sprawdzonym
sklepiku, który dba o jakość towaru, niż w megamarkecie, który stawia na
ilość, a nie na jakość i "przedłuża" datę przydatności do spożycia.
>
>>> Kryminałby się zrobił - wystarczyłoby aby się zgłosił ktoś, kto się
>>> pochorował.
>>
>> Jak nam Pan udowodni, że zachorował Pan od naszego produktu, a nie od
>> produktu kupionego u konkurencji?
>> Proszę dostarczyć komisyjnie pobrane próbki artykułu w dniu zakupu. Oraz
>> przedstawić certyfikat niezależnego osrodka badawczego, że przechowywał
>> Pan artykuł zgodnie z wymaganiami.
>
> Znów - moze się zdarzyć że ktoś kupi więcej, da nadmiar do zamrażalnika,
> to co zje i od czego się pochoruje + zawartość zamrażalnika zaprowadzi ich
> do źródła.
Musisz jeszcze udowodnić, że przed włożeniem do zamrażalnika nie zepsułes
specjalnie tej porcji żywności.
> Już tak było w USA. Chyba w przypadku jakiegoś dużego zatrucia salmonelą.
>
Tu jest Polska, a nie USA.
>>> Albo pod wpływem takiego filmu na portalu społecznościowym 100 lub 1000
>>> osób.
>>
>> Uuuu, Pszemol, nie wiesz co piszesz. Jakby pracownik wrzucił taki filmik
>> do sieci, to może zostać zwolniony dyscyplinarnie za naruszenie tajemnicy
>> pracodawcy. Nie wiem też czy pracodawca nie może wtedy dochodzić od niego
>> zadośćuczynienia za poniesione straty. Pozostali pracownicy w trosce o
>> własne posady nie potwierdziliby, że było takie polecenie szefostwa.
>
> Nie macie ustawy o "whistleblowers"?
>
A coż to za zwierz? To o to chodzi?
https://pl.wikipedia.org/wiki/Sygnalista_%28demaskat
or%29
Chyba nie ma takiej ustawy.
U nas na osoby zwracające uwagę na przekręty i nieprawidłowości mówi się
"oszołomy" i "mąciciele". (To było z lekką ironią.)
>> A za szkalowanie firmy w Internecie można słono zapłacić. Polska firma
>> wędliniarska wytoczyła proces blogerowi jak ten skrytykował smak tatara,
>> że jest w nim za dużo chemii. Biedaczek bardzo przepraszał, bo inaczej
>> poszedłby z torbami.
>>
>> http://di.com.pl/sokolow-vs-bloger-spor-zakonczyl-si
e-ugoda-ale-sokolow-chce-czegos-wiecej-48797
>
> Ciekawa historia.
Samo życie.
--
Pozdrawiam,
yabba
Następne wpisy z tego wątku
- 12.01.16 11:05 d...@g...com
- 12.01.16 11:07 J.F.
- 12.01.16 11:46 yabba
- 12.01.16 12:22 yabba
- 12.01.16 12:13 J.F.
- 12.01.16 12:48 yabba
- 12.01.16 12:46 J.F.
- 12.01.16 13:06 d...@g...com
- 12.01.16 13:25 yabba
- 12.01.16 13:27 yabba
- 12.01.16 13:30 Kris
- 12.01.16 13:57 Pszemol
- 12.01.16 13:58 J.F.
- 12.01.16 14:03 Pszemol
- 12.01.16 14:06 Pszemol
Najnowsze wątki z tej grupy
- JDG i utylizacja sprzetu
- Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
- No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
- Pytanie o transformator do dzwonka
Najnowsze wątki
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- 2024-11-28 droga laweta
- 2024-11-28 Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- 2024-11-28 skąd się biorą tacy debile?
- 2024-11-28 JDG i utylizacja sprzetu
- 2024-11-27 Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- 2024-11-28 Katowice => Technical Artist <=
- 2024-11-28 Katowice => Technical Artist <=
- 2024-11-28 Bydgoszcz => QA Engineer <=
- 2024-11-28 Zielona Góra => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-28 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-27 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-11-27 Zielona Góra => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-27 Warszawa => Senior Java Developer <=