eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyposlizgRe: poslizg
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: poslizg
    Date: Sat, 25 Feb 2012 19:11:09 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 88
    Message-ID: <jibbod$840$1@inews.gazeta.pl>
    References: <ji8de3$a5b$1@inews.gazeta.pl> <ji8k78$sb7$1@inews.gazeta.pl>
    <16qpto5q84mw6$.1nlr98mt7xcyd$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1330197069 8320 172.20.26.245 (25 Feb 2012 19:11:09 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 25 Feb 2012 19:11:09 +0000 (UTC)
    X-User: mttj
    X-Forwarded-For: 83.7.143.43
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2436504
    [ ukryj nagłówki ]

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Dnia Fri, 24 Feb 2012 18:17:13 +0000 (UTC), Michał napisał(a):
    > > różnica jest taka że przy większych predkościach (i takich samych
    > > oponach na wszystkich 4 kołach) jakoś tak "dostojniej"
    > > wpada w poślizgi.
    >
    > ten stary film z autostrady - to jest "dostojnie" ?
    > http://www.youtube.com/watch?v=1WPdcbdyh2M

    To jakieś mniejsze auto musi być, na filmie widzę tylko że Audi
    ale nie poznaje które :) Ale to nie tak się dzieje i zupełnie nie
    jak BMW 3/M3 (tez było na starym filmie, na mokrym co się dzieje).

    Generalnie takie coś miałem jak opony z tyłu były bardzo złe
    da się coś takiego zrobić - tylko z 1.5x wolniej się auto obraca
    (do opanowania bez najmniejszych problemów).

    Przy takich samych oponach, niezależnie od prędkości auto
    równo się zsuwa na bok (przynajmniej moje).


    Najmocniejsze szarpnięcia boczne miałem przy 2 rzeczach:
    chwytanie krawężników (jak się uderzy w niego @40 km/h
    ścinając zakręt - to potrafi tyłem rzucić na powiedzmy...
    metr - i drugie poślizgi @ 30..40km/h wtedy kiedy opona raz
    łapie 'tarciem dynamicznym lub statycznym' - wtedy może
    szybko szarpnąć).

    Przy większych prędkościach zawsze wszystko dzieje się powoli,
    tz. świat leci szybko do przodu, ale jakieś uślizgi są
    bardzo "majestatyczne" - zwłaszcza na mokrym.

    > >> Ile szybciej mozna jechac i jeszcze jakos opanowac samochod nie
    > >> wypadajac poza pas ruchu ?
    > > +8..10% od momentu kiedy traci przyczepność, ale z zakrętu
    > > już nie koniecznie wyjedziesz szybciej.
    >
    > Nie wazne ze wolniej, wazne ze caly.
    > 10% ? czyli np 60 przejedziesz, a 70 juz nie ?

    Coś mniej więcej takiego, mówię o zwykłej jeździe i moich
    doświadczeniach (w rajdach nie startuję) i zwykłych oponach.

    Przy otwartym oknie jak już słychać pisk - to powiedzmy że
    te 10km/h szybciej się pojedzie, potem już tor jazdy będzie inny.

    Druga sprawa jest taka że jak nie przesadzimy o 40km/h czy więcej
    to bardzo szybko błąd można skorygować - hamulec na dosłownie moment
    i jedziemy z prędkością ok - już pomijam że na zakręcie można hamować
    dalej - elektronika da radę, a nawet pomoże jeszcze bardziej.

    > >> zaczynamy od normalnej jazdy, zadnego skladania samochodu, zadnej
    > >> jazdy bokiem, ot, cos zaczyna uciekac, a tu z jednej strony latarnia,
    > >> a z drugiej tir :-)
    > > celować pomiędzy nie ?
    >
    > no ba - miedzy nimi pas prowadzi, ale auto nie chce nim jechac :-(

    tył ucieka ?
    kontra i hamulec na chwile przed wyprostowaniem ABS powinien
    go ustabilizować (jeśli lepszy ABS). ESP powinno wogóle do
    tego nie dopuścić.

    > > albo odrazu w latarnie - byle na czołowe (przy słabych autach lub
    > > prędkościach ponad ~80..90km/h celować w latarnie prawa stroną ;) ),
    > > będzie latarnia ścięta i auto do kasacji.
    >
    > latarnia sie nie zetnie :-(

    przodem @80km/h+ raczej już zetnie, tz widziałem jakieś takie super
    grube to takiej nie ;)

    > No i czy w ogole mamy jakis wybor ?

    eeee, no chyba nawet jak jest mocno przesadzone póki tył przodu
    nie wyprzedził, to sterowność jest (powinna być).


    Pobocze tez jest ok, aczkolwiek z 4x bardziej śliskie po trawie tez
    się daje jechać jak cię ktoś zepchnie z pasa (mój rekord 160km/h ;) )
    hamować 2 kołami na trawie, 2ma na lodzie i jeszcze wgrzebywać się
    z powrotem na asfalt też się da, nie rzuca nie obraca, nie trzeba
    kontrować - ale trzymanie hamulca na maxa wtedy zalecane (lub gazu
    przy FWD też max;) - żeby tylko elektornika działała i prostowała )

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: