-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: poslizg
Date: Sat, 25 Feb 2012 19:11:09 +0000 (UTC)
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 88
Message-ID: <jibbod$840$1@inews.gazeta.pl>
References: <ji8de3$a5b$1@inews.gazeta.pl> <ji8k78$sb7$1@inews.gazeta.pl>
<16qpto5q84mw6$.1nlr98mt7xcyd$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: localhost
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1330197069 8320 172.20.26.245 (25 Feb 2012 19:11:09 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 25 Feb 2012 19:11:09 +0000 (UTC)
X-User: mttj
X-Forwarded-For: 83.7.143.43
X-Remote-IP: localhost
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2436504
[ ukryj nagłówki ]J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):
> Dnia Fri, 24 Feb 2012 18:17:13 +0000 (UTC), Michał napisał(a):
> > różnica jest taka że przy większych predkościach (i takich samych
> > oponach na wszystkich 4 kołach) jakoś tak "dostojniej"
> > wpada w poślizgi.
>
> ten stary film z autostrady - to jest "dostojnie" ?
> http://www.youtube.com/watch?v=1WPdcbdyh2M
To jakieś mniejsze auto musi być, na filmie widzę tylko że Audi
ale nie poznaje które :) Ale to nie tak się dzieje i zupełnie nie
jak BMW 3/M3 (tez było na starym filmie, na mokrym co się dzieje).
Generalnie takie coś miałem jak opony z tyłu były bardzo złe
da się coś takiego zrobić - tylko z 1.5x wolniej się auto obraca
(do opanowania bez najmniejszych problemów).
Przy takich samych oponach, niezależnie od prędkości auto
równo się zsuwa na bok (przynajmniej moje).
Najmocniejsze szarpnięcia boczne miałem przy 2 rzeczach:
chwytanie krawężników (jak się uderzy w niego @40 km/h
ścinając zakręt - to potrafi tyłem rzucić na powiedzmy...
metr - i drugie poślizgi @ 30..40km/h wtedy kiedy opona raz
łapie 'tarciem dynamicznym lub statycznym' - wtedy może
szybko szarpnąć).
Przy większych prędkościach zawsze wszystko dzieje się powoli,
tz. świat leci szybko do przodu, ale jakieś uślizgi są
bardzo "majestatyczne" - zwłaszcza na mokrym.
> >> Ile szybciej mozna jechac i jeszcze jakos opanowac samochod nie
> >> wypadajac poza pas ruchu ?
> > +8..10% od momentu kiedy traci przyczepność, ale z zakrętu
> > już nie koniecznie wyjedziesz szybciej.
>
> Nie wazne ze wolniej, wazne ze caly.
> 10% ? czyli np 60 przejedziesz, a 70 juz nie ?
Coś mniej więcej takiego, mówię o zwykłej jeździe i moich
doświadczeniach (w rajdach nie startuję) i zwykłych oponach.
Przy otwartym oknie jak już słychać pisk - to powiedzmy że
te 10km/h szybciej się pojedzie, potem już tor jazdy będzie inny.
Druga sprawa jest taka że jak nie przesadzimy o 40km/h czy więcej
to bardzo szybko błąd można skorygować - hamulec na dosłownie moment
i jedziemy z prędkością ok - już pomijam że na zakręcie można hamować
dalej - elektronika da radę, a nawet pomoże jeszcze bardziej.
> >> zaczynamy od normalnej jazdy, zadnego skladania samochodu, zadnej
> >> jazdy bokiem, ot, cos zaczyna uciekac, a tu z jednej strony latarnia,
> >> a z drugiej tir :-)
> > celować pomiędzy nie ?
>
> no ba - miedzy nimi pas prowadzi, ale auto nie chce nim jechac :-(
tył ucieka ?
kontra i hamulec na chwile przed wyprostowaniem ABS powinien
go ustabilizować (jeśli lepszy ABS). ESP powinno wogóle do
tego nie dopuścić.
> > albo odrazu w latarnie - byle na czołowe (przy słabych autach lub
> > prędkościach ponad ~80..90km/h celować w latarnie prawa stroną ;) ),
> > będzie latarnia ścięta i auto do kasacji.
>
> latarnia sie nie zetnie :-(
przodem @80km/h+ raczej już zetnie, tz widziałem jakieś takie super
grube to takiej nie ;)
> No i czy w ogole mamy jakis wybor ?
eeee, no chyba nawet jak jest mocno przesadzone póki tył przodu
nie wyprzedził, to sterowność jest (powinna być).
Pobocze tez jest ok, aczkolwiek z 4x bardziej śliskie po trawie tez
się daje jechać jak cię ktoś zepchnie z pasa (mój rekord 160km/h ;) )
hamować 2 kołami na trawie, 2ma na lodzie i jeszcze wgrzebywać się
z powrotem na asfalt też się da, nie rzuca nie obraca, nie trzeba
kontrować - ale trzymanie hamulca na maxa wtedy zalecane (lub gazu
przy FWD też max;) - żeby tylko elektornika działała i prostowała )
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 25.02.12 20:37 Tomasz Pyra
- 25.02.12 20:41 Tomasz Pyra
- 25.02.12 21:04 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 25.02.12 21:32 Michał
- 25.02.12 21:46 Michał
- 25.02.12 23:39 Adam Płaszczyca
- 25.02.12 23:39 Adam Płaszczyca
- 26.02.12 00:07 jerzu
- 26.02.12 00:47 Iguan_007
- 26.02.12 01:44 Michał
- 26.02.12 03:04 Filip
- 26.02.12 09:24 MarcinJM
- 26.02.12 10:56 J.F.
- 26.02.12 11:21 MarcinJM
- 26.02.12 12:46 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
Najnowsze wątki
- 2025-01-29 "Zorganizowana Grupa Przestępcza" poczeka na decyzję o ekstradycji z UK na wolności [RARS]
- 2025-01-29 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-29 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-29 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-29 Poznań => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-29 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36
- 2025-01-29 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-01-29 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2025-01-29 Białystok => UX Designer <=
- 2025-01-29 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-29 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-01-29 Zdalny podpis
- 2025-01-29 Nazbyt "muzyczne" słuchawki
- 2025-01-29 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-29 Prawo jak je [nie]rząd rozumie.