-
Data: 2012-02-26 12:46:04
Temat: Re: poslizg
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Sun, 26 Feb 2012 11:21:10 +0100, MarcinJM napisał(a):
> W dniu 2012-02-26 10:56, J.F. pisze:
>>> Opowiesci, ze ktos wszedl w zakret za szybko, wpadl w NIEKONTROLOWANY
>>> poslizg i wyszedl z tego calo to bajki. Na wszelkie dzialanie jest za
>>> malo miejsca i czasu.
>> ale pytanie w sumie bylo czy poslizg niekontrolowany kierowca potrafi
>> zamienic w kontrolowany, a jak juz bedzie kontrolowal, to do jakiej
>> nadwyzki predkosci da sie utrzymac na szerokosci jezdni ..
>
> To nie tak. Zaleznosc jest nastepujaca: predkosc ponad miare +
> przyczepnosc = czas i miejsce na przemiane niekontrolowanego w kontrolowany.
> Na lodzie i nawet niewielkim przekroczeniu granicznej potrzeba
> kilkanascie metrow szerokosci na wydobycie sie z gowna.
> Na szutrze metr, dwa luzu powinny starczyc. Na asfalcie to nie wiem, nie
> jestem asfaltowcem i na tym podlozu staram sie jezdzic zachowawczo.
> Istotna jest rowniez moc silnika w przypadku przyczepniejszych
> nawierzchni (jakas sila musi zmienic wypadkowa toru jazdy).
No, na asfalcie tych sil nie brakuje, jak widac po roznych filmach
>> no i tak prawde mowiac to mnie ostatnio taki niewielki uslizg spotkal przy
>> wjezdzaniu na rondo, i sie zaczalem zastanawiac jaki mialem margines
>> bezpieczenstwa, czyli ile szybciej moglbym jechac i nie rozbic sie ..
>
> Przypuszczam, ze sporo, wieksza bariera jest granica
> strachu/zaniepokojnia nic rzeczywiste warunki.
> Wielokrotnie bylm w sytuacji, ze wydawalo mi sie, ze ostro przepalowalem
> i zdumiewal mnie fakt, ze wyszedlem z tego moze nie bez trudu, ale bez
> wiekszych sensacji.
> Powtorze: nawieksza bariera jest psychika.
No wiesz, tu drobniutki uslizg byl, wiec predkosc byla juz przekroczona.
a miejsca jak to na drodze - malo.
> Wjezdzajac kiedys na rondo na nowych oponach, nie pomyslalem, ze
> gumiarze pokrywaja je plackiem, czy jakims innym woskiem, w ciagu ulamka
> sekundy stalem obrocony o 180o. Nie zdazylem zrobic kompletnie nic. Czas
> reakcji czlowieka to ok 0.2 - 0.5 sek. Mocny niekontrolowany poslizg po
> uplywie tego czasu jest nie do opanowania.
Tu asfalt byl mokry, uslizg malutki i wystarczyla tylko drobna korekta po,
ale ciekaw jestem co by bylo gdybym jechal te 10 czy 20 km/h szybciej.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 26.02.12 17:04 MarcinJM
- 26.02.12 17:33 Adam Płaszczyca
- 26.02.12 17:34 Adam Płaszczyca
- 26.02.12 17:57 J.F.
- 26.02.12 19:05 DoQ
- 26.02.12 19:38 J.F.
- 26.02.12 19:44 DoQ
- 26.02.12 20:00 Marcin 'Yans' Bazarnik
Najnowsze wątki z tej grupy
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
Najnowsze wątki
- 2025-03-13 Raspberry Pi 3 Model B+
- 2025-03-13 Kuchenka elektryczna
- 2025-03-12 test
- 2025-03-13 własny ekran startowy
- 2025-03-13 Błonie => IT System Administrator <=
- 2025-03-13 Częstochowa => Manager ds. produktu <=
- 2025-03-13 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-03-13 Chiny-Kraków => Koordynator Produkcji / Przedstawiciel ds. rozwoju pr
- 2025-03-13 Warszawa => Analityk biznesowo-systemowy <=
- 2025-03-13 Warszawa => Business Systems Analyst <=
- 2025-03-13 Żerniki => NodeJS Developer <=
- 2025-03-13 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=