eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyposlizgRe: poslizg
  • Data: 2012-02-26 11:21:10
    Temat: Re: poslizg
    Od: MarcinJM <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2012-02-26 10:56, J.F. pisze:
    > Dnia Sun, 26 Feb 2012 09:24:14 +0100, MarcinJM napisał(a):
    >> W dniu 2012-02-25 23:39, Adam Płaszczyca pisze:
    >>> Jak wejdziesz w zakręt za szybko bez poślizgu kontrolowanego, to jesteś w
    >>> dupie.
    >> Otoz i to wlasnie.
    >> Opowiesci, ze ktos wszedl w zakret za szybko, wpadl w NIEKONTROLOWANY
    >> poslizg i wyszedl z tego calo to bajki. Na wszelkie dzialanie jest za
    >> malo miejsca i czasu.
    >
    > ale pytanie w sumie bylo czy poslizg niekontrolowany kierowca potrafi
    > zamienic w kontrolowany, a jak juz bedzie kontrolowal, to do jakiej
    > nadwyzki predkosci da sie utrzymac na szerokosci jezdni ..

    To nie tak. Zaleznosc jest nastepujaca: predkosc ponad miare +
    przyczepnosc = czas i miejsce na przemiane niekontrolowanego w kontrolowany.

    Na lodzie i nawet niewielkim przekroczeniu granicznej potrzeba
    kilkanascie metrow szerokosci na wydobycie sie z gowna.
    Na szutrze metr, dwa luzu powinny starczyc. Na asfalcie to nie wiem, nie
    jestem asfaltowcem i na tym podlozu staram sie jezdzic zachowawczo.
    Istotna jest rowniez moc silnika w przypadku przyczepniejszych
    nawierzchni (jakas sila musi zmienic wypadkowa toru jazdy).
    >
    >> Do opanowania sa jedynie niewielkie USLIZGI w _poblizu_ predkosci
    >> granicznej.
    >
    > no i tak prawde mowiac to mnie ostatnio taki niewielki uslizg spotkal przy
    > wjezdzaniu na rondo, i sie zaczalem zastanawiac jaki mialem margines
    > bezpieczenstwa, czyli ile szybciej moglbym jechac i nie rozbic sie ..

    Przypuszczam, ze sporo, wieksza bariera jest granica
    strachu/zaniepokojnia nic rzeczywiste warunki.
    Wielokrotnie bylm w sytuacji, ze wydawalo mi sie, ze ostro przepalowalem
    i zdumiewal mnie fakt, ze wyszedlem z tego moze nie bez trudu, ale bez
    wiekszych sensacji.
    Powtorze: nawieksza bariera jest psychika.
    Ja niestety jestem juz za stary na przelamanie pewnych barier, wiec
    dobrym rajdowcem nie zostane.

    Wjezdzajac kiedys na rondo na nowych oponach, nie pomyslalem, ze
    gumiarze pokrywaja je plackiem, czy jakims innym woskiem, w ciagu ulamka
    sekundy stalem obrocony o 180o. Nie zdazylem zrobic kompletnie nic. Czas
    reakcji czlowieka to ok 0.2 - 0.5 sek. Mocny niekontrolowany poslizg po
    uplywie tego czasu jest nie do opanowania.

    Opisuje i przekazuje wylacznie moje doswiadczenia, moze to byc tylko
    moje "wydajemisie".

    --
    Pozdrawiam
    MarcinJM

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: