-
Data: 2012-02-25 20:11:09
Temat: Re: poslizg
Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):
> Dnia Fri, 24 Feb 2012 18:17:13 +0000 (UTC), Michał napisał(a):
> > różnica jest taka że przy większych predkościach (i takich samych
> > oponach na wszystkich 4 kołach) jakoś tak "dostojniej"
> > wpada w poślizgi.
>
> ten stary film z autostrady - to jest "dostojnie" ?
> http://www.youtube.com/watch?v=1WPdcbdyh2M
To jakieś mniejsze auto musi być, na filmie widzę tylko że Audi
ale nie poznaje które :) Ale to nie tak się dzieje i zupełnie nie
jak BMW 3/M3 (tez było na starym filmie, na mokrym co się dzieje).
Generalnie takie coś miałem jak opony z tyłu były bardzo złe
da się coś takiego zrobić - tylko z 1.5x wolniej się auto obraca
(do opanowania bez najmniejszych problemów).
Przy takich samych oponach, niezależnie od prędkości auto
równo się zsuwa na bok (przynajmniej moje).
Najmocniejsze szarpnięcia boczne miałem przy 2 rzeczach:
chwytanie krawężników (jak się uderzy w niego @40 km/h
ścinając zakręt - to potrafi tyłem rzucić na powiedzmy...
metr - i drugie poślizgi @ 30..40km/h wtedy kiedy opona raz
łapie 'tarciem dynamicznym lub statycznym' - wtedy może
szybko szarpnąć).
Przy większych prędkościach zawsze wszystko dzieje się powoli,
tz. świat leci szybko do przodu, ale jakieś uślizgi są
bardzo "majestatyczne" - zwłaszcza na mokrym.
> >> Ile szybciej mozna jechac i jeszcze jakos opanowac samochod nie
> >> wypadajac poza pas ruchu ?
> > +8..10% od momentu kiedy traci przyczepność, ale z zakrętu
> > już nie koniecznie wyjedziesz szybciej.
>
> Nie wazne ze wolniej, wazne ze caly.
> 10% ? czyli np 60 przejedziesz, a 70 juz nie ?
Coś mniej więcej takiego, mówię o zwykłej jeździe i moich
doświadczeniach (w rajdach nie startuję) i zwykłych oponach.
Przy otwartym oknie jak już słychać pisk - to powiedzmy że
te 10km/h szybciej się pojedzie, potem już tor jazdy będzie inny.
Druga sprawa jest taka że jak nie przesadzimy o 40km/h czy więcej
to bardzo szybko błąd można skorygować - hamulec na dosłownie moment
i jedziemy z prędkością ok - już pomijam że na zakręcie można hamować
dalej - elektronika da radę, a nawet pomoże jeszcze bardziej.
> >> zaczynamy od normalnej jazdy, zadnego skladania samochodu, zadnej
> >> jazdy bokiem, ot, cos zaczyna uciekac, a tu z jednej strony latarnia,
> >> a z drugiej tir :-)
> > celować pomiędzy nie ?
>
> no ba - miedzy nimi pas prowadzi, ale auto nie chce nim jechac :-(
tył ucieka ?
kontra i hamulec na chwile przed wyprostowaniem ABS powinien
go ustabilizować (jeśli lepszy ABS). ESP powinno wogóle do
tego nie dopuścić.
> > albo odrazu w latarnie - byle na czołowe (przy słabych autach lub
> > prędkościach ponad ~80..90km/h celować w latarnie prawa stroną ;) ),
> > będzie latarnia ścięta i auto do kasacji.
>
> latarnia sie nie zetnie :-(
przodem @80km/h+ raczej już zetnie, tz widziałem jakieś takie super
grube to takiej nie ;)
> No i czy w ogole mamy jakis wybor ?
eeee, no chyba nawet jak jest mocno przesadzone póki tył przodu
nie wyprzedził, to sterowność jest (powinna być).
Pobocze tez jest ok, aczkolwiek z 4x bardziej śliskie po trawie tez
się daje jechać jak cię ktoś zepchnie z pasa (mój rekord 160km/h ;) )
hamować 2 kołami na trawie, 2ma na lodzie i jeszcze wgrzebywać się
z powrotem na asfalt też się da, nie rzuca nie obraca, nie trzeba
kontrować - ale trzymanie hamulca na maxa wtedy zalecane (lub gazu
przy FWD też max;) - żeby tylko elektornika działała i prostowała )
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 25.02.12 20:37 Tomasz Pyra
- 25.02.12 20:41 Tomasz Pyra
- 25.02.12 21:04 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 25.02.12 21:32 Michał
- 25.02.12 21:46 Michał
- 25.02.12 23:39 Adam Płaszczyca
- 25.02.12 23:39 Adam Płaszczyca
- 26.02.12 00:07 jerzu
- 26.02.12 00:47 Iguan_007
- 26.02.12 01:44 Michał
- 26.02.12 03:04 Filip
- 26.02.12 09:24 MarcinJM
- 26.02.12 10:56 J.F.
- 26.02.12 11:21 MarcinJM
- 26.02.12 12:46 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
Najnowsze wątki
- 2025-01-27 OT musk
- 2025-01-27 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-27 Kto ma PRAWNĄ rację? poseł KO mec. R. Giertych v. mec. B. Lewandowski
- 2025-01-27 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-27 Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- 2025-01-27 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-01-27 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-27 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-27 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-27 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-27 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=