    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Tue, 31 Mar 2015 10:49:54 -0700 (PDT)
    <b...@g...com>
    <4...@g...com>
    <f...@g...com>
    <8...@g...com>
    <b...@g...com>
    <c...@g...com>
    <2...@g...com>
    <b...@g...com>
    Subject: Re: poprawność algorytmu
    From: g...@g...com

    W dniu wtorek, 31 marca 2015 19:29:20 UTC+2 użytkownik M.M. napisał:

    > No oczywiście że jest nieprecyzyjne. Jest nieprecyzyjne jak każde
    > generalizowanie.

    Generalizowanie to tyle, co uogólnianie, czyli przechodzenie
    od przypadku konkretniejszego do ogólniejszego. Stąd, że Twoje
    generalizowanie jest nieprecyzyjne, nie wynika, że każde generalizowanie
    jest nieprecyzyjne.
    Na przykład dodanie funkcji porównującej jako parametru
    dla funkcji "sort" jest generalizowaniem, a jest piekielnie
    precyzyjne.

    > Przypuszczasz, że chodziło mi o dowód formalny (na podstawie kodu
    > źródłowego) na istnienie lepszego programu na rynku? ;-)

    Problem polega na tym, że nie wiem, o co Ci chodziło, bo wyraziłeś
    się dość nieprecyzyjnie

    > A ja wiem że wiesz, potrafisz odróżnić tekst dobrze przetłumaczony od
    > źle przetłumaczonego.

    W pewnym zakresie może tak. Ale znajdzie się również taki, w którym
    eksperci będą między sobą dywagować, czy Słomczyński, czy Barańczak

    > Nie wiem jak można udowodnić na podstawie źródeł dwóch
    > programów, który program lepiej tłumaczy tekst.

    Też nie wiem. Prawdopodobnie nie można, tym bardziej, że
    nie umiemy nawet uściślić, co to znaczy "lepiej tłumaczyć tekst"

    > Różnych programów o rozmiarze N bajtów mamy 256^N. Mamy definicję
    > dopuszczalnych danych wejściowych, być może wraz z rozkładem
    > prawdopodobieństwa. Mamy precyzyjnie określone co oznacza najlepszy.
    > Jak udowodnić, że wśród 256^N nie istnieje żaden lepszy program
    > od naszego?

    W niektórych przypadkach możemy być może policzyć, jaka jest teoretyczna
    granica wydajności, i pokazać, że nasz algorytm ją realizuje (jeżeli
    poprze "lepszość" rozumiemy mniejszą złożoność obliczeniową)

    Ale niestety Twoje użycie słowa "najlepszy" jest nieprecyzyjne,
    bo "najlepszy" może być również w sensie "maintainability" -- że
    ma najlepsze komentarze, jest najłatwiej rozszerzalny itd.

    > Może czegoś nie wiem, dla jakich kryteriów dowód będzie łatwy w
    > przeprowadzeniu?

    Nie rozumiem o co pytasz. W ogólności zależy to od przypadku.

    > Nigdy nie używałem tego polecenia. Czy jest konieczne używanie?
    > Co ono usprawnia?

    Umożliwia synchronizację wątków przed dostępem do pamięci.
    Jeśli Cię to bardziej interesuje, polecam kurs z "Heterogenous Parallel
    Programming" na Courserze albo książkę "CUDA w przykładach" (wyd. Helion)

> [...]
    > wątki muszą dojść do tej instrukcji. A żeby doszły, to nie mogą się
    > wcześniej zablokować i syncthreads musi być wspólną instrukcją....
    >
    > Chyba mam sposób. Jeśli używam N semaforów s1, s2, ... sN, to zakładam, że
    > każde synthreads jest objęte:
    > s1
    > s2
    > sn
    > syncthreds
    > sn
    > s2
    > s1
    > Potem używam wszędzie w tej samej kolejności od s1 do sn.

    Nie. Każdy wątek może bezpiecznie wywołać __syncthreads i nie ma potrzeby
    zabezpieczania jej semaforami, zaś (pomijając kwestię marnowania zasobów)
    właśnie z tego względu zabezpieczanie semaforami nic w tym przypadku nie
    da, a tym bardziej nie ochroni przed deadlockiem.