    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: pomysły na wykorzystanie anten ferrytowych
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sat, 8 Dec 2018 16:05:05 +0100

    Dnia Sat, 8 Dec 2018 05:30:03 -0800 (PST), w...@a...com napisał(a):
> [...]
    > współczesnych specjalistow a glownie tzw. relatywistow, którzy wszystkie
    > zjawiska naiagaja tak aby one byly zgodne z teza mi tej najgienialniejszej
    > w dziejach swiata teorii, te dwie składowe narastają i zanikają wspolbieznie,
    > bez zadnego przsuniecia faowego miedzy nimi. Czyli jak mamy maksimum
    > skladowej elektrycznej to w tym samym momencie i miejscu, skladowa magnetyczna
    > osiaga również wartość maksymalna.
    > A zmoich doswiadczen myślowych, które do tej pory wzorem Einsteina się
    > wykonuje, wartości te powinny być przesuniete w fazie o pi pol. Czyli

    To jest bardzo dobry pomysl, zeby to sprawdzic.

    Tylko jak zwykle wietrze trudnosci wykonawcze :-)

    -na fale krotkie ferryt nie dziala. Bez ferrytu zrobic?
    -... albo pod Solec pojechac.

    -cewka z kondensatorem to przesuwa faze przebiegu.
    i wyjda falszywe wyniki.

> [...]
    > wydłubanego ze starego radyjka, owinięty kilkoma zwojami srebrzanki z
    > dopasowanym i podlaczonym rownolegle kondensatorem do usyskanie w miare
    > waskiego pasma odbieranej czestotliosci. Calosc zaekranowana. No i jakiś
    > wzmacniaczyk ze wskaznikiem wychylowym lub lepiej zaswiecajaca się LEDa.
    > Odbiornik skladowej elektrycznej to kawalek drutu podlaczonego do cewki
    > powietrznej i analogiczna koncowka ze wskaźnikiem.
    >
    > Wyposazony w te układy, udałbym się gdzies w odludny teren, na ktorym
    > moglbym przeprowadzic swoje epokowe doswiadczenie. Jezeli Panowie Relatywiści

    A co to ma wspolnego z relatywizmem ?
    Mawell myslal klasycznie.

    > maja racje, to te odbiorniki powinny zwiecac się w miejscach strzalek czyli
    > gdzie obie te składowe fali uzyskują wartości maksymalne. Czyli co 5 metrow.
    > A jeśli ja mam racje to to usytuowanie tych odbiornikow powinno być
    > przesunięte w fazie o 2.5 metra.

    Ale strzalki to sa przy fali stojacej. A jeden nadajnik generuje
    biezaca. Wiec raczej obserwowac przebiegi na oscyloskopie.
    Tylko jak te magnetyczna zrobic - kilkuzwojowa czewka ?

    Albo rozstawic dwie anteny miedzy nimi bedzie fala stojaca,
    tylko ze wtedy istotnie przesuniecie strzalek bedzie - ale swiadczy o
    tym, ze pole magnetyczne jest w fazie z elektrycznym :-)

    > Jak by takie doswiadzenie się udało wykonać to gwarantuje Ci, ze nie
    > bedziesz mogl nadazyc w budowie takich zextawow, gdyż każdy osrodek naukowy,
    > kazda szkola bedzie go w swych zasobach laboratoryjnych mieć chcialy.

    Eee tam :-)
    Zestawy do zimnej fuzji sie az tak masowo nie sprzedawaly :-)

    J.