    From: AL <a...@s...tam.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: pomysł na...androida ze zbitym wyświetlaczem
    Date: Thu, 08 Jan 2015 15:37:19 +0100

    On 2015-01-08 14:37, MichaelData(R) wrote:
    > AL wydumał(a) w news:m8lv89$b9k$2@dont-email.me :
    >
    > OK ale często nie ma napędu CD/DVD, który uzywam. Dodatkowo na WM6CE są
    > dostepne starocie (programy) które nie są rozwijane. To droga do śmietnika.

    napęd CD/DVD z czytanie MP3/filmow/zdjec/... mam - dodatkowo dysk twardy
    z wirtualna zmieniarka na 8 plyt, odczyt muzy z pendriva, karty SD,
    wejscie AUX ew. po BT z telefonu tez sie da - wiec czego chciec wiecej
    w aucie?

    Na osobnej karcie SD dwie nawigacje, ktore moge przelaczac - AutoMape i
    IGO - preferuje IGO.

    > Te z Andkiem też tak mają więc problem z netem w samochodzie pomijam.
    > Raczej stawiam na mozliwości Andka wzgledem nowych programów jak i
    > obsługę OBD2, którą sobie chwalę.

    Obsluge OBD2 mam w telefonie (Torgue) po BT z kostka w zlaczu
    diagnostycznym - korzystam z tego rzadko - tylko jak chce cos
    przetestowac badz pojawil sie jakis blad - w celu zweryfikowania co to
    za blad zanim udam sie do 'kliniki samochodow' ;)
    Nie czuje potrzeby, by caly czas ta funkcjonalnosc byla wlaczona.
    Soft wszyty w radio do. podaje mi ciagle dane dot wielu punktow auta - w
    tym m.in. stanu ladowania aku - i to mi wystarcza na codzien - reszta to
    standardowe wskazniki.
    Yanosika jak uzywam, to czesto ma on wygaszony ekran i siedzi u mnie w
    kieszonce - wystarczy, ze sie czasem odezwie nt. kontroli, wypadku czy
    innego zagrozenia na drodze - raczej nie przypinam niegdzie telefonu do
    szyby.

    > Ekhm...a jak sie zachowuje ten błyskotliwy jednordzeniowy procesor z
    > zegarem 800MHz przy np...NOWEJ Automapie czy innych aplikacjach które
    > wymagają prędkosci działania?

    nie narzekam - jezdze z tym chinskim wynalazkiem juz ponad poltorej
    roku. W tym roku idealnie sprawowal sie i w Serbii i w Rumunii,
    Czarnogorze jak i w Albanii. Trasa Polska-Albania (masz ok 2kkm)
    wyznaczana jest w IGO ok 30sek, ale IGO jednoczesnie wytycza pare tras
    na raz (najszybsza, ekonomiczna, etc).
    W trakcie drogi - nieoczekiwana zmiana trasy (nawet przy tak dlugiej jak
    w/w) - bardzo szybko przeklada sie na wytyczenie nowej trasy docelowej.
    W trasach lokalnych (powiedzmy do 200km) - dzieje sie to prawie bez
    zwloki.
    Czyli daje rade.

    > Odczułem to nie raz...bo tez kiedyś
    > używałem WM6 i wyraźnie idzie odczuc prędkość działania. Pomijam już
    > wszelakie akcelerometry, których Twój sprzęt nie posiada.

    Akcelerometry, logger trasy (gps), etc - mam zabudowane na stale w
    kamerze-rejestratorze - nie potrzebuje na to patrzec w trakcie drogi
    (zreszta do tej pory praktycznie nie czulem wogole potrzeby analizowania
    tych wykresow jak tylko z ciekawosci).
    Ale mam swiadomosc, ze moze w przypadku jakies przygody na drodze wiem
    gdzie siegnac po nie.

> [...]
    > idzie w parze i nie chodzi tutaj o sam telefon czy ksiązkę ale o zwykłe
    > synchronizowanie danych, czy korzystanie z aplikacji online, które np w
    > domu moge sobie edytowac, porównywać itp. Głównie chodzi o możliwości
    > potrzebne do...prowadzenia dziennika pojazdu (koszty) czy przypomnienia,
    > komentarze (text to speech)...czyli sporo dalej niż WM6 potrafi. Nowe
    > kodeki do filmów czy nawet nagrywanie w układzie "rejestratora", gdzie
    > nie mam na szybie NIC oprócz lusterka, bo kamera jest mała i podłączona
    > kabelkiem do...radia, bo jest wydajne i wielozadaniowe.

    Nie ukreywam, ze nie rozwijany od lat WM6 w porownaniu do wciaz
    rozwijanego systemu (jak Android) to przepasc odnosnie mozliwosci -
    jednak w aucie nie zajmuje sie (jak to wyzej ujales): edytowaniem
    dokumentow, przesylaniem zdjec, porownywaniem, instalowaniem aplikacji
    online i cala masa innych rzeczy tylko skupiam sie na jezdzie.

    Reszta elektroniki ma POMAGAC ale NIE PRZESZKADZAC i odwracac uwagi.
    :)