  • 1. Data: 2011-11-07 10:38:49
    Temat: pomozcie zredagowac (pismo do SG)
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    "(..)Nie jestem w stanie stwierdzić kto kierował pojazdem w rzeczonym
    dniu, możliwe, ze ja, ale niekoniecznie, brak widocznej twarzy na
    zdjęciu skutecznie uniemożliwia mi identyfikacje. Jeździ nim więcej osób.

    Ponieważ ze zdjecia wyraźnie wynika, że fotoradar był ustawiony w
    szczerym polu, wnioskuje, że zrobiliście sobie z tej maszynki źrodło
    dochodu dla gminy nie mającej nic wspólnego z ochroną bezpieczeństwa.
    Z ciekawości przeszukałem fora internetowe na okoliczność polowania na
    kierowców w Waszej gminie. Wyniki są zatrważające.
    Zrobiliście sobie z tego działalność gospodarczą bez mała.
    A skoro lwia część dochodu generowana jest przez fotoradary, to w Waszym
    interesie jest oznakowanie dróg na jej terenie w sposób jak najbardziej
    represyjny, co widać na zdjęciu z fotoradaru, którym mnie zaszczycono.

    Mam złudną nadzieję, że zamiast wystawiać mandat, zweryfikujecie
    ograniczenia prędkości na terenie Waszej gminy, bo nikt przy zdrowych
    zmysłach nie stawia ograniczenia predkości do 50km/h w szczerym polu
    (wiem, możemy posłużyć się słynnym Barejowskim: ,,a gdyby tu było
    przedszkole, w przyszłości?", jak widać niewiele się zmieniło).
    Zresztą miejsce jest na tyle niejednoznaczne, że nawet nie wiem czy było
    tam ograniczenie, czy było oznaczenie znakiem D-51, biorąc powyższe pod
    rozwagę, nie sądzę aby w ww. przypadku popełniono wykroczenie.
    Nawiasem mówiąc moglibyście również zweryfikować linie ciągłe na waszych
    drogach, bo zdaje się, ktoś się z pędzlem rozpędził.

    Jeśli jednak działanie takie przerasta Wasze możliwości, oświadczam, że
    mandatu NIE PRZYJMĘ, w Sądzie może wygram, może przegram, może zapłacę
    więcej, ale nie zapłacę Wam. Wasza gmina będzie z tego miała dochód zero
    złotych polskich i mam nadzieję, że więcej kierowców będzie tak postępowało.
    Mam nadzieję, że pamiętacie Państwo treść ślubowania, więc służcie tym,
    którym to obiecaliście.
    List ten zostanie opublikowany na odpowiednich forach internetowych."

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 2. Data: 2011-11-07 10:47:40
    Temat: Re: pomozcie zredagowac (pismo do SG)
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Ogólnie podzielam Twoje zdanie na temat fotoradarów ale wg mnie to bunt
    który niewiele da. Chyba nawet satysfakcji Tobie bo będziesz wzywany na
    rozprawę, pewnie i tak zapłacisz a i tak nic nie zmienisz.
    Co do pisma to argumenty kiepskie i nawet trudno je przełożyć na bardziej
    urzędniczy język.

  • 3. Data: 2011-11-07 11:08:58
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-07, MarcinJM <m...@i...pl> wrote:

    > [ciach]

    http://www.bialogardzianin.pl/index.php?str=6060&id=
    386 tu masz wzor.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 4. Data: 2011-11-07 11:47:32
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>

    MarcinJM pisze:
> [...]
    > szczerym polu, wnioskuje, że zrobiliście sobie z tej maszynki źrodło
    > dochodu dla gminy nie mającej nic wspólnego z ochroną bezpieczeństwa.

    Nie wiem, czy nie lepsza by była forma "zrobili Państwo sobie..."
    Publikując ten list w bardziej oficjalnej formie, unikniesz zarzutów o
    "czepialstwo" Tak mi się wydaje.

> [...]
    > (wiem, możemy posłużyć się słynnym Barejowskim: ,,a gdyby tu było
    > przedszkole, w przyszłości?", jak widać niewiele się zmieniło).

    Może warto poprosić o statystyki wypadków na danych odcinkach.
    "Utrzymują Państwo, że fotoradar używany jest w celu poprawy
    bezpieczeństwa ruchu drogowego. Proszę zatem o przedstawienie statystyk
    wypadków w miejscowości X. Szczególnie interesuje mnie, jak znacząco
    zmniejszyła się liczba wypadków na odcinku "szczerego pola" po
    ustawieniu fotoradaru.

    I słusznie :-)

  • 5. Data: 2011-11-07 12:04:29
    Od: "SP-SP19 Bravo" <b...@h...com>

    >Co do pisma to argumenty kiepskie i nawet trudno je przełożyć na bardziej

    pisze jak potłuczony dzieciak imigrantów, jeśli tak jeździ jak pisze to
    ZGROZA!!!!!
    Człowieku złamałeś przepisy- płać!!!!

    SP

  • 6. Data: 2011-11-07 12:14:03
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "SP-SP19 Bravo" <b...@h...com> napisał w
    wiadomości news:j98e08$qr0$1@news.onet.pl...

    > pisze jak potłuczony dzieciak imigrantów, jeśli tak jeździ jak pisze to
    > ZGROZA!!!!!
    > Człowieku złamałeś przepisy- płać!!!!

    Nie no ja go trochę rozumiem. Jemu chodzi o to że niektóre fotoradaey nie
    służą bezpieczeństwu tylko nabijaniu kasy. Ale jest to jeden z tych
    przypadków kiedy wszyscy wiedzą o co chodzi ale nic się nie da udowodnić bo
    wszystko jest wg prawa. Aby to zmienić trzeba sie zderzyć ze ścianą i ją
    przebić. A tą ścianą jest np to że sąd wyda nakaz zapłaty bo takie sa
    ograniczenia w tym miejscu. Policja powie że to nieona zajmuje sie
    organizacja ruchu tylko pewnie jakiś Zarząd Dróg albo Inżynier ruchu itp. I
    jak on uznał że tam ma być 50 to tak ma być i nikt mu nic nie zarzuci. Więc
    ten cały bunt może i jest słuszny ale głową muru nie przebijesz.

  • 7. Data: 2011-11-07 13:11:46
    Od: "Kowal" <s...@n...pl>

    > Ogólnie podzielam Twoje zdanie na temat fotoradarów ale wg mnie to bunt
    > który niewiele da. Chyba nawet satysfakcji Tobie bo będziesz wzywany na
    > rozprawę, pewnie i tak zapłacisz a i tak nic nie zmienisz.

    Sasiad dwa razy nie zapłacił w terminie (do prowadzenia pojazdu się
    przyznał).
    Sąd dwa razy zmniejszył kwotę z 200 na 100zł bez kosztów sądowych. Dwa razy
    sprawa "poszła" zaocznie.

  • 8. Data: 2011-11-07 13:18:12
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Kowal" <s...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Sasiad dwa razy nie zapłacił w terminie (do prowadzenia pojazdu się
    > przyznał).
    > Sąd dwa razy zmniejszył kwotę z 200 na 100zł bez kosztów sądowych. Dwa
    > razy sprawa "poszła" zaocznie.
    Przyznał się, nie zapłacił w terminie więc na jakiej podstawie sąd
    zmniejszył o połowę mandat?

  • 9. Data: 2011-11-07 13:45:02
    Od: to <t...@x...abc>

    begin MarcinJM

    > (...)

    Jakie dokładnie miałeś opcje do wyboru na "bileciku"? Napisz, to może coś
    ciekawego wysmażę. ;)

  • 10. Data: 2011-11-07 13:48:01
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-11-07 11:47, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:

> [...]
    jak znacząco zmniejszyła się liczba wypadków na odcinku "szczerego pola" po

    Kto wie, jakich formalności musi dokonać SM czy gminna żeby zainstalować fotoradar?
    Na pewno musi być jakaś decyzja. Można zażądać w trybie ustawy o informacji
    publicznej.
    I to za darmo, i bez podawania przyczyn - nie ma takiego obowiązku.
    W tej dokumentacji pewnie będą jakieś odnośniki do dalszych decyzji czy analiz.
    Tych też zażądać. Zresztą niech przyślą statut straży, cokolwiek. Itd.
    A mandatu nie przyjmować. Popracują sobie urzędowo, listów się nawysyłają,
    grosza z tego nie będą mieli, tylko zgrzytanie zębów.
    Zemsta, zemsta :>