eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypomiar prądu w aucie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 54

  • 21. Data: 2014-12-13 11:26:11
    Temat: Re: pomiar prądu w aucie
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 12 Dec 2014 23:49:45 +0100, dddddddd napisał(a):

    > W dniu 2014-12-12 19:21, Tomasz Pyra pisze:
    >>
    >> A co w nim takiego prądożernego?
    >
    > moduły...
    > a to nawigacja się przygotowuje tuż po otwarciu, a to wzmacniacz kręci
    > wiatrakiem po zamknięciu, jakieś podświetlenia (lampka od skrzyni biegów
    > - P - gaśnie chyba po pół godzinie więc dopiero wtedy moduł się usypia
    >
    >> Bo jednak jak nie jeździsz na krótkich trasach, to albo masz za niskie
    >> napięcie ładowania, albo zepsuty akumulator, albo jakieś akcesoria zużywają
    >> prąd przez noc. Cudów nie ma :)
    >>
    >
    > akumulator nowy (poprzedni też zły nie był, napięcia dawno nie mierzyłem
    > ale antyradar pokazuje i 14,6V
    >
    >>> pełny stan
    >>> spoczynku osiąga po ponad pół godzinie (pobiera wtedy naście mA), ale
    >>> czuję że nie zawsze (bo mimo nowego akumulatora 100 czy 110Ah i tras
    >>> min. 2x30 km autostradą praktycznie codziennie co jakiś czas słabo kręci
    >>> i trzeba go doładować). Normalnym w tym aucie jest że do pół godziny
    >>> moduły się usypiają (tuż po zamknięciu jest kilka amper, później
    >>> stopniowo spada, po otwarciu auto ciągnie kilkanaście A, ale to też w
    >>> jego przypadku normalne)
    >>
    >> Nie sądzę żeby to było normalne - kilkanaście amper to będzie jakieś 200W.
    >
    > jest to norma w e60 - tuż po zamknięciu auta pobór prądu spada z
    > kilkunastu do kilku A dość szybko i później stopniowo się wycisza
    >
    >> No chyba że jakieś grzanie foteli Ci się włącza żebyś miał ciepło jak
    >> wsiądziesz.
    >> Kilka amper po zamknięciu to też wydaje się być sporo za dużo - może przez
    >> kilka sekund po wyłączeniu silnika, (domykanie szyb itp.) ale nie dłużej.
    >
    > różne fora o tym aucie mówią że to normalne, tylko że wydaje mi się że
    > nie jest tak za każdym razem - sądzę że problemem jest jakiś moduł który
    > raz na kilka razy się nie wygasi i ciągnie prąd całą noc. Nie mam na
    > tyle `czasu żeby codziennie podłączać miernik, dlatego chciałbym
    > zamontować coś na stałe

    Rozrusznik na pewno ma osobny, bardzo gruby przewód + idący najczęściej
    bezpośrednio od klemy akumulatora, do rozrusznika.

    Więc amperomierz możesz podłączyć tak, żeby nie mierzył Ci obwodu
    rozruchowego, a włączasz go w te pozostałe.
    Tyle że w zależności od wyposażenia i tak samochód w czasie jazdy potrafi
    ciągnąć ponad 100A - np. wspomaganie kierownicy z napędem elektrycznym
    podczas parkowania.
    Więc gdybyś chciał go mieć cały czas zamontowany, to potrzebujesz taki
    który się nie spali przy maksymalnym poborze prądu, a do tego nadal będzie
    pokazać prąd z dokładnością 10mA.

    Ja jak szukałem to podczas jazdy mierzyłem tylko napięcie na zaciskach,
    żeby upewnić się że nie mam spadków napięcia ładowania w czasie jazdy.
    A dopiero po zaparkowaniu przełączałem przewody tak żeby mierzyć prąd, i
    podłączałem go tak żeby nie przerwać obwodu.

    >> A może jakiś problem z rozrusznikiem?
    >> Widziałem już taki który słabo kręcił - okazało się że jakieś smołopodobne
    >> uszczelnienie się stopiło, wpłynęło do środka i się tam kręciło wewnątrz
    >> silnika.
    >
    > hmm o tym nie pomyślałem, może nawet ciągnie sporo więcej prądu przy
    > rozruchu...

    Ale nim rozbierzesz rozrusznik, to jednak wyeliminuj to że jakieś
    urządzenie Ci rozładowuje akumulator.

    Ja montowałem amperomierz, a do niego kamerę która go całą noc filmowała :)


  • 22. Data: 2014-12-13 11:58:29
    Temat: Re: pomiar prądu w aucie
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Tomasz Pyra pisze:
    [..]
    > Ja montowałem amperomierz, a do niego kamerę która go całą noc filmowała :)

    Miernik z portem szeregowym i jakieś laptopopodobne urządzenie
    rejestrujące dane byłoby mniejszą armatą na taką muchę :)


    --
    AlexY
    http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html


  • 23. Data: 2014-12-13 13:33:09
    Temat: Re: pomiar prądu w aucie
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-12-12 o 22:11, RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Nie odróżniasz dokładności od poziomu nieczułości i offsetu, to trzy.
    Kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamień.
    Pomysł, żeby na wadze wagonowej ważyć kiełbasę średnio jest udany.
    Chcemy wychwycić prądy rzędu miliamperów, więc użyjemy miernik o
    zakresie pomiaru 100000 razy większym?
    Jacek


  • 24. Data: 2014-12-13 13:57:38
    Temat: Re: pomiar prądu w aucie
    Od: "re" <r...@r...invalid>



    Użytkownik "AlexY"

    [..]
    > Ja montowałem amperomierz, a do niego kamerę która go całą noc filmowała
    > :)

    Miernik z portem szeregowym i jakieś laptopopodobne urządzenie
    rejestrujące dane byłoby mniejszą armatą na taką muchę :)
    ---
    Bezprzewodowy adapter OBD2 na ELM327 mierzy napięcie :-)


  • 25. Data: 2014-12-13 15:04:35
    Temat: Re: pomiar prądu w aucie
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jacek,

    Saturday, December 13, 2014, 1:33:09 PM, you wrote:

    >> Nie odróżniasz dokładności od poziomu nieczułości i offsetu, to trzy.
    > Kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamień.

    Zabijesz się.

    > Pomysł, żeby na wadze wagonowej ważyć kiełbasę średnio jest udany.
    > Chcemy wychwycić prądy rzędu miliamperów, więc użyjemy miernik o
    > zakresie pomiaru 100000 razy większym?

    Odpowiadamy na zadane pytanie o przekładniki a nie o sensowność
    pomiaru.


    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 26. Data: 2014-12-13 15:41:36
    Temat: Re: pomiar prądu w aucie
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    U mnie aku rozładowaywała koncówka mocy w radiu.
    Jeśli nie wyłączyłem radia fizycznie przyciskiem tylko wyciągnięciem
    kluczyka to żarło prąd.

    Pozdrawiam
    Paweł




  • 27. Data: 2014-12-13 16:24:01
    Temat: Re: pomiar prądu w aucie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 13 Dec 2014 13:57:38 +0100, re napisał(a):
    > Użytkownik "AlexY"
    > [..]
    >> Ja montowałem amperomierz, a do niego kamerę która go całą noc filmowała
    >> :)
    > Miernik z portem szeregowym i jakieś laptopopodobne urządzenie
    > rejestrujące dane byłoby mniejszą armatą na taką muchę :)

    Niby prostsza i lepsza, ale latwiej dzis o kamerke niz o rejestrator
    :-)

    > Bezprzewodowy adapter OBD2 na ELM327 mierzy napięcie :-)

    A OBD2 dziala po wylaczeniu zaplonu ? Niby sporo potrafi w aucie
    dzialac ... ale to juz wiecie co wam prad zzera :-)

    No i pomiar napiecia malo miarodajny jest, chyba ze dokladny i skoki
    analizowac.


    J.


  • 28. Data: 2014-12-13 17:24:26
    Temat: Re: pomiar prądu w aucie
    Od: "re" <r...@r...invalid>



    Użytkownik "J.F."

    > [..]
    >> Ja montowałem amperomierz, a do niego kamerę która go całą noc filmowała
    >> :)
    > Miernik z portem szeregowym i jakieś laptopopodobne urządzenie
    > rejestrujące dane byłoby mniejszą armatą na taką muchę :)

    Niby prostsza i lepsza, ale latwiej dzis o kamerke niz o rejestrator
    :-)

    > Bezprzewodowy adapter OBD2 na ELM327 mierzy napięcie :-)

    A OBD2 dziala po wylaczeniu zaplonu ?
    ---
    Komunikacji z ECU nie ma, ale napięcie mierzy sam.

    Niby sporo potrafi w aucie
    dzialac ... ale to juz wiecie co wam prad zzera :-)
    ---
    Nieużywane zasypiają.

    No i pomiar napiecia malo miarodajny jest, chyba ze dokladny i skoki
    analizowac.
    ---
    No tak, musiałoby jednak prąd mierzyć a nie napięcie.


  • 29. Data: 2014-12-13 19:00:26
    Temat: Re: pomiar prądu w aucie
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    J.F. pisze:
    > Dnia Sat, 13 Dec 2014 13:57:38 +0100, re napisał(a):
    >> Użytkownik "AlexY"
    >> [..]
    >>> Ja montowałem amperomierz, a do niego kamerę która go całą noc filmowała
    >>> :)
    >> Miernik z portem szeregowym i jakieś laptopopodobne urządzenie
    >> rejestrujące dane byłoby mniejszą armatą na taką muchę :)
    >
    > Niby prostsza i lepsza, ale latwiej dzis o kamerke niz o rejestrator
    > :-)

    Windows (przynajmniej do XP bo w 7 go nie widzę) ma systemowy terminal
    który rejestruje do pliku.

    [..]


    --
    AlexY
    http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html


  • 30. Data: 2014-12-13 19:38:50
    Temat: Re: pomiar prądu w aucie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 13 Dec 2014 18:00:26 +0000, AlexY napisał(a):
    > J.F. pisze:
    >> Dnia Sat, 13 Dec 2014 13:57:38 +0100, re napisał(a):
    >>> Użytkownik "AlexY"
    >>> [..]
    >>>> Ja montowałem amperomierz, a do niego kamerę która go całą noc filmowała
    >>>> :)
    >>> Miernik z portem szeregowym i jakieś laptopopodobne urządzenie
    >>> rejestrujące dane byłoby mniejszą armatą na taką muchę :)
    >>
    >> Niby prostsza i lepsza, ale latwiej dzis o kamerke niz o rejestrator
    >> :-)
    > Windows (przynajmniej do XP bo w 7 go nie widzę) ma systemowy terminal
    > który rejestruje do pliku.

    Ale komputer na ktorym dziala trzeba jakos zasilac :-)

    J.

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: