  • Data: 2011-03-04 20:54:55
    Temat: Re: pomiar prądu - bocznik i atmega
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Desoft" <N...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:ikrgq8$c69$1@news.onet.pl...
> [...]

    Czuje się, jakby odpisał mi boot.

    > Bocznik dziwnie brzmi. Co taki rezystor bocznikuje?

    Nie ja to tak nazwałem, wpisz w google i zobaczysz ile będziesz miał
    wyników.

    > Jeżeli napięcie zasilania jest stabilizowane, to wystarczy mierzyć
    > napięcie na dzielniku
    > zasilania.

    Co przez to rozumiesz?

    > Generalnie wystarczy mierzyć wejściem ADC uC jakieś napięcie stałe
    > (stabilne - odniesienia).

    Jakieś? Napięcia odniesienia nie da się mierzyć, można mierzyć względem tego
    napięcia. Co zresztą wynika z samej definicji napięcia.

    > Szeregowy rezystor pomiarowy podłączamy oczywiście w masie zasilania.

    Gdyż? Pytam poważnie. Czym się różni wpięcie rezystora w VCC, zamiast
    GND, oprócz kierunku płynącego prądu? Akurat VCC ma tą zaletę (tak mi się
    wydaje), że oba napięcia można puścić na dwuwejściowy przetwornik ADC bez
    dodatkowych zabaw z przesuwaniem napięcia za pomocą dzielników, które
    wprowadzać będą dodatkowe błędy pomiaru. Z drugiej strony w zdecydowanej
    większości schematów jest on wpięty w GND.