  • Data: 2011-03-05 16:07:56
    Temat: Re: pomiar prądu - bocznik i atmega
    Od: "Desoft" <N...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mogę również wstawić szeregowo chociażby wspomnianą przez Ciebie diodę.
    > Ale > wydaje mi się, że diody przy bardzo małych prądach, to też zbyt
    > stabilnego tego spadku napięcia na złączu p-n nie mają.

    Dokładnie tak. I daltego też jako napięcia odniesienia nie możesz dać diody
    (zwykłej) i problematycna będzie dioda zenera.
    W profesjonalnym (czytaj przemysłowym) układzie zstosowano stabilizator 5V
    laserowo kalibrowany. Zasilanie było wzorcem napięcia. Wystarczy dać
    dzielnik i mamy niskie stabilne napięcie. Zwykły stabilizator też powinien
    się nadać. Trzeba kalibrować indywidualnie każdy egzemplarz.

    > Gdyż? :) Bo może to tylko jakieś zahamowania mentalne są.

    Przecież napisałem że będziesz musiał przesuwać napięcie dzielnikiem -
    dokładność poleci podzielona przez dzielnik.

    > Wg mnie napotykamy dokładnie te same problemy, tylko kierunek prądu mamy
    > inny.

    Piotr napisał Ci po raz któryś... ADC mierzy do masy.

    > W końcu wszystko jest względne, kiedyś często masą był punkt o najwyższym
    > potencjale w układzie i też ludzie żyli.

    Sam się przyznałeś _był masą_ a Ty chcesz mierzyć względem zasilania.
    Nieważne czy plus czy minus jest masą, ale mierzysz względem masy.

    > A pomiar dwukońcówkowy i tak bym chciał użyć z uwagi na możliwość użycia
    > wbudowanego wzmacniacza i większą rozdzielczość. Chociaż i tak w tym
    > wypadku jeden bit na znak się marnuje.

    Jesteś pewien, że będzie lepiej?
    Podłącz jedno wejście wzmacniacza różnicowego do masy uC drugie do napięcia
    odniesienia. Będzie pomiar różnicowy pływająca masa uC - odniesienie.

    --
    Desoft