  • 11. Data: 2017-02-08 21:01:38
    Temat: Re: policja drogowa dała du.y
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Poldek w
    <news:o7fcrk$lcv$1@node1.news.atman.pl>:

    > Mnie uczyli, że pieszemu należy ustąpić pierwszeństwa skręcając na
    > skrzyżowaniu niezależnie od tego, czy tam jest przejście dla pieszych,
    > czy go nie ma. Ale ja chodziłem na kursy prawa jazdy 20 lat temu.

    Hehe:

    Art. 13.
    [...]
    2. Przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych jest dozwolone,
    gdy odległość od przejścia przekracza
    100 m. Jeżeli jednak skrzyżowanie znajduje się w odległości mniejszej niż
    100 m od wyznaczonego przejścia, przechodzenie
    jest dozwolone również na tym skrzyżowaniu.
    3. Przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych, o którym mowa w
    ust. 2, jest dozwolone tylko pod warunkiem,
    że nie spowoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub utrudnienia ruchu
    pojazdów. Pieszy jest obowiązany ustą-
    pić pierwszeństwa pojazdom i do przeciwległej krawędzi jezdni iść drogą
    najkrótszą, prostopadle do osi jezdni.

    Art. 26. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych,
    jest obowiązany zachować szczególną ostroż-
    ność i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na przejściu.
    2. Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany
    ustąpić pierwszeństwa pieszemu przechodzącemu
    na skrzyżowaniu przez jezdnię drogi, na którą wjeżdża.

    PAT! ;P

    --
    'Tom N'

  • 12. Data: 2017-02-08 21:22:13
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    > Relax
    > Wg programu tv wczoraj na tv4 puścili stary odcinek nr 110 który już jest
    > na ipli wiec każdy może sobie obejrzeć ;-)
    > Ps w streszczeniu nie ma nic o potrąceniu pieszej

    Podasz linka? Ja niewtajemniczony, tv4 nie ogladam

  • 13. Data: 2017-02-08 22:01:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.02.2017 o 21:22, Pszemol pisze:

    > Podasz linka? Ja niewtajemniczony, tv4 nie ogladam

    To nie ten odcinek.

    Swoją drogą, to jaki jest mandat za spowodowanie kolizji - mówią, że do
    500, ale jak ktoś od początku mówi, że jego wina i policja to tylko
    formalnośc to dają 250 i mówią, że mniej się nie da. Szkoda trochę -
    ktoś lekko puknie, ludzie wzywają policję, mimo, ze wiadomo kto, tylko
    dla ubezpieczyciela i jeszcze 250PLN i punkty karne w plecy.

    Shrek

  • 14. Data: 2017-02-09 09:05:30
    Temat: Re: policja drogowa może 109.
    Od: "Landrot" <u...@o...pl>

    d.170208.invalid...
    ups.com>:

    > Mnie tam działa IPLA bez problemu, ale w odcinku 110 (z Wrocławia) nie ma
    > ani słowa o tym co w inicjującym poscie zostało napisane.
    >
    > Odcinek zaczyna sie od jednośladów, a kończy na najechaniu na hak i
    > foteliku
    > na przednim siedzeniu.
    >
    > 'Tom N'

    przepraszam, możliwe, że mi daty się pop...y
    i to było w poniedziałek, czyli najprawdopodobniej odcinek 109.
    U mnie ipla nie działa, więc nie mogę sprawdzić.

  • 15. Data: 2017-02-09 09:07:26
    Temat: Re: policja drogowa przejście.
    Od: "Landrot" <u...@o...pl>

    > Poza tym przejście przez skrzyżowanie jest dozwolone, nawet jak nie ma
    > wyznaczonego przejścia, więc nie można mówić, że "przechodziła w miejscu
    > niedozwolonym".
    >
    > Liwiusz

    Jest dozwolone, ale nie zawsze.
    Jeżeli na skrzyżowaniu jest przejście dla pieszych to jest
    obowiazek go używać, a nie przechodzić w miejscu gdzie go nie ma
    na tym skrzyżowaniu.

  • 16. Data: 2017-02-09 09:33:16
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 8 Feb 2017 16:18:11 +0100
    Poldek <p...@i...eu> wrote:

    > Mnie uczyli, że pieszemu należy ustąpić pierwszeństwa skręcając na
    > skrzyżowaniu niezależnie od tego, czy tam jest przejście dla pieszych,
    > czy go nie ma. Ale ja chodziłem na kursy prawa jazdy 20 lat temu.

    "Art. 13
[...]

    pozdrawiam
    szerszeń

  • 17. Data: 2017-02-09 09:34:16
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 8 Feb 2017 16:30:55 +0100
    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Poza tym przejście przez skrzyżowanie jest dozwolone,

    Tak, ale to pieszy musi ustąpić pierwszeństwa pojazdowi i zachować szczególną
    ostrożność, jeśli takiego przejścia nie ma.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 18. Data: 2017-02-09 10:27:30
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]

    ustąpić pierwszeństwa pieszemu przechodzącemu
    na skrzyżowaniu przez jezdnię drogi, na którą wjeżdża.

    W artykule nie mówi się, że chodzi tylko o pieszego na wyznaczonym
    przejściu.

  • 19. Data: 2017-02-09 11:00:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik szerszen s...@t...pl ...

> [...]
    > jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdom i do przeciwległej
    > krawędzi jezdni iść drogą najkrótszą, prostopadle do osi jezdni."

    Cos sie zmieniło w przepisach? Pamietam, ze mnie tez uczyli, ze na
    skrzyzowaniu pieszy ma zawsze prawo przechodzić, nawet jak nie ma
    przejscia, moze to dotyczyło tylko skretu w prawo...?
    A ze samochód ma pierwszenstwo to chyba mamy zasady ogólne czyli pieszy na
    przejsciu ma pierwszenstwo, przed przejsciem nie ma i nie wolno mu wtargnąc
    pod pojazd?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo

  • 20. Data: 2017-02-09 14:51:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.02.2017 o 11:00, Budzik pisze:

    > Cos sie zmieniło w przepisach? Pamietam, ze mnie tez uczyli, ze na
    > skrzyzowaniu pieszy ma zawsze prawo przechodzić, nawet jak nie ma
    > przejscia,

    Prawie zawsze OIDP - sprawdzić czy nie pas zieleni, trawaje, w sumie
    ciekawe co z przejściem podziemnym;)

    > A ze samochód ma pierwszenstwo

    No właśnie wynika, ze i pieszy musi ustąpić i _skręcający_ samochód;)

    > to chyba mamy zasady ogólne czyli pieszy na
    > przejsciu ma pierwszenstwo, przed przejsciem nie ma

    A kto ma przed przejściem i jakie ma to znaczenie? Na chodniku następuje
    przecinanie kierunków - jak nie to bez znaczenia, jak tak to pieszy
    jednak ma pierwszeństwo.

    > i nie wolno mu wtargnąc
    > pod pojazd?

    Co do zasady to nie odbiera mu to pierwszeństwa.

    Shrek